Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Reklamy

30. 07. 2005
1
0
870
Autor
Susy

Tuto úvahu jsem převedla jako bych ji posílala na stránky přírody,lépe se tak navazuje...

Toto téma mě napadlo při sledování mého oblíbeného filmu.A znáte to,určitě ano,upoutávka na léto na tom kanále a pak už se rozjedou reklamy.Ať na filmy,které brzy uvidíte,tak na Perwol extra,nový Bref WC čistič nebo slib,že dům se vám rozzáří dvěma slovy...konec všichni známe.Proč?Jediný reklama se během reklamního bloku opakuje třikrát,během těch deseti minut,co jste se mohli dívat na film,nebo během deseti minut vašeho oblíbeného dvacetiminutového seriálu,na který máte každý den čas akorát,jenže s reklamními bloky přijdete pozdě na schůzi,do divadla nebo pro děti do školky.

Ale proč?To je otázka na kterou nedokáží tvůrci reklam odpovědět.Když budu chtít vyčistit záchod,zajdu do obchodu a většinou si vyberu ten nejlevnější nejúčinnější přípravek.Stvořitelé reklam si vlastně neuvědomují,že reklamou spíše lidi otráví,než jim předvedou výrobek.Proto si taky všimněte,že ty výrobky,které vidíte v reklamách jsou dvakrát dražší.Proč?Ne vždycky to zaručuje jejich kvalitu,ale to,že výrobce musí prodat dostatek kusů,aby se mu vrátila částka,kterou zaplatil za reklamu,a to bývá několik milionů,pokud si do reklamy pozvete Sámera Issu nebo Britney Spears.

Ale proč právě toto téma na stránce přírody?Vždyť v reklamách přece není nic o přírodě,říká si teď jistě všímavý čtenář tohoto článku.Ale vůbec mu nedochází,co právě teď vyslovil.Jakto,že v reklamách není nic o přírodě?Do desetiminutového bloku,kde jsou tři stejné reklamy o krmení pro kočky,které si stejně musí vybrat každý sám podle jeho miláčka,by se nevešla jedna o obyčejných základech chránění přírody,které se učíme již v mateřských školkách,ale přesto je mnoho lidí porušuje,třeba taková reklama o odhazování odpadků na ulici,neuškodí udělat tři kroky k nejbližšímu koši,to tak nutně potřebujete tu ruku,ve které byste museli držet dalších 15 vteřin obal od tatranky?Jsem si jistá,že někteří by to uvítali,někteří by byli možná otrávení,ale jistě by jim došlo,že tato reklama má význam a může se opakovat dvakrát za celých deset minut.případě takové reklamy by mi nevadilo,že si budu muset na pokračování napínavé scény počkat třeba minutu.

No řekněte,potřebujeme WC čistič více než čisté ulice,potravu,zdraví?To určitě ne!Proč potravu?Většina lidí jí maso,nebo jiné výrobky živočišného původu.Jak bychom mohli mít maso,když by vyhynuli králíci proto,že nemohou být v čistém lese,ale za to v takovém,kde je tady rezavějící trabant,lednička upouštějící fosfor ,který vytváří ozónové díry a nebezpečná záření nám ničí naše zdraví.Posuďte sami jestli by vám vadila 30 vteřinová reklama,která upozorňuje lidi,že kdyby dali trabanta do starého železa,dostali by pár korun a trabant by se spotřebovalo jinak než kdyby rezavěl v lese,jak si může koupit ledničku,která fosfor nevypouští...To je problém reklam.Proč nikdo nechce dát peníze za užitečné reklamy,než za slibování zářivé koupelny,při které stejně program přepínáme na další inteligentní reklamu o zázračném polštářku,na kterém se už konečně vyspíte.Ano,některé reklamy mohou být užitečné-ne důležité,ale užitečné,ale ty jsou napsány v programu jako třicetiminutový Teleshopping.kdo chce ať se podívá.Ale málo lidí se najde takových,kteří by se sami dívali na naučný dokument o rychlém ničení přírody...

A to je tolik důležitých věcí,které je třeba změnit na pomalu uvadající přírodě. Reklam přibývá,ale těch zbytečných,méně těch užitečných,ale žádné důležité.....

Kdo to změní?


ten kto sa pyta kto to zmeni nikdy nic nezmeni

So_what
30. 07. 2005
Dát tip
jáí jsem se systhemem vyrábějící z lidí idioty naprosto spokojen, alespoň se tu necítím tak sám..

Zuzulinka
30. 07. 2005
Dát tip
reklamy mi nevadí...jen bytostně nesnáším ty na prací prášky, které dělají ze žen slepice..posuď sama..taky obvolíáváš kámošky a tvrdíš jim..jak je Tix, Ariel a bůh ví co ještě úžasný... Některé reklamy jsou dobré pobavení, ale nijak mě neovlivňují, prostě jim nepodléhám...asi nejsem konzumní typ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru