Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zpověď milenky - báseň nebo povídka?

15. 01. 2001
3
0
824
Autor
Freyja

Ještě se podívám naposledy. Nevím koho nenávidím víc. Jeho auto, co mi ho odnáší a nebo jeho, když mne znovu a znovu opouští. Mám v sobě tolik hořkosti a zloby? Všechno mne tak bolí, cítím, že pláču. Slzy mne pálí a zároveň studí když dopadají na mou odhalenou hruď. Zhluboka vydechnu a jako bych zakončila tento den a teprve teď za ním zavírám dveře. Zmateně se dívám po prázdné místnosti a začnu uklízet. Všude ho cítím, jeho vůni, jeho touhu, jeho pohled, jeho přítomnost, jeho chlad... Slyším naše hlasy: "Už jdeš?" šeptám se skrytou úzkostí. "Víš, že musím." Navléká si kalhoty a já stále ležím v posteli. Jako bych všechnu sílu přenesla do jeho těla když tak spěšně utíká. Natáhnu ruce: "Ještě chvíli, prosím..." můj smutný pohled je spíše bolestí než smutkem, co z mých očí plane. "Proč mi to pokaždé děláš tak těžké?" a zapíná si pásek a letmo posílá polibek. Modlím se k času ať se zastaví, jak málo jsem si vážila chvíle s ním. Vstanu a stoupnu si, v zrcadle vidím svou postavu, znechuceně se odvracím. Pozoruji ho jak lítá po bytě a hledá všechno své oblečení. Kde je ta romantika z mých tajných snů, kde je ta láska, tak tohle je muž mého srdce? Proč mě to tolik bolí, proč mám po těle husí kůži a je mi jak v závratích. To je láska? Ta bolest – to ponížení, možná je to jen bolest ze ztracených snů, ze zjištění, že sny neexistují. Vzala jsem si župan a snažíce se spolykat každé sousto jeho přítomnosti. Jak ho nenávidím a miluji zároveň, je to možné? Kdosi řekl, že nenávist je láska k někomu koho nemůžeme mít. Stoupneme si mlčky proti sobě a díváme si do tváří, políbila bych ho, ale vím, že to nemá rád. A tak mne jenom pro mou radost políbí on a zmizí. Přistoupím k oknu a skrze záclonu se dívám, odjíždí. Položila jsem další dárek na poličku, poodstoupím a raduji se z pohledu na svou sbírku. Už ví co mám ráda a čím si mne získá. Náhle mne přepadne úzkost, samota mne oblehne a má mne na kolenou. Jsem tu sama se sebou a mám se plné zuby. Jsem děvka, coura, zamilovaná kráva... Jednou moc přece už přijde muž, co mne od tohoto prokletí vysvobodí. Tolikrát jsem se pokoušela milovat, ale pokaždé mi zůstal - copak není úniku! Nechci jeho, hledám Tebe, Tebe v něm. Tolik mi Tě připomíná. Jenže Ty jsi odešel a po Tobě odešel další a další úplná fronta na mé tělo. Ani jeden mi nemohl dát to co hledám, jenže já se neponaučím, nikdo mi neřekne proč. Věřím, že má modlitba dolehne k sluchu Tvému, dříve než dojdu za Tebou sama. Proč jsi musel umřít? Druhý den mi zavolá, jak se mám a jak se cítím, je mi hořko, když si mi říká, že už sis vybral jinou ženu. Raději na to nemyslím a jsem ráda, za každou chvíli co mi věnoval. Lžu mu a on lže mě a je nám spolu nádherně, každému jinak. Bolí mne u srdce, a já nemám sílu v našem rozhovoru pokračovat. Nechtěl si mi kazit večer a společnou chvíli. Pláče a prosí mne ať to pochopím, že se vlastně nic nezmění. Nevím co na to říct: Vánoce budu zase trávit sama.
Smutné... :.( Právě že až ta druhá část je takové vyvození, plné odhalení následků...

Adelan
16. 01. 2001
Dát tip
První půlka strhujíjí, ve druhé se trochu ztrácím, ale pěkně napsaný. Je to takové uvěřitelné. :-)

pampelin
15. 01. 2001
Dát tip
Eh...viz Atis

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru