Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mám dům a v něm spící dívky

Výběr: hai_mal, empathetic_embryo
14. 11. 2005
26
27
8316
Autor
pozorovatel

kaskádu netrpělivost pruhované slunce dlouhý nos tak trochu to všechno má ale hlavně má spoustu oranžové barvy...

Byla to ta dívka, co ráno vstává dřív než já. Zatímco jsem spal, ona stála u okna s žaluziemi. Nevím, kam se dívala, spal jsem přeci.
Ale určitě jsem snil a v tom snu ji viděl. Žaluzie krájely slunce na kousíčky a podávaly je mé dívce. Takto ona snídala každý den. Kus ranního slunce. A byla nahá. Vždy, když snídala, byla nahá. Jinak se snad ani snídaně nepřijímá, napadlo mě.
V tom snu se mi zdála krásná; a taky že lítá se mi zdálo, až že se vznáší nade mnou. Ale mě nenapadlo nic jiného, než ji chytit. Dotknout se. Držel jsem její ruku a najednou slunce vybouchlo a žaluzie mou dívku rozřezaly na pruhy, které se rozlítly po pokoji. Sebral jsem jeden pruh mé lásky, která ráno snídá nahá a na tom pruhu byl její úsměv. Vzal jsem všechny ty pruhy a ukázal místu, kde bylo slunce. Pruhy se roztekly až k mým nohám a pak do podlahy a pak do země a já měl pocit, že před domem pomalu roste lípa.
A pak jsem se musel probudit a zapomenout, že se mi kdy něco zdálo.
Políbil jsem dívku vedle sebe, když spala. Nejspíš snila.
A šel k oknu a díval se na lípy. Mám jich před domem už tolik...

27 názorů

pozorovatel
10. 06. 2007
Dát tip
to je ale náhoda co:)

nj, lípa ;) *

ch_34
10. 05. 2007
Dát tip
Po čase musím opravit své lehkovážné rukou mávnutí: Debilnější věc bych očekával snad od třeťáka. Nemohu se ba ani nezhnusit nad děsivým pravopisem, myslím, že ohýbat zájmeno já se vyučuje již od třídy 2. a mezivětná interpunkce, na této úrovni, právě od té 3. Zajímavé, nazvat to povídkou. Myšlenkově možná inspirující, pokud jsem opilý, což jsem zřejmě před tím byl. Ale zajímavé opakování toho motivu tvé dívky.

pozorovatel
25. 02. 2007
Dát tip
dvěmi slovy: děkuju ti:))

supizmus
24. 02. 2007
Dát tip
jedním slovem: krásné

Alojs
23. 02. 2007
Dát tip
měls pravdu... na pivo jsem nešel.

pozorovatel
22. 02. 2007
Dát tip
..jen aby

Alojs
22. 02. 2007
Dát tip
kreativita mi vrazila kudlu do zad, takže jdu na pivo. zatím zdarec a neboj - jen jsem žertoval.

pozorovatel
22. 02. 2007
Dát tip
ehm já se snad půjdu projít..

Alojs
22. 02. 2007
Dát tip
hehe :) to si piš, že jsme si určeni. to pražsko-ostravské pouto je strašně silné. jen ty si to neuvědomuješ. jseš ještě mladý

pozorovatel
22. 02. 2007
Dát tip
o nás dvou? hele, nevim, jestli by to mezi náma mělo budoucnost:)

Alojs
22. 02. 2007
Dát tip
jinak... píšu další povídku o nás dvou... ale seru se s tím docela pomalu. kvalitativní úroveň bude opět vysoká :)

Alojs
22. 02. 2007
Dát tip
v tom případě se musí tohle nelegální a niktarak opodstatněné posílání avíz řádně prošetřit. Jaké máš alibi?

pozorovatel
22. 02. 2007
Dát tip
to teda nechci

Alojs
22. 02. 2007
Dát tip
že ty chceš, abych si tu děsně dlouhou věc přečetl znova?

pozorovatel
22. 02. 2007
Dát tip
ranní noviny, prej jsi zapomněl:)

Alojs
22. 02. 2007
Dát tip
prej jsem dostal avízo... mám si něco přečíst? :)

pozorovatel
22. 02. 2007
Dát tip
no, podstata asi zůstala stejná, ani nevim:))

dadik
22. 02. 2007
Dát tip
nějak podstatně je to upravený? pamatuji ji, ale ne zas až tak detailně...neva :)

akaša
22. 02. 2007
Dát tip
děkuju :-)

pozorovatel
22. 02. 2007
Dát tip
už už

akaša
22. 02. 2007
Dát tip
ti dám potřetí :)) a tu chybku oprav... nevypada hezki :-*

pozorovatel
22. 02. 2007
Dát tip
no to je ale chyba

sidonia
22. 02. 2007
Dát tip
pekny zaluzie si opravil na zluzie? ale jak rikam, je to pekny no

pozorovatel
22. 02. 2007
Dát tip
dej mi ho i potřetí:)))

akaša
22. 02. 2007
Dát tip
navracím se ke starým chybám a zase ti dávám tip :-)

pozorovatel
22. 02. 2007
Dát tip
ne že bych neměl co dělat ale upravil jsem ji

pozorovatel
27. 06. 2006
Dát tip
:)

Winter
27. 06. 2006
Dát tip
Tohle má do povídky daleko - krásná prózová miniatura s notnou přímesí poezie, řekl bych. Hezká atmosféra, i když ze začátku taky nevypadá příliš objevně (nahá snídaně a tak), ale celkové vyznění je fajn.

akaša
23. 04. 2006
Dát tip
Tak chtěl jsi abych ti napsala něco co semi nelíbí....Tak je to dobré, ale mohl si to ještě rozvést... Ale i přesto....*

Hrdlička
05. 04. 2006
Dát tip
slunce k snidani, kousicky, lipy a nahatost.a ten konec. hura. *

pozorovatel
09. 01. 2006
Dát tip
:)) pro mrtvý si tu udělám vždycky čas... tak zase zaskoč:) a díky

j_i_r_i_k
22. 12. 2005
Dát tip
No, vzhledem k tomu, ze to CDcko Humbuku Setkani po letech, co o nem mluvili, mam od zacatku ctvrtaku na gymplu a tohle nebyl muj jejich prvni vanocni koncert (hrajou takhle v K1ce pred Vanoci uz peknou radku let), tak... Jejich humor mi proste sedi :) A pocitat neumim, jen mi docela jde matika, to s pocitanim nesouvisi :) A ja se to libilo Tobe? :)

pozorovatel
22. 12. 2005
Dát tip
já tam byl s dcerou kerouše:) a dobrý docela.. ale máte tam trochu divný lidi:) ne, že bychom na strojárně byli všichni normální...:))

j_i_r_i_k
22. 12. 2005
Dát tip
Tak teds mou fakultu urazil :( Pry trochu divny lidi... Trochu divny lidi mas vsude, ale opravdu divny lidi, to je nase znacka :)

pozorovatel
22. 12. 2005
Dát tip
:))) jsem je sledoval... přišla hezká holka a oni koukali, jakoby viděli rudolfovo číslo s kozama:) si tam musíš užívat:))

j_i_r_i_k
22. 12. 2005
Dát tip
Jo takhle divny lidi... A tos neslysel historky typu o profesorovi, kterymu prisla na prednasku holka v kostymku a on zacal koktat, pripadne jak vystrih spoluzkousene zachranil klukovi znamku... A docela jsem si uzival, ted uz teda do skoly jdu leda tak na Humbuk ci do labu coby sluzba, kreditu mam dost na tenhle i pristi rok, proste pohoda, takze si ted uzivam, ale jinde a jinak :)

pozorovatel
22. 12. 2005
Dát tip
my měli profesora, který řekl při fyzice "Máme dvě koule: mý a psý..." no a pak odešel celej červenej..:) a jak že si užíváš?:) jak je možný, že máš tolik creditů? já mám nulu...! to je nespravedlnost! že ty jsi nějakej génius? a sakra... a já si s tebou povídal!

j_i_r_i_k
22. 12. 2005
Dát tip
:) No jo, at si klidne koule pojmenuje, ale ventilovat to na verejnosti nemusi... Genius? Ne, to rozhodne nejsem... Tolik kreditu mam asi proto, ze jsem cytri roky makal jak Ferda mravenec s vcelkou Majou doromady, prumer 8 zkousek na zkouskovy udela svy, nejak jsem nevedel cemu bych se chtel hloubeji venovat, tak jsem zkousel vsechno mozny, az jsem po ctyrech letech zjistil, ze je obor, z ktereho snad udelam diplomku, ale jinak ze me matika uz ani nebavi...

pozorovatel
22. 12. 2005
Dát tip
:)))))) hned mi jsi sympatičtější:) a jaký obor teda budeš dělat? mimochodem: nejde mi matematika a potřebuju doučování máš rád cukroví?

j_i_r_i_k
22. 12. 2005
Dát tip
:))) Kdyz Ti prozradim obor, tak uz Ti tak sympaticky nebudu... Ale rek sis o to, toz univerzalni algebra, diplomku budu mit patrne o popisu volnych algeber ve varietach urcenych rovnicovou teorii generovanou kratkymi termy (kde pojem kratkeho termu bych nechal otevreny)... No esli potrebujes doucovani, tak bysme se treba nejak domluvili, ovsem cukrovi neni zrovna tvrda mena (teda az na nepovedene vanilkove rohlicky, ale o ty uz teprv nestojim :) )...

j_i_r_i_k
22. 12. 2005
Dát tip
A k te diskusi u druhe povidky - precti si tuhle a tamtu, tahle mi prijde takova vypiplana, jako ze sis ji prozil, ze... Asi bych se mel naucit vyjadrovat... Ta druha povidka - no, pripomina mi treba Hrdeho Budzese a neptej se cim, proste pripomina, ac tam je ten kontrast detskosti a dospelosti postaven jinak, tak pripomina... A ten motiv jeskyne, ktery se dilkem prolina, taky neni uplne nove zbozi... Jasne, uz to mam, Eduard Martin - znas? To je ten styl...

pozorovatel
22. 12. 2005
Dát tip
panebože!!!!!

pozorovatel
22. 12. 2005
Dát tip
a kde a v čem pak budeš pracovat? budzese jsem nečet... ale moc by mě zajímalo, jak mám já postavenou dospělost kontra dětskost Martina taky neznám:)))) já jsem hroznej neznaboh:))) co Martin napsal? doučování by bylo skvělý!:)) kolik bys chtěl?:)

j_i_r_i_k
22. 12. 2005
Dát tip
Hrdy Budzes je divadelni hra s Barou Hrzanovou v hlavni roli a je v nem vice nez uzasna, to se proste musi videt, kdyz ne nazivo, tak aspon ze zaznamu... Eduard Martin je cesky spisovatel sci-fi s dusi a vyjadrovanim basnika, co napsal? Mno, hromady povidek ve sbirkach jako Pujcovna manzelek, Nejvetsi skandal v dejinach lidstva, Manzel z Marsu, Milenci nasich zen, Manzelka z Venuse, Kniha upiru, Milenky nasich robotu... A k doucovani se vyjadrim asi soukrome zpravou, ted uz opravdu, ale opravdu musim letet...

pozorovatel
22. 12. 2005
Dát tip
máš záznam? nebo se dá sehnat na netu? ten Martin zní výborně...přečtu si ho... jasně, tak zprávou:)) čau:)

j_i_r_i_k
20. 12. 2005
Dát tip
Tak řemeslně to máš zmáklý slušně... Sdělení na tak křehký kousek na mě trochu smutné, balit rtuť do hedvábí není dobré pro obchod, nicméně tipa dám (hraje se tu na ně eště?)... A nezapomeň, že svět kolem svírá kruh...

pozorovatel
20. 12. 2005
Dát tip
:))) fakt jsem nevěděl, že umíš počítat...ba že dokonce studuješ matfyz!!:)) to já jsem na strojárně a matiku nechápu... dík a jak se ti to líbilo?:)

Semeno
29. 11. 2005
Dát tip
Ale v principu vývoje a pohybu=času celek neexistuje

pozorovatel
29. 11. 2005
Dát tip
nemůžeš přemýšlet omezeně pouze v principu vývoje a pohybu (už proto, že čas neexistuje, nýbrž je pomocnou měrnou jednotkou) celek je vše a dokud Vše existuje, existuje celek závislí na částech

Semeno
29. 11. 2005
Dát tip
A máš lepší slovo pro náplň jednotky času? Moc hezky přemyšlíš, ..je to moje oblíbené, ..Vše. Mé nejbližší Vše psal Ladislav Klíma, ..ovšem, ještě to není všechno, mám hlavě větší, dokonalejší pojmuté E Vše. To je te´d ale jedno, ..jde o to že jsem mnohým nemyslelo část naznačujíci (= 1,2,3) ale onu naznačenou(= posloupnost) .,,, ač není celkem ............... tzn,..když se vrátim k tomu proč se stebou bavim, .." protože stačí úsek, abys viděla celek". ->Stačí úsek abys viděla mnohé :o))) A stojim si za tim, že tvoje básnička je plácačka na mouchy plesknuvší o zeď, v okamžiku snění. Jdu na večeři. A dneska jsem se pokoušela psát text k mýmu představení, .potřebovala jsem napsat znechuceného muže,..a ztrácí se mi má zručnost (tolik žvástů v jedný košatý větě se jen tak nevidí. ) přeji uvolněnější ruku a méně dokonalosti než mám já hezký večer semeno

pozorovatel
29. 11. 2005
Dát tip
"A máš lepší slovo pro náplň jednotky času?" a nemáš lepší otázku?:)) čas neni, ale počítá se s nim dobře chceš tu básničku vysvětlit, teda...přiblížit?:)) ty máš představení?? jednoho znechuceného muže zrovna mám, tak ti ho můžu poslat.))) čau:)

Semeno
29. 11. 2005
Dát tip
Hm, už druhý rok, na tu večeři nejdu, stejně jsem si jí odhlásilo abych šetřilo můj dluh školní jídelně. Ale píšu seminární práci o bibli. Heleť potřebovala bych jméno knížky od Julese verna, ve kterym byla hlavnim hrdinou žena. Co?

pozorovatel
29. 11. 2005
Dát tip
taková kniha neexistuje:)))) a verna nemám rád

Semeno
28. 11. 2005
Dát tip
Říká se tramvaj? nebo trambaj? Na co jsem jako malý semínko nemohla přijít, byla to trambaj? Nebo něco jinýho? Nejhorší hodina z dnešního dne byla matika. jestli zůstaneš vtipnej ještě za ňákejch pár let, dej se na učitele, a mysli na ty chudáky co ti nerozuměj ani slovo,... a netvař se jako nejsilnější uzurpátor, nevyužívej převahy katedry k posměchu, a aroganci... ale co, asi mě to ňák zmáhá,.. Mohlo jsem dneska přijmout a rozdat tolik radosti, a místo toho jsem ten den věnovala někomu komu na mě nezáleží. Stěžuju si moc? Znáš slovo eskapismus? Ani nemusím znát definici, abych mu rozumělo. Dobrou noc a milý den sem

pozorovatel
28. 11. 2005
Dát tip
:))) (publikuj to jako dílo) eskapismus neznám a říkám si, že ho na ulici nepotkám i když dneska jsem celý den doma a kreslím si hřídele a mám pocit, že je to přesně ten eskapismus:) dobrou noc sem i tam

Semeno
28. 11. 2005
Dát tip
Tyjo, spíš někdy? Nevisíš třeba celej den na internetu? Jseš umanutej, ..jé já se musim smát,..jsem si teď četlo tu tvojí s přívěškem. ,...tak andulka je umanutá holt, no, ještě že neví, že i kdyby nic neřekla, bude stejně, jako všechny ostatní.. :o)) Jenom škoda že se musim smát, protože je to trefný , andulka je skutečně umanutá. jenže tvoje básnička je taky umanutá, ..protože mluví o vzpomínce na krásu, a je to všechno co řekne, a to je málo, protože to neni nic,..ta fotka toho má v sobě víc. tak vidíš, neodolám nepřisadit si, ale tvrdils, že to rád,.. tak pojď polemizovat. ačkoli, na to vlastně nemáš. Ale Saudka to dojme a vydá tě, a já budu nedoceněnej kritik. :o)) Dobrá kritika, todle je můj objev, aby mi nikdo nemohl odpovědět, píšu kritiku pod jiný dílo. Tak bezva, budu to dělat častějc,. ....

pozorovatel
28. 11. 2005
Dát tip
spíš spim často než někdy já rád spim, ale nesmim se u toho probouzet a ty jsi určitě taky umanutá a já se musim smát:)) a co ta fotka ještě má? ta fotka je totiž taky krátká a taky je v ní příběh... a ten příběh je lidskej a stejně stačí málo a piš mi kritiky, i když si holka umanutá:))

Semeno
28. 11. 2005
Dát tip
No moment, než to začneš zakecávat .. "a stejně stačí málo" ??? Jaký málo stačí? Čeho málo stačí? Stačí ti málo? Hergot, já se počůrám.

pozorovatel
28. 11. 2005
Dát tip
mně nestačí ani mnoho ale někdy stačí málo protože stačí úsek, abys uviděla celek a mně teda nestačí občas ani mnoho a to si zapamatuj, protože se blíží čas vánoc!

Semeno
28. 11. 2005
Dát tip
Stačí úsek abych viděla celek "Umění vidět malým velké" Běžná snaha ,s malým procentem úspěšnosti. Vidět můžeš mnohé, ale celek téměř neexistuje

pozorovatel
28. 11. 2005
Dát tip
mnohé už je skoro celek vidíš čísla ...,1,2,3,... a už víš celou posloupnost:))

Semeno
27. 11. 2005
Dát tip
Teda nechápu kde bereš tolik kritik a výběrů. Ty seš teď jako v kurzu? Jako oblíbenec písmáka? Je teď in se s tebou bavit? Můžu se před někym chlubit že jsem s tebou jelo v trmavaji? A dílo? Já ti nevim, bonbón. Ale ve spěchu na tramvaj. Bez kalorií.

pozorovatel
27. 11. 2005
Dát tip
jsem hvězda

kassiope
24. 11. 2005
Dát tip
Bych si musela uklidit :o) Jahodovou nemám, musela by stačit normální (o téhle jsem nikdy neslyšela) a čokolády mám hafo moc....ale nemám tak pěknej pokojík jako Petr Pan....ale mám tam knížky a kočku :o)

ch_34
24. 11. 2005
Dát tip
líbí se mi, jak je to jednoduchý... a vzpomněl jsem si na jeden dialog, kterej jsem měl kdysi moc rád od Rustama Ibragimbekova: jsi pták ne, nejsem pták jsi pták!.... nádherně pokračuje textík je to dobrej.. taková minizápletečka do něčeho pořádnýho ale. ale líbí se mi to.. ale spíš představově než, jak je to napsaný

kassiope
23. 11. 2005
Dát tip
Ne, já měla pucle a taky omalovánky :o)) (ale děsně jsem přetahovala) a čajovnu mám soukromou, u mě v komůrce... mám táááákle moc čajíků :o)

pozorovatel
23. 11. 2005
Dát tip
a máš horkou čokoládu s jahodovou šlehačkou?:) tak u tebe někdy uděláme sraz, jo?:))

pozorovatel
23. 11. 2005
Dát tip
avi

kassiope
22. 11. 2005
Dát tip
Staral by ses o raněný a zaběhnulý koloušky.....a nešťastný víly....a ke mně byste všichni chodili na čaj :o)

supizmus
22. 11. 2005
Dát tip
ty kráso, tož to je vynikající

pozorovatel
22. 11. 2005
Dát tip
kassiope: taky si viděla ten film od disneyho o kolouškovi? můj oblíbenej!:) ...že ty máš čajovnu?:)) chodit k tobě budem... supizmus: cenim si, díky!:)

kassiope
21. 11. 2005
Dát tip
:o) ty ses měl stát tím, no hajným? nebo jak je to? stromy jsou potřeba, tak jen víc takových snů... :o)*

pozorovatel
21. 11. 2005
Dát tip
:)))) hajný! tim jsem chtěl vždycky být:)

kassiope
21. 11. 2005
Dát tip
Sojčí pírko za klobouk a tak? :o)

pozorovatel
21. 11. 2005
Dát tip
chtěl jsem zabíjet zvířátka ale ne:)))) ale když tys mi to tak hezky napsala, že bych tim hajnym byl i rád:)

další super věcička... no budu sitě muset dát k oblíbeným ať mi nic neuteče... takže další tip...:-)

pozorovatel
17. 11. 2005
Dát tip
sklenář a poslednísklednička(zajímavý spojení): díky:)

Delahaye
16. 11. 2005
Dát tip
takovejch keců vokolo :-) ...neZteklo mě to ani do půlky hradeb .-)

pozorovatel
16. 11. 2005
Dát tip
delahaye: a mimo s/z si chtěl říct co? jaký hradby?:)))

Delahaye
16. 11. 2005
Dát tip
sem chtěl říct, že mě serou lidi., co przněj´ češtinu a vydávaj´ to za umění :-) jinak - nelíbilo. Jak už někdo řek´ - reklama na Nescafé ("ztéci" lze leda hradby či ploty - nikoli nic po ničem) .-)

pozorovatel
16. 11. 2005
Dát tip
a kdo to dělá?:)) on z reklamy se stal krátký umělecký útvar...

Alojs
16. 11. 2005
Dát tip
mě se to líbilo, byť je z toho cítit určitá odfláklost. trošku konkrétnější (jakože vůbec) jsem tady: http://mujweb.cz/www/mag.knight/for_you.jpg

pozorovatel
16. 11. 2005
Dát tip
alojs:)))))jsem rád, že jsi zpátky

Alojs
16. 11. 2005
Dát tip
já jsem tady rád... ještě by to chtělo něco napsat...

pozorovatel
16. 11. 2005
Dát tip
napiš něco o mně:))

Alojs
16. 11. 2005
Dát tip
dobře. do večera je to tady :-)

pozorovatel
16. 11. 2005
Dát tip
hů, děkujů:)) a já jdu na fotbal!

Alojs
16. 11. 2005
Dát tip
ty... do prd... se budu koukat na tv. možná se to tady objeví až zítra. že jsem zase něco slíbil :)

sklenář
16. 11. 2005
Dát tip
supr nápad! - zpracování nic moc - teda... :-)

Craerassy
15. 11. 2005
Dát tip
no to ano, ale tohle mi přijde částečně zajímavý a částečně plochý...prostě sen, kterej není dobře popsanej, vypsanej, ukázanej...já nevím co:-)

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
pro mě je tohle novinka a tak nevim, kam až se dá zajít.... ale když se podíváš na mý povídky, tak uvidíš, že popisuju co nejméně využívám jen mála slov pro zachycení děje, amosféry, postav,... nepíšu okázale, ale "lidsky" je v tom cíl - já jsem podivnej psycholog v tomhle a vlastně se chci dostat do čtenáře a používám pro to různý prostředky zatim se mi to daří jen částečně můj první cíl byl Rozplakat čtenáře (takový zjednodušení toho, co chci říct) což znamená v něm probudit pocity, myšlenky,...

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
a koukám, že už moc kecám ve skutečnosti je jedno, co chci a nechci nechci třeba, aby čtenáře ovlivnil kontext

JiKo
15. 11. 2005
Dát tip
ztekly nebo stekly? :-) kritiku radši nebudu psát :-)

romale
15. 11. 2005
Dát tip
Jo, ta věta - "...a mě blbce..." - se do toho textu podle mě taky fakt nehodí... Ale jinak mi přijde, že to vypořádání se zadaným tématem je zdařilé... Atmosféra jde jasně cítit. A všechno se hýbe, tak jak má. Text pracuje s představivostí... a to se dá i bez toho, aby byl nějak přehnaně květnatý. (bez avi)

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
jiko: ztekly a kritiku napiš:))

Che_(ops)
15. 11. 2005
Dát tip
Chjo.... dalsi naha divka u tebe v pokoji.... Tak uz to sakra jednou napis poradne, at se k tomu nemusis furt vracet :-)). Nebo si te vezmu do parady ja a bude ti pomozeno ;-)

JiKo
15. 11. 2005
Dát tip
Ani ne tak kritiku jako úvahu: Proč je ti zazlíván nedostatek poetiky, když ty tvrdíš, že text je surrealistický? Asi proto, že je to na rozhraní obou díky tomu, že požíváš jazykové prvky poetické (kousíčky - zdrobnělina; ranní slunce, snídaně atd) a sureal. (ty rozřezaný pruhy a manipulace s nima). To by se ještě mohlo doplňovat i když už samo o sobě to vrže, ale tys přišel ještě s třetím jazykem - hovorovým (blbec, holka, chytit za tělo, chňapl x sebral)... no a to dokupy na tak malém placu nejde, prostě je to pro čtenáře jak když tam pobíháš s perem a kladivem. btw tím taky text skáče jak koza jak říkal stývn. Nápad s transformací do lip se mi líbí

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
Che: ale nic jsem s ní neměl! ...když se rozřezala... JiKo: jo, o to přesně jde ...jestli to dohromady funguje a nebo ne díky!

dadik
15. 11. 2005
Dát tip
t

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
ale no tak...:)) ještě něco napiš:)

dadik
15. 11. 2005
Dát tip
kafkárna a nenafukuj se....:)))

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
mladý kafka!!!:))))

dadik
15. 11. 2005
Dát tip
proč mladý?

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
nebo je ten kluk jen malý?

dadik
15. 11. 2005
Dát tip
stáří není důležitý

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
správně!:)) vždyť já beru důchod....:)

dadik
15. 11. 2005
Dát tip
kafka byl třebas pořád malý, řekla bych... zároveň starý

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
moc vážnej kluk

plovárna
15. 11. 2005
Dát tip
Oni ti tu dali docela do těla :o) Já už nic asi nepřipíšu, stejně jsem si všimla, že spíš neumíš přijímat kritiku, tak to moc nemá cenu. Ale ještě k úsměvu je to docela čitelný a kdyby ta povídka k něčemu byla, tak bych to přijala jako styl. K zadání zapsání atmosféry, to se ti myslim taky moc nepovedlo. Ten úsek k úsměvu rozehrával atmosféru snovou/ranní, ale nechal ses svést slovama :o)

eleja
15. 11. 2005
Dát tip
mi se to libi - naladila me hned oranzova barva na zacatku (je moje nejoblibenejsi :-)) a cele to zni hrozne poeticky, ackoli je to psano hovorove a tak ... proste jo *

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
svést slovama.. ale v zadání slova jsou nevadí mi kritika vadí mi věty jako "tohle jsi odfláknul/ je to špatný/..." - co si z toho mám vzít? ale proč myslíš, že neumim příjímat kritiku? já bych spíš řek, že chci o tom mluvit...o kritice, o povídce..

plovárna
15. 11. 2005
Dát tip
V zadání slova jsou, ale bylo tam taky napsáno, ať se snažíš vystihnout atmosféru, no. K tý kritice, prostě mi to tak přijde z tvejch reakcí. Když Ti někdo napíše, žes to odfláknul, nezeptáš se "Ajo, neodfláknul jsem já to vlastně?" Třeba to tak neni, ale aspoň teď víš, že tak působíš :o)

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
proč myslíš, že tam neni atmosféra? napsat "odfláknuls to" je pohodlnost kritika co si pod tim mám představit? nic...

plovárna
15. 11. 2005
Dát tip
Tohle je jedna z věcí, který děláš. Já jsem neřekla, že tam neni žádná atmosféra. Ale ty sám tam vidíš atmosféru těch zadanejch slov? Odfláknout dílo je pohodlnost autora. Co si pod tím má čtenář představit?

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
"V zadání slova jsou, ale bylo tam taky napsáno, ať se snažíš vystihnout atmosféru, no." - a tohle mám chápat jak? tys to asi nepochopila... je dobrý, aby čtenář popsal, PROČ si myslí, že je dílo odfláknutý (nevim, proč žlutíš, dýchej z hluboka)

plovárna
15. 11. 2005
Dát tip
Žlutou kritikou jsem chtěla dát najevo, že je důležitá. Ale ty v tom vidíš zase jenom to, že jsem rozčilená. Měl bys být rád, kdybych byla. Víš, ty si prostě vůbec nesnažíš uvědomit, co ti lidi píšou. Máš hroznou výhodu v tom, že ti toho píšou hodně, ale ty reaguješ jenom na slova a pořád jsi neotřesitelně přesvědčenej o svý pravdě. Možná že někdo, kdo dostane míň kritik, si z nich tim spíš snaží něco vzít, takže to neni taková výhoda, jsi asi rozmazlenej, kdo ví.

pozorovatel
15. 11. 2005
Dát tip
házíš jen soudy s těma lidma nahoře komunikuju už dlouho a tak si i ledacos dovolíme že se toho chytáš ty, zrovna moc nechápu... ty máš číst povídku a nereagovat na to, co si vedle píšou kritizuj dílo, ne mou osobu

plovárna
15. 11. 2005
Dát tip
No prosím. Jako mluvit do dubu :o) Ale říkala jsem to už na začátku, nedivím se. Třeba si to přečteš za nějakou dobu a zastydíš se.

StvN
14. 11. 2005
Dát tip
Tak jsem zvědavej na tu druhou.

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
ale tahle je taky hezká

StvN
14. 11. 2005
Dát tip
Ani moc ne. Spíš nevim.

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
tak jak je odfláklá?

StvN
14. 11. 2005
Dát tip
Celkem dost, na můj vkus.

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
ale jak jsi to poznal?

StvN
14. 11. 2005
Dát tip
Přijde mi to. Podle stylu. Pleteš slova, spousta zájmen, takovej začátnickej styl nebo odfláklej amatér. Ale třeba se mejlim a ty ses snažil. Pak je mi tě ale líto a znovu ti asi budu muset doporučit - Nepiš.

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
nepřeháněj to:)) tohle je normální pocitovka

Presbyter
14. 11. 2005
Dát tip
Povídka? Kde?! Ale povídání ti jde... Tip

StvN
14. 11. 2005
Dát tip
Je to děsný. Nechápu ty výběry. Že se někdo sekne a omylem klikne tip, ókej, ale ty výběry? Ach jo.

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
stvn: já už asi vim, co myslíš, ale já plnil tohle: "Napište Povídku, skicu, etudu, bajku nebo jiný krátký prozaický útvar, pro něž třeba ještě nemáme název tak, aby vystihl atmosféru těchto slov: pruhované slunce dlouhý nos kaskáda netrpělivost Zaměřte se tedy na budování atmosféry." tak jsem to i psal... Presbyter: jo:)) díky

StvN
14. 11. 2005
Dát tip
Už to okecáváš zmytečně. Já vim, že si z nás děláš prdel. Hele, nejde o to, že bys byl úplně mimo, ale ten sloh je vážně děsnej. Věty neplynou, ale poskakujou jako kozy, který neví, na kterou stranu skočit, slovní zásoba dost mírná. Chtělo by to hodně učesat. Jinak nemám nic proti.

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
jestli věty plynou já nepoznám, já to psal prdel si nedělám

Craerassy
14. 11. 2005
Dát tip
A mě blbce nic jiného nenapadlo...toto nelíbí...prostě se mi to nehodí do krámu:-))

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
jaký krámy??? crae....! ta věta přímo črší lidstvým se ti nelíbila jen jedna věta?

Craerassy
14. 11. 2005
Dát tip
jo...jen ta jedna věta, ale stálo to za to, aby mi to rozhodilo celý text:-))

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
jsi na mě přísná!:))

Craerassy
14. 11. 2005
Dát tip
no to teda nejsem!! tak si to přečti a uvidíš, jak to tam působí rušivě:-))

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
to je přeci oxymorón nebo jiný cizí slovo, který se přesně hodí k tomu, kdy je text přeslazenej a autor čtenáře srazí na zem

Craerassy
14. 11. 2005
Dát tip
ne...to je přesně ten okamžik, kdy autor srazí a zem sebe:-))

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
a čim bys to nahradila? je to bezprostřední

a2a2a
14. 11. 2005
Dát tip
Pokus ( nepovedený ) o lyrickou prózu, nic víc. Například věta "A mě blbce nic jiného nenapadlo, než ji chytit za tělo; dotknout se" je psychologicky výmluvná. Nikdy bych nemohl napsat ve vztahu k dívce, že jsem ji chytil za tělo. A ta lípa ? Nebo pruhy se roztekly a ztekly - dva stejné výrazy za sebou, navíc ztekly je docela ošklivý tvar toho slova v textu, který měl být lyrický. Nebo - Políbil jsem holku vedle sebe - zní to cize, neosobně. Nemohu uvěřit, že si neděláš z čtenářů šoufky, že je zkoušíš. To bych od tebe přijal i ocenil.

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
tady jde o dvě roviny: vypravěč, který nemá se snovym světem nic do činění, jen ho vidí (a taky spíš o surrealismus tu jde) ale já bych se už rád vykašlal na to, co ten text je... asi si ještě jednou pročtu tady tu diskusi, abych zjistlil, kde všude ta poetičnost je... nebo z čeho tak všichni usuzujete, i když byste měli usuzovat z textu samotnýho ale hlavně: proč by měl být text lyrický? to bych se už radši přiklonil k tomu surrealismu já jsem nic něžného a hebkého psát nechtěl... to je o chlápkovi, kterýmu se zdál sen nechtěl jsem plochou atmosféru s jednim pocitem a taky tu jde o NETRPĚLIVOST... proto na ni i šáhnul:))

Craerassy
14. 11. 2005
Dát tip
není to bezprostřední, je to hloupej obrat do textu...nechtěj to rozebírat, tohle fakt nestojí za to

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
a díky... já jsem si tuhle povídku napsal pro vlastní potěchu a že se do ní dá dostat jen jednim směrem je problém a neprozaickej mě fascinuje výzva napsat atmosféru, která se hýbe

hai_mal
14. 11. 2005
Dát tip
spousta poezie v této povídce TIP*

slonovina2
14. 11. 2005
Dát tip
nahá snídaně..............nový Ionesco???????????? t

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
Ionesco? no spíš nový Tesco:)

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
tys to nepochopila! jinak bys určitě dala tip:)

romale
14. 11. 2005
Dát tip
Je tam na mě moc světla, to pálí... Ale jinak, obraznost máš teda zmáknutou!!! #

Zbora
14. 11. 2005
Dát tip
Už by si si měl konečně najít babu...začíná Ti hrabat :o)

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
beatrice: tak něco za něco......:))) zbora: a zase vedle:)) romale: za tuhle povídku tak trochu může ta tvá báseň...

Grunge
14. 11. 2005
Dát tip
Tohle je fakt dobrý. Při čtení jsem na okamžik zapomněl, že je to jen sen... *

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
beatrice: ale nejdřív ten tip.... a kdyby byl i výběr, tak.........ú:)

romale
14. 11. 2005
Dát tip
Ahá, já jsem si říkal, ty žaluzie...;))... No, vypadá to pěkně, ale stejně je dobře, že se teďka stmívá tak brzo... Aspoň pak nedochází k takovým prekérním situacím...;)...

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
jak chceš... nic nedostaneš!ha

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
romale, vole:))))) ale je to pravda... dnes se ti v té zimě a špatné izolaci žádná holka nesvlékne, aby se nasnídala

fungus2
14. 11. 2005
Dát tip
Výborné**

Zbora
14. 11. 2005
Dát tip
Tak příště...

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
beatrice: vim moc dobře... ale jen jestli to víš ty:))! mně líto nebude...najdu tipy jiné:)))

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
to je o tom, jak jsme u tebe spali a ty ses ráno šla nasnídat nahá...

mad_orgasm
14. 11. 2005
Dát tip
pěkně pěkně...

taky se vzdycky probudim driv ale zustanu lezet. :) je moc fajn

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
a zase výběr...já tě uškrtim! :))

Zuzulinka
14. 11. 2005
Dát tip
krásný...zbožňuji lipové aleje:-))*

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
přibliž mi tu plytkost, díky

uškrtiš? ja to muzu odebrat, jestli tedy chces.. ;))

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
Kid: jakej pokrytec? píšeš kritiky jen mně...:)) hovorová čeština na tebe v textu jen tak nevybafne... jde o citové zabarvení slov, i když o tom se bavit je diskutabilní je to povídka do soutěže, viz. prolog šlo o to napsat pocitofku, vystihnout atmosféru nápaditostí v textu je poetičnost prozaická kouzla? tohle prozaický dílo má jiný cíle... že je to lehká kusovka vim díky!dobrá kritika

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
myslel jsem ti, že píšeš kritiky jen mně až na toho Cohena... ale oni jsou poetický? no, jestli jo, tak každej dost jinak...

sidonia
14. 11. 2005
Dát tip
krásný kdyby to výběr už nemělo, musela bych ho dát fak t su per *t!

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
ale oni jsou poetický? tou otázkou jsi řekl hrozně moc. pokud vnímáš poetiku jen tak, že se ti ve výhledu promenáduje nahá buchtička s krajícem a kávičkou, tak je to dost ubohý sakra, chlape...to jsem napsal? tahle povídka ani neni erotická.... poetičnost se dá jasně poznat, ale ty o tom píšeš jako by poesie byla všechno... u mě nejsi kritik.. bereš všechno moc osobně a podle toho jsou i tvý reakce a v tom je asi i zároveň tvoje síla (hlavně to neber jako negativnost)

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
sidonia:)) a klidně mi ho dej... já to vydržim:))

sidonia
14. 11. 2005
Dát tip
to už neni ono:)

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
ale je:)) ...hele, já budu dělat překvapenýho, jo?

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
:))))))))))ale to je krásný

sidonia
14. 11. 2005
Dát tip
no to jako jo jenže je blbý, abys měl tolik výběrů, chápej takže příště /až se mi něco bude ekstra líbit a budeš tam s výběrama na suchu

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
nechápu:) ale příště už nikdy nic tak krásného nenapíšu to je jen jednou za život

sidonia
14. 11. 2005
Dát tip
taxme to prošvihli, no:/ :)

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
"to co dělá poetiku vyprávění poetikou je nezapomenutelný způsob podání dané skutečnosti. jde o neotřelost,originalitu, svébytnost." a já s tim jako definicí nesouhlasim vůbec... poetičnost je jinde...a to hodně daleko uvidim tam surrealistický obraz, jak ženu rozříznou rolety? a pak vyroste lípa?

StvN
14. 11. 2005
Dát tip
Přijde mi to jako výsměch. Asi ti to nedalo moc práce a není to dobré. Zrovna od tebe jsem čekal něco extra. Náznaky tu jsou, ale sloh je dost primitivní. Asi ti ty básničky lezou na mozek. Přepiš to.

G_B_Show
14. 11. 2005
Dát tip
a pozorovatel dostává pěkně na prdel... kdybys neznal Jáchyma Topola, pustim se do tebe taky..:-))

pozorovatel
14. 11. 2005
Dát tip
ale já mám povídky dvě:))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení

© Dobrý spolek

Nahoru