Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

U šípků

30. 01. 2001
3
0
2068
Autor
Ostrovidka

Na šípkovém keři nové poupě vykvetlo, zelenou čepičkou hlásí se k světu, šípku, milý ty, zalez... popleto, zima zde vládne, není čas květů. Starý šípek jen pod stopkou zabručí, "Mládě ty hloupé, ty k ničemu nejsi" Počkat ty musíš na moudrost kmetů. Čajík si z tebe uvaří kdesi.
hermit
27. 04. 2001
Dát tip
celkem líbí až na slovosled ve třetím verši, ale na mě to taky nepůsobí jako báseň pro děti, ale spíš jako stará čínská báseň pro dospělé... ty mám moc rád... ;-)))

crayfish
10. 04. 2001
Dát tip
něžné. Všichni jsme takto kdysi dychtivě vykukovali a těšili se na svět. A pak - nenápadně, že jsme si toho skoro nevšimli - jsme se stali čajovou ingrediencí. Tip *!!!

jorel
20. 02. 2001
Dát tip
ostřičko, hymnus na užitečnost plodů šípkového keře jsem ještě nečetl. je vidět, že příroda je ti vlastní ,o)) tip za originalitu

Anonym
19. 02. 2001
Dát tip
Chi chi chi, podrobím to zdrcující kritice: Hezoučké!!! :o)))

Anonym
16. 02. 2001
Dát tip
Fakt pěkný, zvu tě někdy na čaj.Teda jestli se Ti to nezdá do tábora moc daleko.

ulita
08. 02. 2001
Dát tip
Veršíky sice občas popadne křeč, což je u takové milé věcičky škoda, ale jinak se mi to líbí - vidím to s barevným obrázkem někde v čítance...:-)

nikdo
05. 02. 2001
Dát tip
pkn...... je to mil

Yeziiinka
04. 02. 2001
Dát tip
Není to říkanka, to ne, ale i tak je to vlídné a milé. A kdyby se to dětem přečetlo se správným přednesem, jistě by snadno pochopily i ocenily :)))

Merle
31. 01. 2001
Dát tip
mě se to líbí...

LILINKA
31. 01. 2001
Dát tip
Tleskám ti a jdu na ten čajík z růžičky. c(_)

clovrdik
30. 01. 2001
Dát tip
:-))) milé :-)

kafka
30. 01. 2001
Dát tip
moc hezké, ostřííí to se povidlo ;-))) povidlové típí

Vyjan
30. 01. 2001
Dát tip
Nevím, pro jak velké děti jsi toto dílko mínila - pro ty menší je to složité rytmicky, slovně i větně. Pro ty větší (myslím tak na 10 let) mi to připadne poněkud mělké v pointě.

Vojtek
30. 01. 2001
Dát tip
No fakt je ten, že pro malé děti by to měla být spíše rychlospádová říkanka. Pointa se mi nezdá mělká, spíše hodně omletá.

Albireo
30. 01. 2001
Dát tip
Miloučké. Vyjan: Nepodceňuj děti. Ony lépe než my dospělí dokáží absorbovat i to, čemu úplně nerozumějí, (ostatně malé dítě zpočátku nerozumí vůbec ničemu) a právě tím se učí.

Vyjan
30. 01. 2001
Dát tip
Nemyslím, že děti podceňuji, Albireo. Z vlastní praxe (mám dvě děti, dnes už trochu odrostlé) vím, že dítě vnímá mnohem systematičtěji, než si myslíme. Proto mají například velice vyvinutý smysl pro rytmus - tato báseň je rytmicky spíš nenápadná. Taky věta "šípku, milý ty, zalez , popleto" je příliš chaotická a těžkopádná. My dospělí snad oceníme obsah ve slovech, dítě je ve své intuici ale krutější. Samozřejmě se mohu mýlit.

Jákob
30. 01. 2001
Dát tip
ostřííí hurááá :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru