Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zmena

07. 09. 2005
0
0
1852
Autor
hrobgar

niečo zo strednej...

Asi sa zmením. Po dlhých rokoch milého, usmievavého chlapca sa chcem konečne stať sám sebou. Nebudem predsa do konca života hrať pre svoje okolie. Je únavné mať v každej situácii na tvári úsmev, vedieť poradiť, keď niekto príde požiadať o radu, byť priateľský ku každému a za každých okolností... Kriste pane, dajte mi už konečne všetci pokoj so svojimi problémami, mňa nezaujímajú, mám svoje a iné než tie vaše! Môžem kašľať na to, že niekde v Číne bolo zemetrasenie. 150 mŕtvych, a čo? Aj tak je ich dosť. Vymrie kvôli tomu ľudstvo? Nie!!! Tak o čo ide?

Asi prestanem rozprávať. Slová pre mňa začínajú strácať význam, nerozumiem im. Počujem zvuky vychádzajúce z úst ľudí, no neviem, čo znamenajú. A prečo by som sa mal snažiť rozumieť im? Snažia sa oni rozumieť mne? Večná je aj tak iba myšlienka a nie slová.

Už som sa rozhodol, nebudem rozprávať. Ak sa chce niekto dohodnúť, tak si spôsob nájde. Som zvedavý, kedy si niekto všimne, že nerozprávam. Zajtra? Pozajtra? O týždeň či dva? Možno, možno nikdy. Čert to ber, svetu, ktorý nepočúva, nie je čo povedať...

Asi sa po smrti nechám spopolniť. A nechám sa rozsypať po krajine. Nemám chuť raz do roka sledovať znudené “ksichty” rodiny, ktorá sa prišla pozrieť, či nie je niektorá urna náhodou krajšia ako tá “moja”! Prídu, zapália sviečku, ktorá aj tak za chvíľu vo vetre zhasne, postoja, akože poplačú, buchnú hrdzavou bráničkou a o rok dovidenia. Nie, to mi chýbať nebude. Chcem si voľne poletovať. Tam, kam ja chcem, kedy chcem a ako chcem! Ak niekomu padnem do oka, vyjavím mu všetky svoje tajomstvá a on pochopí. Pochopí, že...

Vyroní slzu, jedinú úprimnú slzu vo svojom živote, slzu pre mňa. Pozor na oči, aby ste nemuseli byť úprimní...

Asi sa zmením, asi prestanem rozprávať, asi sa nechám po smrti spopolniť, asi...


00Nefertiti
21. 09. 2006
Dát tip
to bolo dobré..ja nie som kritik ale čitateľ a nme sa to páčilo,,trošku tvrdé ale pravdivé

Kladivo
12. 09. 2005
Dát tip
človek sa občas potrebuje vydupať a trochu si pokričať, asi tak mi to príde... ako to v pohode, ale vyjaviť to úvahou... príliš priame, preto asi také ukričané...

Atýska
09. 09. 2005
Dát tip
Mně se to náhodou moc líbilo!

kiksy
07. 09. 2005
Dát tip
to s tou slzou sa mi veľmi páčilo

hrobgar
07. 09. 2005
Dát tip
ľudia sa bránia slzám...

kiksy
07. 09. 2005
Dát tip
hej hej bránia, ale niekedy je dobré sa vyplakať

hrobgar
07. 09. 2005
Dát tip
niekedy je dobré dôvod plaču odstrániť

kiksy
07. 09. 2005
Dát tip
hmm, no možno

...no co ti na to povedat... ...je to typicka stredoskolska uvaha... ...so vsetkou svojou patetickostou...aj kvazifilozofiou....

...cim chcem povedat...ze v skole by si mal za jedna...

jeremiasz
07. 09. 2005
Dát tip
no nijak orvanej jsem z toho nebyl, ale ten kousek, kde smitko popela donuti cloveka uprimne uronit slzu....tak za to stalo precist i zbytek. to se mi libilo moc!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru