Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Drak a lesní panna

06. 02. 2001
5
0
3120
Autor
Eternal

Pohádka

Žil byl za vysokými horami za hlubokými řekami v jednom velkém lese Kouzelník. A ten kouzelník měl dceru. Byla to lesní panna. Byla moc krásná. Přes celý den tancovala mezi stromy v borůvčí mezi jahodníky a kolem maliní. Jednoho dne objevila uprostřed lesa jezero. Nádherné čisté jezero na hladině kvetly lekníny, mezi kterými plavali labutě. Zvířátka z celého okolí chodily pít z křišťálové vody jezera. Od té doby chodila lesní pana každé ráno k jezeru a dívala se z břehu na zvířátka, na labutě a na sluneční paprsky, které se odrážely od hladiny.Mohla se jenom dívat, protože lesní panny ani víly nemohou do vody vstoupit, poněvadž by se rozplynuly. V tom jezeře žil vodní drak. Žil tam už tisíce let, většinu svého života spal. Cosi ho probudilo a tak otevřel oči a na břehu spatřil krásnou dívku. Zamiloval se do ní na první pohled. Byla moc hezká a on nikdy neviděl takovou krásu. Každé ráno se na ní díval z hloubky jezera, aby si ho nevšimla. Vždycky ho naplnil krásný pocit když s rozbřeskem přišla a k poledne když odcházela mu bylo smutno. Ale věděl že druhý den vždy přijde. Jednoho dne se stalo že lesní panna nepřišla. Snad hledala svůj střevíček v borůvčí a nebo se šla podívat na jiné jezero v lesní říši. Nevím. Ale drak byl moc smutný, že nevidí svou panu. Čekal dlouho, ale ani večer nepřišla. Byl zoufalý, smutný. Druhého dne za rozbřesku panna přišla a dívala se jako vždy na to krásné jezero. Drak byl šťastný že jí vidí, a nechtěl aby odešla. Proto se vynořil a svým dlouhatánským šupinatým krkem obvinul jemně lesní pannu. Panna se lekla, bránila se. Drak byl unesen a zaslepen svou láskou a až pozdě si uvědomil, že lesní panna nemůže do vody. Stáhnul ji do jezera, ale při doteku na hladině se mu rozplynula. Vodní drak nevěděl co si počít. Byl šíleně smutný že způsobil takové neštěstí. Plakal celé dny. Plakal tak moc, že svýma dračíma slzami zasolil celé jezero. Zvířátka přestala pít z jezera, zasolená voda jim nechutnala. Lekníny uvadli neměli sladkou vodu. Labutě už nikdy nepřiletěli. Břehy se zasolily a utvořili solný příkrov. Les kolem jezera uschnul a i tráva zmizela. Zůstal jen písek. Celá krajina byla zasolená a smutná. A drak v jezeře nejsmutnější. Kouzelník marně hledal svou dceru. Jednoho dne zavítal k zasolenému jezeru. A tam na břehu našel střevíc své dcery a u něj smutná drakova hlava. Kouzelník byl chytrý takže hned věděl co se stalo. I když to byl hodný kouzelník, vodního draka proklel. Ale ani to mu nikdy dceru nevrátilo. A tu kletbu známe dodnes. Dodnes horolezci znají dračí spojku. A když jí dělají z provazů vyprávějí si tenhle příběh. Nejdříve vytvoříme z lana jezero. Jeden konec provlečeme jezerem a obmotáme tak jako drak pannu druhý konec provazu. Pak vtáhne drak lesní pannu do jezera a jak se stáhneme provaz vytvoří se dračí spojka. I zasolené jezero existuje. Kolem nic neroste, je tam jen suchá poušť. Tomu jezeru se ale dnes už neříká jezero. Je tak slané že i hladina vody je v něm tak nízká, že je to nejnižší hladina na celém světě. Je to Mrtvé moře. A co se stalo s drakem? Odstěhoval se do jezera Lochness ani on nemohl žít v zasoleném jezeře, a navždy zůstává pod hladinou a už nepláče, ani nestahuje lidi pod hladinu. Jen se občas probudí a vystrčí krk nad hladinu, aby se rozhlédl jestli neuvidí svou lesní pannu, kterou tak miluje.
pohádku si nechám si nechám až na dobrou noc... :-)) ale neboj... ještě se ozvu :-)) /já vím, že nebojíš :-)/

Eternal
26. 05. 2001
Dát tip
Ne nebojim, jsi naprosto neškodná :o)

LILINKA
12. 02. 2001
Dát tip
Pohádka se mi líbila, ale je mi líto smutného konce. Smutno je mi s dráčkem i vílou.

Bodlak
06. 02. 2001
Dát tip
Tak to si tisknu pro deti...pekny...pohadkari. Rozmyslim si jeste, jestli te tou taskou umlatim, nebo ne..))

Katerina
06. 02. 2001
Dát tip
Díky za úsměv hned na začátku dne!! (škoda, že nemám děti, kterým bych to mohla přečíst na dobrou noc...) tip

Bacil
06. 02. 2001
Dát tip
:-) ale chtělo by to opravit četné gramatické chyby a překlepy :-(

Helča
06. 02. 2001
Dát tip
Milé :-) ale mohlo by to mít lepší konec.

Cody
06. 02. 2001
Dát tip
Myslím, že nejsou až tak důležité naše názory, jako názory samotných dětí :o))) Jelikož mám doma malou sestřičku (šestiletou), mohla jsem jí tvou pohádku přečíst a můžu ti s úsměvem prozradit, že se jí moc líbila... :o))))))

ruby
06. 02. 2001
Dát tip
me se jako ponekud prerostlemu diteti taky moc libila:-))) chybycky jsem jako nevidela a tak ti dam tipik za pohadku pohadkovatou:-)

Eternal
06. 02. 2001
Dát tip
Já mám staršího bratříčka, takže kdybych mu to chtěl přečíst, tak na mne bude koukat jako na blázna... no on na mne kouká i tak :o)) A chyby jdou přeci opraviti, a při vyprávění si to vypravěč může stejně předělat podle sebe :o)) těším se na své děti, jak jim budu vyprávět před spaním pohádku, takže si je už píšu dopředu :o)) Jsem moc rád, že je to líbivé :o)Radost dětí je naše odměna :o))

Cody
05. 02. 2001
Dát tip
:o))))) nádherný Etíííí TIPík

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru