Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

neobtezujte se to cist

17. 10. 2005
1
0
1001
Autor
petrolej

Tohle lidi nectete. Zacinam Pismaka zneuzivat jako denicek, kteremu bych se vylil. Cim dal tim vic, zacinam totiz verit, ze me tahle elektronika chape vic, nez kdokoli jiny.

Sakra, co se to děje s tímhle světem? Proč je na mě každý naštvaný? Proč si každý myslím, že jsem já na někoho naštvaný? Proč NIKDO nedokáže pochopit, že všechno co já chci, je žít bez hádek a s úsměvem a vědět, že když nedělám nic špatného, tak na mě nikdy nikdo naštvaný nebude. Co je to za zvláštní perversní potřebu se pořád naštvávat a hádat. Jakoby to byl nějaký zvláštní pohon, bez kterého bychom nefungovali. Jakmile se naskytne sebemenší důvod být z něčeho smutný, uražený nebo dotčený, tak to tak automaticky přijmeme a začneme ve všem vidět útok proti nám. A mnohdy k tomu není žádný důvod. Může jít o nedorozumění, o komára, ze kterého někdo udělal velblouda (nebo o neúmyslnou věc). Proč všichni mají tenhleten zasraný obranný mechanismus, který automaticky ve všem vidí hrozbu? Je to asi nějaká blbá vlastnost, kterou máme všichni v genech a díky níž existují války a vraždy a pomocí které se příroda brání vůči našemu přemnožení. A čím víc nás je na Zemi, čím míň místa máme a čím více se dostáváme do střetu jeden se druhým, tím více konfliktů se vyvolává. Tím více se lidi navzájem nenávidí a brání se tím, že si navzájem ubližují.
Můj snový svět je svět, ve kterém se naštvu pouze na člověka, který mi něco udělal schválně, který to udělal s úmyslem mi ublížit, shodit mě, zesměšnit nebo zneužít. Takový člověk už pak nadále nepatří mezi mé přátelé. A pokud mi někdo ublíží neúmyslně, tak na něho naštvaný nejsem, protože vím, že mě má rád a že by mi nikdy úmyslně neublížil. A vědomost toho, že mi ublížil, je podle mě dostatečný trest a protože ho mám rád, tak mu nebudu ještě přidělávat starosti s tím, že se na něj zlobím. No jo, ale musí to vědět, že? Co když to neví. Když to neví, tak mu slušně řeknu, ať už to nedělá, že se mi to nelíbí. Pokud je to člověk mého typu a má mě rád, tak řekne: „Dobře, promiň, už to neudělám.“ A pravděpodobně to už neudělá. A vše je v pořádku, ne? Jak snadné, co říkáte? Jenže... jenže to takhle absolutně nefunguje. Všechno je to úplně na hovno. Ať chcete nebo ne, pořád se s vámi bude někdo hádat a bude na vás naštvaný. Nikdy se toho nezbavíte, pořád vás to bude pronásledovat. Pořád tu bude něco, co někomu vadí a co vám může vyčíst a on vám to pravděpodobně vyčte. Pořád dokola. Lidé to totiž potřebují. Já jsem bohužel člověk, který tohle nepotřebuje a kterého tohle naopak ubíjí. A můj malý sen o pohodovém světě se tak pouze třese ve stínu hnusné hádavé reality plné utrpení, které na sebe lidé sesílají jen proto, aby se jim ulevilo.
Milý Jakube, možná jsi mou kritiku ne zcela přesně pochopil, ale to nevadí, od toho bývají vysvětlení.. Já jsem neříkala, že Petrova idea je špatná, nýbrž to, že on tu svou teorii praxí pravděpodobně popírá.. ale já ho neznám, já jsem jen obyčejný psycholog co dedukuje z textu, ty jsi jeho přítel a pokud jsi zastáncem toho, že on je čistá duše, která hádky urovnává, nevyvolává, která problémy nepřehlíží, ale řeší je ale nikoli bodáním, ale otevřeností, že on je člověk, kterého ostatní vyhledávají, když je něco trápí například protože ví, že umí vnésti člověku do duše pokoj, tak v tom případě je to vše v pořádku.. Ovšem přirovnávat jej ke Galileovi a k Freudovi.. to s odpuštěním není vhodné.. protože ať už géniové či blázni mají svou teorii, která se již o něco opírá, a proto o ni tak zarytě bojují.. Jde o to popřít zakořeněné ideály.. Já se jen trochu obávám toho, že Váš přítel Petr problémy ne že neřeší, nýbrž je přehlíží, protože se je řeši bojí, a to je mnohem horší.. Bylo by smutné kdyby někdy narazil na osobu, kterou by tím ranil.. Člověk má velmi zvažovat do čeho se pustí k řešení.. a pokud už se do problému pustí, má jít o jistotu že jej chce vyřešit.. V dobrém. Ale musí počítat s tím, že jde vždy minimálně o jeden cizí úhel pohledu a tedy že je celkem pravděpodobné že se jeho chování někoho dotkne nebo rozčílí nebo urazí nebo ublíží.. variant je mnoho.. Existují i lidé, kteří zraňují druhé tím, že se stále smějí.. protože se smějí i když druhému ubližují.. a také existují lidé, kteří se smějí a druhým ubližují, aniž by to věděli.. lidská psychika a jednání je věru velmi složité.. Dokonce dle nejnovějšího výzkumu existuje v celé populaci 16% lidí, s nimiž se nikdy nedá vyjít.. A tito lidé jsou spokojení.. Žijí si sami pro sebe.. nikoho nepotřebují.. nepotřebují city či projevy jako je přátelství nebo láska.. a pokud jim přijdete do cesty tak vás většinou krátkodobě psychicky ničí..a ví o tom, dělají to vědomě, protože je to těší.. ANO, doslova TĚŠÍ. A pak jsou lidé, kteří mají srdce dobré.. těch je díkybohu více, ale také ne mnoho, kterří mají čisté úmysly.. ale z mnoha důvodu někdy někomu ublíží.. aniž by chtěli.. nebo se s někým pohádají.. aniž by chtěli a aniž by to byl jejich záměr... a přitom jsou to lidé velmi dobří.. a o tom to je.. to jsou lidé, jejichž upřímnost je jako roh jednorožce.. ostrá, ale nevinná.. a může někdy druhé bodnout a ti se mohou urazit, nebo je to může ranit.. a tito nosorožci pak pláčou.. protože oni sami nechtějí hádky ani disharmonie.. chtěli jen vysvětlení.. a to je to, že těmto krásným duším se možná Petr vyhýbá tou svou utopií.. a proto jsme jen chtěla říci, že existují lidé, kteří zraňují, ale sami nechtějí, a proto je potřeba nedívat se vždy na věci jako na incidenty plodící hádky, ale jako na jejich původní záměry a na duše těch lidí... Přeji Vám oběma den plný klidu.. a především bez hádek..:) ps - myslím si totiž také, že hádek je na světě až až, ale já jsem praktik a ne utopista a tak vím, že není dobrý přístup pohlížet na hádku jako na cosi zlého, nýbrž je dobré se zaměřit na to jaký byl účel.. a pokud byl čestný a vyvolal zlo, pak je potřeba před ním nezavírat oči.. a mnohdy i když je člověku samotnému ublíženo, musí on ustoupit, pokud mu jde o vyřešení a stojí mu to tzv. zato.. a v tom je ta čistota.. když člověku stojí něco tzv. zato, je schopen sklonit hrdou hlavu.. mnohdy se totiž stává, že když se křičí do světa, že vám někdo ublížil, ubližujete tím dál.. je to jako domino.. které se musí někde zastavit a je jen na aktéřích jak to dopadne.. pěkný den M.A.

petrolej
15. 11. 2005
Dát tip
Ty blaho, Kuba diky. Tos me fakt potesil. To s tou ideou, utopii, cilem. Vzals to za spravny konec, za ten, za ktery jsem to tahal ja. V mnohem ma ale pani pravdu. Obzvlaste v poslednim odstavci, nad kterym si se spravne pozastavil i ty. Taky jsem si z neho hodne vzal. Nemyslim to "videt na spatnych vecech i dobre" atd. Sakrys, to ja delam snad cely zivot a naprosto s tim souhlasim. Ale mel jsem na mysli to, ze uprimnost je bodava, ale neni tu od toho, aby bodala. To je velke moudro (pro me dosud neobjevene) a zapamatuju si ho.

leevanec
14. 11. 2005
Dát tip
Milá paní, rád bych reagoval na váše rozsáhlé avízo. Chci reagovat nejen jako zbrusunový návštěvník,ale přítel TOHO co si stěžuje, TOHO co by chtěl vše jinak TOHO co není s něčím spokojen. Především bych chtěl vyvrátit vaše dva předpoklady. to co vyřazuje z jeho světa lidi neodpuzuje, právě naopak. A ovládat úmění vycházet z lidmi bez hádek? Copak to v naší kultůře někdo umí? Souhlasím s Vámi, že to není ani dost dobře možné v euroamerické kultuře (a dost možná i na celém světě) vyhnou se občasným hádkám. Ani Peťa není vyjímkou, ale aspoň se oto pokouší. Má svou ideu, svůj sen, svůj cíl. A už samotné vědomí toho, že člověk má za čím jít, že něčemu věří (ikdyby to čirou náhodou byla utopije) musí pro ně být povznášející a hodnotné. Copak není údělem geniú/bláznů jít proti proudu? Kde by jsme dnes byli bez Galilea, který se nebál pro svou pravdu umřít. Kde by jset dnes byla vy bez Freuda? Moc na mě zapůsobilposlední odstavec. Něco přesně v tomhle smyslu nám před pár hodinami říkla paní učitelkana aplykované duševní psychohygině. Ano psychologie je věda a vy víte co psát aby jste člověka potěšila a navadla ho pro "Vás správným" směrem. Jsem zvědav jestli se Vám to v tomto případě podaří. S úctou a repektem leevanec

Milý Petře.. mám pocit že přestože ty zde vykládáš o tom jak by sis přál aby se lidé nehádali tak tvůj text je dosti silně útočný nebo lépe popudlivý až hádavý.. musím upřímně říci že ti bohužel nevěřím nic z toho co zde píšeš.. buď jsi zehleděný pouze do sebe a svých idealistických nesmyslných teorií a tedy nemáš téměř žádné skutečné přátele a nebo o světě ve kterém žiješ nevíš nic a vědět nechceš.. tento svět je nejen ošklivý ale také krásný.. a to, že TY s mnoha věcmi nesouhlasíš a velmi nelibým až odporným způsobem je zde kritizuješ je ubohé.. promiň mi to ale skutečně velmi ubohé.. . Hádky jsou pochopitelně nepříjemná věc, neznám člověka který by je měl rád, jenže lidé jsou lidé a bohužel k hádkám či nedorozumněním občas dochází (i mezi přáteli a to je právě to co je zkouškou relací mezi lidmi - to zda spolu něco dokáží vyřešit, ne to, že si o tom budou vykládat navzájem formou sdělení!!!), tudíž to musíme vzít jako součást života a pohlížet na ně spíše jako na klíč k vyřešení něčeho nedobrého co k hádce vedlo.. Uvědom si prosím že hádka není samostatný útvar nýbrž jen vyvrcholení čehosi..a právě ono cosi je důležité.. jsem také autorka dílek které občas slouží jako záznam mých pocitů skoro jako deník.. a zároveň jsem psycholog pro mezlidské vztahy.. řekla bych že bohužel problém není v okolí ale v tobě. a také si myslím že pokud bys skutečně nechtěl aby lidé četli to co píšeš tak bys to propána nedával na internet.. nebos to na ten internet dal náááhodou...? Četla jsem si i jiná tvá dílka z poslední doby a všechny jsou stejného ražení - TY nejsi s něčím spokojen, TY si stěžuješ, TY bys chtěl vše jinak, TY se necítíš dobře.. myslím si že ani lidé v TVÉM okolí se necítí dobře právě proto co z toho tvého světa do toho jejich vyzařuje.. nevím, pouze předpokládám.. jsem specialista na lidskou duši zobrazenou do textů a je mi líto že musím bohužel uznat že dokud ty nesneseš to že lidé v tvém okolí jsou jiní než ty bys je chtěl nebo že svět je jiný než ty bys ho chtěl, tak nebudeš život komplikovat jen sobě ale i jiným.. a to i těm které ,áš rád a oni mají rádi tebe.. teda pokud to vydrží tě mít rádi.. myslím si že ty neovládáš umění s lidmi vycházet bez hádek.. z toho co píšeš se vlastně také hádáš ale vnitřně a to je mnohem horší.. pokud se sám nenaladíš na vlnu skutečně směřující k tomu si o všem pohovořit nebo vše přijmout tak jak to je a brát si z věcí především to dobré, tak dokud se to nenaučíš, bude z tebe i nadále vyzařovat to co lidi bude od tebe pravděpodobně odpuzovat... Nikdy bych ti nepřála zažít zlo, které potkalo mě.. umřelo mi dítě.. a za 5 let druhé.. obě na rakovinu.. kdybych se neuměla hádat nic bych nedokázala a byla bych jen loutka.. kdybych si jen stěžovala a přijala tvou filozofii tak je nyní ze mě zoufalý člověk .. jenže já nechci být zoufalý člověk a tak bojuji a snažím se v sobě hledat zbytky sil abych mohla žít dál a dělat dál svou práci a milovat svého muže.. teď je mi 35 let.. a za tři měsíce se mi narodí dítě.. kdybych byla člověk myslící jako ty, dopadlo by to se mnou špatně.. ano, život a lidé umí být zlí a krutí.. ale to jen a právě proto, že si přejí aby vše bylo vyjasněno.. mám pocit že to co ve skutečnosti ubíjí jsi ty.. nebo alespoň tvé myšlení.. začni život brát takový jaký je a hledat i v tom zlém to dobré.. jinak jednou, až budeš stár, budeš smutný... věř mi.. držím ti palce.. opravdu. M.A. ps - není umění si stěžovat.. umění je nalézt i v tom nejhorším kousky dobra a umět zatnout zuby.. upřímnost nespočívá přece v bodání.. ano, umí být bodavá.. ale to není její účel.. její účel je přece nastolit harmonii - na obou stranách.. NA OBOU STRANÁCH...

zelva
19. 10. 2005
Dát tip
zajímavé a moc moc pravdivé, ale bohužel to fakt nejde bez toho, aby člověk nemusel tohle řešit, když to nebude řešit tak se nic nevyřeší a hlavně nezlepší. Ano většinou je to nedorozumění, ale to už tak bývá. Písmáka tady všichni používáme jako takový deníček výlevníček, takže v tomhle bych problém nevyděla...tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru