Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fotbal, to je hra!

02. 10. 2005
1
0
1165
Autor
cookies

Asi půl roku stará demonstrace mého sportovního antitalentu:)

Hned na začátek musím říct, že jsem naprostý sportovní antitalent a většině druhů pohybu se vyhýbám jako čert kříži. Je to celkem zvláštní, protože pro oba mé bratry je sport způsobem seberealizace a čas od času jen tak mimochodem zvítězí v nějakém přeboru nebo soutěži. Geny mají asi po otci, který nás odmalička ke sportování povzbuzoval (v mém případě spíš nutil). Povedlo se mu ve mně vypěstovat lásku alespoň k jednomu sportu, k sjezdovému lyžování. K pasivnímu sledování ostatních sportů sem vždy měla pozitivní vztah, ale časem jsem zjistila, že ani to není bez rizika...

Každý rok tráví naše rodina týden s rodinami matčiných bývalých spolužáků, většinou v nějakém malebném kempu v ještě malebnějším koutě Česka. Míváme štěstí na pěkné počasí,  a tak trávíme dopoledne naloženi ve vodě (jediný plavecký styl, který ovládám, jsem se naštěstí naučila už v předškolním věku...).  Pravidelně okolo poledne zjistím, že jsem naložena sama. Příčina je zřejmá: celý „tábor“ se rozhodl udělat něco pro své zdraví. Válet se sama na pláži mě po chvíli začne nudit, takže se vydám k fotbalovému plácku. Musím ale velkou oklikou minout volejbalové hřiště a pingpongový stůl,  protože vím, že jedině hrát fotbal po mně nejenže nikdo chtít nebude, ale ani by mi to nikdo (v hodině mé nejvyšší šílenosti) nedovolil. Aspoň jsem si to do minulého léta myslela...

Minulý rok byla obzvlášť velká vedra, průměr asi třicet stupňů ve stínu. Jedno odpoledne jsem se nudu pokoušela zahnat pozorováním snaživých fotbalistů. Časem se ke mně přidaly i tři kamarádky, Jana, Kamča a Kačka. Netrvalo dlouho a začaly jsme zápas trochu hlasitěji komentovat, až jsme přešly v poněkud zvláštní fandění. Zhruba deset vteřin nám trvalo, než jsme od někoho na hřišti zjistily, jestli provizorní bránou prolétl míč. Po nějakém čase naše ukázkové, ale přece jen opožděné GÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓL!!!!!!!, a dokonce i značně ironické NE – VA – DÍ!!!!!! začínalo lézt hráčům na nervy. Mého staršího bratra Láďu bůhvíproč vytáčelo, že fandíme oběma stranám, a po některé ze svých zmařených šancí nás vyzval: „Tak si to poďte zkusit samy, dyž ste tak chytrý!“ Tomu jsme se jen zasmály, ale Kačka prohodila: „Jestli nás necháte...“ „Ani omylem“ zmrazil ji Láďa. Konverzaci ale zaslechl od brány Tomáš: „Ať dou,“ zasmál se, „bude prča“. „No jasněěěě,“ ozvala se jednohlasně obě mužstva a Láďovi ztuhl úsměv na rtech. „Hm,“ řekl, ale to už jsme se rozestavovaly po plácku.  Já s Kačkou jsme byly „obránkyně“ vedle Emilovy brány, který tím také nebyl moc nadšen. „Zkuste pustit jedinej gól!“ zavrčel. „Asi zkusíme...“ usmála jsem se na něj, „vždycky si byl náš vzor“. Hra mezitím začala. Naštěstí jsme měli dobrý útok, takže se k nám dlouho žádný míč nedostal. Po zhruba pěti minutách,  kdy jsme si dlouhou chvíli zkracovaly nadáváním Emilovi (je to sice nečestné a nesportovní, ale on nám to se stejnou radostí oplácel), se k nám dostal první míč. Emil ho suverénně odkopl, posunul si brejličky na zpoceném nose a triumfálně si rýpl: „A já že sem děravý síto...!!!“ Mezitím bohužel kdosi míč vrátil. Nějakým zázrakem se mi ho podařilo kopnout směrem k Emilovi, který ho stejně suverénně, jako chvíli předtím, kopnul do branky. „SUPEEEEEER!!!!!!!! Emil dal góla!!!“ zařvaly jsme s Kačkou společně. „To byl tvůj vlastňák!!!“ rozčílil se Emil. „Aleee aleeeeee, přece bychom nebrečinkali“ křikla na něj Janča od druhé branky. „Emiiiiiiiiii, to bude dobrý, jestli dáš ještě 10 gólů, koupíme ti růžovýho slona!!!“ válela se smíchy po zemi Kamča. To už ale na Ema bylo moc a poslal nás do útoku. Po chvíli jsme zjistily, že pokoušet se doběhnout míč nemá při naši¨í fyzičce cenu. Rozhodly jsme se tedy dělat „osobku“ Tomášovi, který nám jako první dovolil hrát. Když jsme ho asi po třetí nenechaly běžet pro jasnou šanci (pravda, asi ne úplně podle pravidel fair play), odplivl si a svou češtinou se slovenským přízvukem utrousil: „Že já vás vůbec nechal hrát, vy bučoraci...“ To už jsme ale byly obě opravdu udýchané, a tak jsem prohlásila: „No my dem, když nás tady nechcete...“ a já i Kačka jsme se zdviženými hlavami odkráčely zpět do stínu. Udělaly jsme jen dobře, protože díky Emilovu (no dobře, možná trochu mému) vlastňáku se kopaly penalty a Janča vstřelila rozhodující ránu. Tomu jsem se s Kačkou ale mohly jen smát, na rozdíl od Emila, který na nás čtyři ještě dlouho poté vrhal vražedné pohledy...


.))

cookies
30. 10. 2005
Dát tip
Třeba objevíš Ameriku... I s americkým fotbalem:)

já už fotbal nechci hrát budu mořeplavec

cookies
16. 10. 2005
Dát tip
Nevděčníci protože se opovážili vyhrát bez tebe, nebo proto že tě nenechali hrát?:)

teď určitě vyhrajem

cookies
12. 10. 2005
Dát tip
Congratulations:) Zmákli to i bez tebe - zase tak nepostradatelný nejsi:) Ale ne že se urazíš a v baráži nenastoupíš - to by byl konec:)

nevděčníci!

omlouvám se ale finy už porazim, vážně

cookies
11. 10. 2005
Dát tip
O tom nepochybuju:) Jestli potřebuješ motivaci - do Deutschlandu už ti přijedu fandit osobně:)

cookies
08. 10. 2005
Dát tip
Ok necháme to na jednom:) Ale dej v druhým poločase tomu Holandsku aspoň jednoho góla nebo si to začnu rozmýšlet já:)

cookies
05. 10. 2005
Dát tip
Jestli chci tak si mě nevezmeš?:)

to si piš

cookies
03. 10. 2005
Dát tip
Myslela jsem že počestnost spočívá v tom že jen jednoho, a nezáleží na tom kolikrát?:)

snad nechceš mít víc jak jedno dítě....!

Chce to více tréninku, ale ty jsi ještě mladá dorostenkyně a fotbalový život máš teprve před sebou... Držím ti palce. Tvůj Míla :-)

cookies
02. 10. 2005
Dát tip
Mně píše Milánek Baroš, já omdlím:) Ale já trénuju, letos na té samé dovolené jsem protihráče tak strategicky kopla do kotníku, že jsme od něj asi na hodinku měli pokoj:)

Měla by ses k chlapcům chovat lépe... jednou je budeš potřebovat

cookies
02. 10. 2005
Dát tip
Jen jednou?:)

Jako správná a počestná dívka... jen jednou.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru