Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Deprese

10. 11. 2005
2
2
2688
Autor
Kaczenka

Není to nic vážného..jen vyjádření říjnové nálady

Pohádat se a mít proč,

to je stokrát lepší než tenhle věčný kolotoč.

Každý pohled bodá jako nůž,

neb nemá totiž zřejmě žádný význam už.

 

Podzimní deprese navštívila naše řady,

neexistuje žádný lék na zlepšení nálady.

Nikdo s nikým nemluví, všichni se souží,

všechno se řeší a pak všichni kouří.

 

Ta naivní myšlenka že je to dočasné,

každého napadne, proč sem však nepásne?

RA tu nesedí, všichni to cipují,

odpočinek léčí, ale někdy i zabíjí.

 

Malincí prvoci maj‘ jen jednu buňku,

maj‘ i míň problémů – neznají lásku.

Lidi maj‘ víc buněk a nervovou soustavu,

proto jim připadá, že je vše na hlavu.

 


2 názory

Kaczenka
28. 04. 2007
Dát tip
hm, je to asi dilo "pro kamarady"....

nevím proč ale na té básni mi nic depresivního nepřijde, navíc mi ty verše přijdou dost kostrbatý takže asi ne-e...

Kaczenka
29. 09. 2006
Dát tip
jako mas pravdu..ale kdyz jsem se to nedavno snazila nejak zlepsit, zjistila jsem, ze to je nemozny, protoze nejde pouzit jiny slova..kazdy je nejak spojeny s realitou a jako takovou vypovidaci hodnotu tyhle veci bych tim hrozne snizila...a to se mi nejak nece;) ale dik za precteni a kritiku:)

Peeta
28. 09. 2006
Dát tip
líbilo se mi to, že pak všichni kouří, ale jinak .. našroubovaný do veršů, možná byvalo bylo lepsi zvolit trosku volnejsi formu

Nickyx
06. 06. 2006
Dát tip
:) *

Čumák
07. 04. 2006
Dát tip
Podzimní deprese navštívila naše řady, neexistuje žádný lék na zlepšení nálady. Nikdo s nikým nemluví, všichni se souží, všechno se řeší a pak všichni kouří. tohle se mi líbilo. jinak NE.

...www...
26. 03. 2006
Dát tip
Uvedom si, zda i nejmenovana osoba stoji za tu bolest a zda tech peknych chvilek neni prilis malo, na to zustavat s nejmenovanou osobou...

pepička15
14. 11. 2005
Dát tip
chce to čas, pak nám třeba postupně začne docházet co se děje, resp. co se děje... no nic, to byla jenom reakce na to, že nejen hádky s Petrem můžou být nesmyslné:)

pepička15
13. 11. 2005
Dát tip
anýz:nesmyslný hádky s petrem... bukej všechno sere... asi se přestávám orientovat v dění na naší třídní scéně:)

pepička15
13. 11. 2005
Dát tip
kaczenko, souhlasím s tím, že je to hodně kostrbatý a nečte se to moc dobře, ale líbí se mi obsah... asi proto, že se mě v podstatě bezprostředně dotýká... bohužel ,poslední dobou se mě bezprostedně dotýkají pouze obsahy různých dílek ( ať už na písmákovi anebo z kvalitní prózy, resp. poezie ) ... a nebo ...

Anyz
13. 11. 2005
Dát tip
ja se ani nikdy neorientovala v deni nasi tridy ale co ono se to nekdy spravi snad tralalala

Anyz
12. 11. 2005
Dát tip
Pohádat se a mít proč, ehm to mi propominanesmyslny hadky s petrem z tohohle tejdne :) je to cely takovy trosku kostrbaty, ale jelikoz asi znam trochu prostredi RA, cipovani, prvoky atd.obsah se mi libi :)

Kaczenka
12. 11. 2005
Dát tip
dík, ono je to jako literární dílo HODNĚ kostrbaty, to vim, ale šlo mi fakt hlavně o ten obsah....neni tam nic nekonkrétního...

Vihar
11. 11. 2005
Dát tip
...Lidi maj‘ víc buněk a nervovou soustavu, proto jim připadá, že je vše na hlavu. To je brutální rým i obsahem T

Kaczenka
11. 11. 2005
Dát tip
stejně dík....jde o reportáž, která se čistě náhodou rohodla být básní...zrovna jsem se učila prvoky...:-)

Kaczenka
11. 11. 2005
Dát tip
Vihar:Díky za tip

Krásně arytmické. A to je tak všechno, co je na tom pěkného, jinak totálně nezvládnutý kousek. Běžná pubertální rýmovajda. Dej do toho ještě nějakou práci. Dej si domácí úkol, tohle je pro tebe příliš jednoduché.

Kaczenka
11. 11. 2005
Dát tip
dobře dám si domácí úkol..ale puberťáka v sobě asi občas holt nezapřu..ještě nějakou chvíli...

Ti je v pořádku, rozumím tomu. Zkus teda nejdřív třeba si to zrytmizovat. Klepej si k tomu pro začátek, počítej slabiky na prstech, zkoušej, jestli k sobě sedí rýmující se řádky. Když investuješ trochu času a půjčíš si nějakou knížku Brukner Filip Poetický slovník, Rut: Menší poetický slovník v příkladech, neuděláš chybu. Je to docela sranda. A je tam domácích úkolů hodně... jako v malování: nejprv je dobré ovládnout techniku... aby ses pak mohla vyjkádřit svobodně (a třebas všechnu tu techniku zahodit, poslat k čertu). Čteš, nebo jenom píšeš? Šťastnou cestu.

Kaczenka
11. 11. 2005
Dát tip
Děkuji za rady, využiju je, slibuju:-) snažím se i číst, ale zatím jsem neobjevila poezii, která by mě nadchla..takže nemám kde chytat inspiraci

LEVIS
11. 11. 2005
Dát tip
taky si tak pripadam....uplne jsi vystihla moji dnesni naladu

Kaczenka
11. 11. 2005
Dát tip
copak se stalo Levisku?:-/

Aiscis
10. 11. 2005
Dát tip
odpočinek léčí, ale někdy i zabíjí. nevím proč ale připomnělo mi to současnou českou popovou scénu. Až na ten jeden zmíněný řádek, viz výše, ten je podle mě alespoň trochu básnický pokud tedy něco pak tohle ano zbytek ne...

Kaczenka
10. 11. 2005
Dát tip
dík..ono to ani moc básnicky vyjít nemohlo...šlo mi o obsah, který popisuje situaci(e), kolem mě asi tak před měsícem...byla jsem ráda, že se to jaksi taksi rýmovalo:-)

rybka
10. 11. 2005
Dát tip
no ja bych radsi kdyby se to pekne rymovalo anebo vubec, zadny jaksi taksi :-) ale drz se, deprese jsou mrchy :-)

Kaczenka
10. 11. 2005
Dát tip
deprese, jsou nejhorší v tom, že přichází znenadání a bez pozvání...sakra to je rým...no nic, ale dik:-)

eleja
10. 11. 2005
Dát tip
prosim, bud bez rymu nebo s rymy normalnimi, tohle je jakesi hruzne cosi a vubec se to neda cist (viz napr. posledni sloka..) no toto tedy nee pro mi .........

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru