Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Keď hviezdy kričia

07. 09. 2005
1
0
1490
Autor
hrobgar

tiež zo strednej

Počul som hviezdy svietiť. Nie, kričať! Kričali na mesiac: “Zastav ich, to nesmú, prečo to dovolíš...?!?”. Neodpovedal. Pomaly otočil svoju zronenú tvár a už nikdy ju neukázal.

Nemohol nič – ľudstvo sa rozhodlo zabíjať. Malé dievčatá boli ostrihané na chlapcov, aby ich hrdinovia vracajúci sa z jatiek neznásilnili. Niektoré svoje telo predávali dobrovoľne. Na pamiatku im zostal krajec chleba, mydlo, hrebeň... Tie mali šťastie, iným zostala malá jazvička od noža na krku, alebo niečo, čo ich časom volalo “mama”. To bolo to, na čo sa mesiac už nikdy nemohol pozrieť, radšej sa otočil k slnku a oslepol... lebo páni tvorstva zošaleli. Nepáčilo sa im...

Netrvalo to dlho. Už je koniec. Teraz už nie je nič. Iba vietor hvízdajúci v dutine lebečnej nejakého “hrdinu”, alebo je to hrdinka?!? Neviem. Zostal som sám. Ktovie, či som posledný. Pamätám sa iba na matku, aj to matne. Vyrastal som sám. Mne to nevadilo, časom som si zvykol na samotu. Raz som videl nejaké zvieratko. Malé, šedé, s dlhým chvostom a smiešnymi zubami. Asi som ho nemal zjesť, nebol by som sám, ale čo som mal robiť? Aj tak žijem už len na korienkoch a konzervách, ktorých je stále menej. Naučil som sa čítať, aby som vedel, čo jem. Pravdaže poznám len zopár slov a aj tak na tých konzervách je nejaký čudný jazyk. Nevadí. Mne je to jedno. Dnes si dám jednu, ktorú som dlho odkladal. Je pekná, veľká, žlto-červená. Je na nej veľkými písmenami napísané: “DANGEROUS SUBSTANCE”. Ktovie, ako mi bude chutiť...?

Počul som hviezdy svietiť...


00Nefertiti
20. 09. 2006
Dát tip
ja by som to napísala rovnako,,rýchlo čo mi napadne aby sa nepretrhla niť,,mne sa to páči

kiksy
07. 09. 2005
Dát tip
súhlasím s clarez

...plati co som napisal pri uvahe... ...len s tym ze nejde o o uvahu teda...

Alojs
07. 09. 2005
Dát tip
strašně moc hrrrrr, celkově uspěchané, mírně chaotické... příště bych zakomponoval více děje.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru