Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Doučování

18. 09. 2005
1
0
1063
Autor
asarielka

tahle kratounká povídka je vlastně námět na krátký informační filmík pro policii, která je pak pouští mládeži;o)

„Kam deš?“ ptá se mě Zuzka

„Musim eště do školy za Průšou na to doučko.“

„Jaký doučko?“ vyzvídá dál.

„Dyť víš, jak to tam mám nahnutý z tý matiky, ne? A jestli tuhle písemku nedám, tak sem v háji, nepustěj mě k maturitě a doma bude rodeo. Ale já už fakt musim, tak čus zejtra!“

„Tak jo, užij si to doučko, pa!“ loučí se se mnou Zuzka

Otáčím se a  svižnou chůzí směřuju k našemu gymplu. Vlítnu dovnitř hlavním vchodem, zahnu do chodby vlevo, kde má náš učitel matiky kabinet. Upravím si vlasy a zaťukám.

„Dále!“ ozve se z nitra místnosti hluboký hlas.

Otevírám dveře a vcházim do kabinetu. U stolu sedí Průša, pohledný čtyřicátník se smyslem pro humor. Celá třída včetně mě ho zbožňuje.

„Dobrý den,“ pozdravím ho přes místnost a usměju se na něj. Zvedne oči od opravování písemek a zadívá se na mě.

„Dobrý den, Kačenko! Už jsem myslel, že dneska nepřijdete. Posaďte se tady,“ ukáže na místo u stolu proti němu. Sendavám tašku z ramena, pokládám ji na zem ke stolu a sedám si na židli.

„Tady jsem vám připravil nějaké modelové rovnice, podobné budou v písemce. Pokuste se je teď vyřešit a když vám nebude něco jasné, tak řekněte a já vám všechno vysvětlím,“ řekne a znovu se skloní k písemkám.

V tašce najdu propisku a vrhám se na první příklad. A sakra, tak tohle mi fakt nic neříká. Je mi to trapný, ale musim si říct o radu už teď.

„Pane profesore, prosím vás….“ nestačím dopovědět.

„Ano, Kačenko?“ vytáhne obočí a mile se na mě usměje.

„Já tady nechápu tuhle první rovnici,“ pokračuju.

„Tak ukažte,“ Průša vstává a jde za mnou. Nakloní se mi přes rameno a ukazuje na řádky v papíru přede mnou. Trošku to začínám chápat a pod jeho vedením se dopracuju k výsledku.

„Kačenko,“ začne najednou „víte, že jsem si nikdy nevšiml, v jak nádhernou ženu jste poslední rok dospěla?“ začne mě hladit po vlasech. Odtahuju se, není mi to dvakrát příjemné.

„Ale no tak, snad se nebudeme upejpat? Takhle ty rovnice nevyřešíme!“ Všimnu si, že jeho výraz v očích se změnil z něčeho docela milého na výraz hladového zvířete. Mám z toho divný pocit.

„Pane profesore, já už dneska musim domů, tak přijdu zase zítra odpoledne.“ Vstávám a propisku hážu do tašky, ale Průša mi položí ruce na ramena a zatlačí mě zpátky do židle.

„Tak to teda ne, nemyslete si, že já si udělám čas jen podle toho, jak se to hodí zrovna vám a dneska mám čas, takže se přizpůsobte i vy, Kateřino!“ funí mi nepříjemně do ucha.

„Ale pane profesore…,“ snažím se odporovat.

„Ne, dneska jste tu jen pro mě!“ jeho ruce zajíždí po mojí blůzku a nepříjemně mi tře prsa. Začínám brečet, nevim co mám dělat, křičet mi je na nic, teď pozdě odpoledne tu jsme sami a na to, abych mu vyklouzla ze sevření, nejsem proti němu dost silná.

„Ale no tak, snad by jste, Kačenko, neplakala, uvidíte, bude se  vám to líbit,“ vzrušeně vydechne a začne mi rozepínat knoflíček u džín. Nemá smysl se bránit…

 

„Jestli o tomhle někomu něco byť jen slůvkem ceknete, tak se rozlučte s maturitou, Nováková,“ vyprovází mě jeho slova ze dveří kabinetu. Připadám si špinavá jako nikdy. Vlasy mám rozcuchané a řasenku rozmazanou. Nevím, kam teď jít, stydím se. Proč jen jsem se nebránila? Jakto, že jsem ho neprokoukla dřív? Je mi zima, chce se mi zvracet. Najednou se otevřou dveře kabinetu profesora češtiny Vidláka a jeho pohled ulpí na mé rozhalené blůzce.

"Kateřino, co tu děláte? Takhle pozdě po vyučování? No, to je vlastně jedno, zrovna se mi hodíte, můžete na chvíli sem ke mě? Potřebuji si něco objasnit ohledně poslední písemky z češtiny.. Mám pocit, že jste opisovala"... Zapadnou za mnou dveře…


asarielka
02. 10. 2005
Dát tip
děkuju moc za názor:o) naprosto si uvědomuju, že můj příspěvek je naivní a hodně zjednodušený... ovšem na to, abych toto téma rozpracovala více do hloubky nebyly možnosti. tříminutový film na téma znásilnování (navíc pro mládež ve věku 11-15 let) by se těžko z důkladně rozracovaného příběhu dělal... ale to je můj názor, třeba by to šlo aj jinak:o) každopádně, moc si vážím nastínění problému z pohledu "vás" za katedrou a nezbývá mi, než s Vámi plně souhlasit:o) ještě jednou díky (aj za ten tipík) a hodně štěstí v lásce;o)

Vihar
29. 09. 2005
Dát tip
No, od chvíle, kdy prof. Vidlák otevřel dveře a zatáhl jí také k sobě do kabinetu, mi to vzdáleně svou naivní strojeností připomělo spíše tak trochu péčkový žánr, a kdyby jsi povídku předčasně neukončila, čekal bych jak po vyjití Kačenky od Vidláka jí odchytne lesbická přírodopisářka Poštěváčková a divoký sex na koze s ryšavým tělocvikářem a na dívčích záchodcích se slintavým školníkem. Já vím, jsem hnusnej a blbej... A teď vážně: Napsané je to jako slohovka do školy. Snažila jsi se. Na svůj věk to není špatné, tip si to aspoň jeden zaslouží, to jo, čiší z toho upřímná snaha o řešení velmi vážného tématu, ale pro zdárný výsledek by to chtělo vzít trošku jinak do ruky. Neříkám, že to žádný kantor nezkusí, ale takhle natvrdo, napoprvé a na panenskou dívenku s bílou blůzičkou... tyhle příběhy patří spíše do erotických představ třinácti až patnáctiletých dívenek, než do policejních protokolů. Na střední škole, kdy jsem měl vlasy do půli zad, jsem seděl mezi dvěma děvčaty při vstupní písemce z laborek a kantor si mě spletl s holkou, a začal mě brát za ramena, sjížděl níž a víc dopředějc, se slovy "neopisujte slečno". O pár vteřin později se za své šátravé ruce dost styděl, a holky se smály. Na VŠ se tradovalo, že jeden z profesorů před holkama, které nebyly zrovna světice při zkoušce pokládá klíče (kvůli dobrovolnosti aktu) no a když je dotyčná vezme a zamkne, dostane zkoušku. Když ne... Když jsem jako praktikant učil na základce, vždycky mě kolegyně z kabinetu škádlivě zvala se slovy: Mám z osmačkama tělocvik, nechceš se přijít kouknout? :-) Vytrvale jsem zdvořile odmítal velmi lákavé pokušení... Když jsem pak chvíli učil na gymplu, spíš se jistý druh děvčat přetahoval, která že mě dřív uloví, přeřízne a na důkaz přišpendlí svoje naškrobené kalhotky na školní nástěnku. Víš, učitelé jsou také lidé, a zvláště mladí, co nemají ještě manželku a rodinu, no, a když si k tomu přidáš to, že mě dost hnusným způsobem v těch dnech zrovna nechala holka, půl vteřiny před prvním milováním se z pode mě zvedla, řekla že se chce oblíct a po pár dnech se po několika oscilacích mezi mnou a jím nakonec vrátila ke svému bývalému, což mě dost vzalo, no a pomocná ruka i rameno pozorné studentky třeťáku se nabízelo... i básničku mi napsala... ale nečekej nic, jen jsem si s ní popovídal a vyplnila mě s chápavou citlivostí ty dny zoufalé samoty a ponížení. Jenže mě také zatáhla na ples, a tam to jiné dospívající holky, pro které jsem byl jako kantor vzor muže, vobrečely s výkřiky "jak nám to jen mohl udělat... a zrovna s takovou děvkou" protože si představovaly hned něco, co vlastně vůbec nebylo. Na škole kantora učí, co má učit, jak má učit, ale už mu nikdo neřekne, jak se má bránit provokacím od slečen, které chodí od sedmé třídy ZŠ v mrazivých zimních měsících s břichem odhaleným od stydké kosti po půl žeber, s přiléhavýma zařízlýma bokovkama, přes které je vidět snad i poštěváček, či slečny, kterým čouhají zpod příliš krátké sukýnky stydké pysky, kroutí se přidrzle při vyvolání jak řemeslné kurvy a když na třídní schůzce se mladý kantor odvolá ve spravedlivém rozhořčení na školní řád, tak mu matka té slečny drze vmete do tváře, že její dcera je přece hezká holka a tak si to prý může dovolit... A rozepisuju se tak pro to, aby jsi to viděla i z pohledu těch za katedrou.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru