Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mrtvá panenka

Výběr: hai_mal
05. 12. 2005
24
0
4985
Autor
pozorovatel

ani ta mrtvá panenka
z umělý hmoty
co mi někoho
připomíná
se nepohne

jako zdi si stojí
stále na svém
a hlavou neprorazíš
chlad

tak chladný pocit
v rohu
až zmrznul
až mi ho nebylo líto


s hlavou dolů
nevidím na lidi

nechci

G_B_Show
17. 12. 2005
Dát tip
a hlavou neprorazíš chlad tak chladný pocit v rohu až zmrznul až mi ho nebylo líto nevidím na lidi nechci

Damien
15. 12. 2005
Dát tip
ty vole. kritiku. vode mě. pohořim. no dobrý: nejslabší místo básně pro mě: tak chladný pocit v rohu až zmrznul až mi ho nebylo líto podle mě se takhle vyjadřujou děti - až zmrznul, až mi ho nebylo líto chlad a hned potom následuje chladný pocit - pro mě to je opakování. chlad už sám o sobě vyvolává pocit chladu, proč to pak zdůrazňuješ hned za tim? kdyby se ta básnička nevztahovala k obrázku, vzal bych ji. jenže na mě ten obrázek působí živym dojmem, zatimco ty předkládáš něco vyprahlýho a k tomu klukovi tam mi to nesedí a hlavou dolů nevidim na lidi - ten kluk je malej, to, co sem vypích na začátku, to by k němu sedělo. ten konec mi ale sedí na někoho, kdo zavírá oči před světem, na někoho zklamanýho sem ti nepomoh, ale slíbil sem to, tak plnim. jdu na další

pozorovatel
15. 12. 2005
Dát tip
umocnění jako umocnění beru zopakování slov chlad (neurčitý chlad) tak chladný pocit (určitý chlad a čtenář už ví, že to myslim vážně) jinak by se dalo říct, že jsem to okoukal z poesie druhých...nebo spíš pochopil (nebo nepochopil, co já vim:)) ten kluk je malej? neni malej... no, moc ti nerozumim... ale to bude asi tim, že předkládáš výklad textu...a já ten text chápu/cítim trochu jinak to celé je o jednom jedinym pocitu 1. sloka: mrtvolnost 2. sloka: chladnost lidská, kterou jen tak neprorazíš 3. sloka: říkám, že o té chladnosti vím a nemám ji rád konec: ten je asi jasnej... je to umocnění celkovýho pocitu.... "nelze vnímat lidi, když jste v tom pocitu/stavu" co říkáš?

Damien
15. 12. 2005
Dát tip
je to tvoje báseň. beru její výklad

pozorovatel
15. 12. 2005
Dát tip
mě spíš zajímá, jak moc se liší od tvýho výkladu zajímá mě, jak mě čtete...

Damien
15. 12. 2005
Dát tip
1.mrtvolnost tam nevidim ani necejtim 2. souhlas 3. souhlas konec: ne. pro mě to není nelze, ale nechce a to je rozdíl

pozorovatel
15. 12. 2005
Dát tip
1. mrtvá panenka:) ...i když ta "mrtvolnost" může být i nečinnost konec: správně! nechce....

Damien
15. 12. 2005
Dát tip
pro mě nečinnost není mrtvej stav, někdy dokonce neni ani nehybnej

pozorovatel
15. 12. 2005
Dát tip
jak to myslíš? já chápu: mrtvej=nehýbá se, je nečinný:)

Damien
15. 12. 2005
Dát tip
nehýbá se, je nečinný = třeba spí, třeba je ožralej, třeba je to socha, třeba je to panenka. panenka je neživá = neni mrtvá, nemůže bejt, je to věc. věci jsou neživý, ale nejsou mrtvý

pozorovatel
15. 12. 2005
Dát tip
spí, je ožralej=dýchá=hýbe se jinak asi chápu, co myslíš, ale připadá mi to jako slovíčkaření

Damien
15. 12. 2005
Dát tip
je to jen výklad slov. každej máme jinej.

Semeno
15. 12. 2005
Dát tip
Proč jsi mi poslal avízo?

pozorovatel
15. 12. 2005
Dát tip
fotka:)

Semeno
15. 12. 2005
Dát tip
Jojo, už je to lepší, ale tu básničku jsi tim schodil, protože už vim, co si mám myslet, a je to mnohem míň, ..no nevim, asi se mi nelíbí, ..

romale
15. 12. 2005
Dát tip
Proč tam brečíš, na té fotce??? Sis přál radši brunetku, že??? No jo...

pozorovatel
15. 12. 2005
Dát tip
no hlavně jsem chtěl, aby měla větší prsa...

romale
15. 12. 2005
Dát tip
Ješkote, u takové malinké - to už trochu přeháníš, ne;-))???

pozorovatel
15. 12. 2005
Dát tip
by ses divil, jak ty malý jsou už vyvinutý!

romale
15. 12. 2005
Dát tip
A vidíš, já jsem myslel, že plastiky se můžou až od pozdějšího věku, určitě s tímna stáří budou mít problémy...

pozorovatel
14. 12. 2005
Dát tip
+ fotka saudka

kassiope
14. 12. 2005
Dát tip
Skvělá, tahle moc. to jako jo.... to "nechci".... A jakto, že mi nechodí avíza sakra, jsem myslela, že nikdo nic nepíše a ono mi to prostě nefunguje, tak mám teď co dohánět...

hai_mal
14. 12. 2005
Dát tip
koukám, že jsi mě pěkně převezl :-) Já na díla kde jsou fotky výběry nedávám a ty to víš. Tys tu fotku sem dal až potom dodatečně (což mi nepřijde jaksi fér vůči mě) a ještě mi dáš avi...

pozorovatel
14. 12. 2005
Dát tip
hai mal:))) kritizovat by se měla jen literární část... tady byla diskuse, že fotka moc ovlivňuje.. a že bez fotky by to nebylo ono tahle báseň je svým způsobem na fotku...proto jsem ji tam i dal inspirace

hai_mal
14. 12. 2005
Dát tip
kritizovat ano posuzuje se však celé dílo a pokud je tam fotografie, tak to ovlivní úsudek vždy, proto na taková díla výběry nedávám, maximálně tip. Každá báseň může být na nějakou fotku:-)) nebo se nějaká fotka k tomu určitě hodí...... :-)

JiKo
14. 12. 2005
Dát tip
hajmaj: výběr přeci můžeš odebrat... k básni doplněk: teď když vidím fotku a sám jsi se přiznal, že z nich vycházíš, popisuješ co v nich vidíš atd., musím dodat, če z tého dítěte mám pocit o hodně jiný než mi plyne z básně a tak pro mě jsi nevystihhnul co jsi chtěl /tím, že jsi popisoval dojem z fota/ (byť je báseň sama o sobě bez fotky celkem fajná). A teď rozhřešení: psycholog by ti vysvětlil, že dítě působí dojmem nerozhodnosti. Naopak závěr básně - jak se domnívám já - je spíše o rozhodnutí, o urputném rozhodnutí. No když už jsem tomu věnoval teda čas eště napíšu že 3strofa mi přišla moc strohá a nezapadá do toku básně, je slabší a měl jsem z ní pocit, že by ještě neměla končit, eště v ní cos chybí.... no tak já to zažlutim jako že to myslim vážně jakože se jiko jmenuju! :-)

pozorovatel
14. 12. 2005
Dát tip
JiKo: nevim, jestli jsem to napsal ale ta fotka funguje jako INSPIRACE...nevypisuju jí...navozuje mi mý vlastní zkušenosti, pocity... 3strofa mi přijde chladná:))) ale to jen řikám, co mi přijde jako kontra co přijde tobě

hai_mal
14. 12. 2005
Dát tip
jak se dá výběr odstranit ? Já jsem kvůli tomu smazala jedno své dílko, protože jsem chtěla po vesuvance aby to odebrala z výběru a nepřišli jsme na to jak se to dělá. Myslela jsem, že to nejde.

pozorovatel
14. 12. 2005
Dát tip
dřív to šlo... ale teď myslim jedině zásahem správce

Semeno
12. 12. 2005
Dát tip
:o) Epicentrum. Na epicentrum už určitě existujou autorský práva, .. jako na název nadace. Pozorovateli, ..Ty Lyšáku! ..Čím víc teď básně cítím, .tím méně o nich dokážu mluvit. Nepřímá úměra, ..abys to pochopil :o) Tedy přeji krásný den. sem

pozorovatel
12. 12. 2005
Dát tip
Epycentrum!!!!! dík:)

pozorovatel
11. 12. 2005
Dát tip
rozený zabiják! epicentrum!!!

pozorovatel
11. 12. 2005
Dát tip
vymyslel to jáchym topol!! nevděčníci!!! z vás nikdy nebudou superstars!

pozorovatel
11. 12. 2005
Dát tip
tejden!! jakou diskusí? jmenujete se Epi-epi-epi-centrum a hotovo!

Che_(ops)
09. 12. 2005
Dát tip
Zbora, America, mozna i a2a2a (sorry za pripadna nevyzadana aviza) Myslim, ze delate obrovskou chybu, ze se pokousite aplikovat rozumovy pravidla na basne a na umeni vubec. Vsechna dila maji smysl (az na ty opravdu ryze dadaisticka dila, kde autor opravdu taha listecky z osudi - ty ho primartne nemaji - ziskavaji ho ovsem sekundarne, projekcemi ctenare, proto jsou mozna cistsi...). Nezavisi to na tom, jestli mu rozumi nebo nerozumi konkretni ctenar ci autor. Cato k nam totiz mluvi jazykem, kterej je starej jako lidstvo samo - jazykem symbolu. Symboly totiz opravdu nikdo mevymyslel, zda se, ze tu existuji jaksi objektivne. To je duvod, proc, kdyz se clovek hodne snazi, tak INTUITIVNE "chape" smysl jakehokoli symbolu. Je ovsem problem, ze nase civilizace se nas snazi privazat ke "konkretni realite" a odcizit nas tak svetu symbolu. Dusledek toho je takovahle aplikace rozumu na umeni. Dalsim dusledkem je neschopnost symboly ciste zaznamenat. To ze jsou jaksi hloubeji, neznamena ze tam nejsou... Stejne tak i v nasi civilizaci sme se symbolu nezbavili - odcizene jsme je naprojikovali do vnejsiho sveta... Hodnoceni umeni bych prirovnal k vykladu snu, nebo mozna jeste spis k astrologii.... (prčoto jsem ze sebe udelal redaktora ;-)) ) Asi tak...

Zbora
09. 12. 2005
Dát tip
Vesměs souhlasim

a2a2a
08. 12. 2005
Dát tip
Zbora a Amarica, zaujala mne vaše diskuse, zda báseň musí mít smysl. Samozřejmě, že musíme jen zemřít, ale jinak já osobně chci v básních, které jsou určeny čtenářům, smysl mít. Zbora namítá, pokud jsem dobře rozuměl, že nesrozumitelné básně nabízí prostor pro fantazii, pro nalézání nějakého vlastního zakotvení. Obávám se, že takových básní není mnoho, ne tedy zde. Chci říct, že dobré, abstraktní básně by měly nás jaksi spontánně navádět do vlastní fantazie. často, přečasto je to tak, že nás k tomu nutí. Jen takový malý příspěvek, je fajn, že takto diskutujete a pozorovateli dík za to, že svým dílkem nás k tomu přiměl.

hai_mal
08. 12. 2005
Dát tip
vrátila jsem se....ještě V

Zbora
08. 12. 2005
Dát tip
Mně právě kolikrát postačí pocit...samozřejmě, že pokud je v textu konkrétní sdělení, rád bych je obejmul...ale básně nečtu z informativního důvodu :o)...nebo z potřeby prožívat s někým nějaký příběh...hledat smysly...naopak za nejdůležitější považuju formu, rytmus... mám rád, když to spolu slovům sluší, když mi hezky samozřejmě zpívají...a zároveň proto, že ve mne vyvolávají emoce...to ovšem nutně neznamená, že k tomu potřebuji obrat jako: Babička mi umřela...naopak na mě daleko silněji působí, když se dozvím, co se děje v autorově vnitru, vyjádřeno externími prostředky...např: Vpůli nalomená rozlévám vodu na rozpálené kamení. V tomto obrazu například nic konkrétního, čeho by se mohl čtenář chytit není...ale přesto působí velmi silně a přesvědčivým způsobem vyjadřuje okamžitý psychický stav. Nedávno jsem spočinul v diskusi právě o tomto postoji s P. Vernerem, který tvrdil, že u básně je podstatná forma. Obsah je druhotný. Že je bezesporu skvělé, pokud obsah slouží formě a forma podporuje obsah, nicméně málokdy fungující. Argumentoval jsem tím, že většina "obyčejných čtenářů" potřebuje najít smysl a pointu...potřebuje básni rozumět. Byl přesvědčený, že to tak není...alespoň ne většina. Mám dojem, že se tady opravdu mýlil. A nakonec: co je nesrozumitelná báseň? To je podobný výraz jako špatné jídlo :o)) To co je nesrozumitelné pro jednoho, může být naprosto jasné druhému. Dovolím si SEM vložit odkaz na text, kterým většinou reaguju na podobné diskuse.

a2a2a
08. 12. 2005
Dát tip
S tím, co jsi napsal, mohu souhlasit s výhradou, žei básně se sdělnou pointou mohou být stejně krásné a potřebné jako ty, které jsou výrazně obrazné. Za podstatné považuji to, co už jsem uvedl : dobré, abstraktní básně by měly nás jaksi spontánně navádět do vlastní fantazie. často, přečasto je to tak, že nás k tomu nutí. Já osobně neupřednostňuji formu před obsahem, myslím si, že báseň by měla být motivována potřebou především něco sdělit, ale vřele souhlasím s tím, že forma tomuto sdělení dává rozměr. Nechci zabředávat do teorií, nejsem v nich ani trochu doma, mám pocit, že v zásadě nejsme v rozpru, svým příspěvkem jsem spíše akcentoval nedostatky nedostatečných abstraktních básní.

pozorovatel
08. 12. 2005
Dát tip
kluci, chcete, abych na vás zareagoval tady a nebo rovnou založil diskusi, kde se o tom můžem pobavit i s ostatníma?

a2a2a
08. 12. 2005
Dát tip
Pozorovateli, já ani ne, ta diskuse tu už kdysi byla, vyvolala ji tehdy Růženka, navíc já jsem příznivcem obou přístupů, jsou-li kvalitní. A tady se mi líbilo, že oba aktéři přemýšlí a tak jsem se přidal.

a2a2a
08. 12. 2005
Dát tip
Pozorovateli, já ani ne, ta diskuse tu už kdysi byla, vyvolala ji tehdy Růženka, navíc já jsem příznivcem obou přístupů, jsou-li kvalitní. A tady se mi líbilo, že oba aktéři přemýšlí a tak jsem se přidal.

pozorovatel
08. 12. 2005
Dát tip
a o čem růženka dělala diskusi? já se nehodlám zastávat jednoho z těch pohledů, jde mi o něco jinýho... o vnímání poesie tady na písmáku

a2a2a
08. 12. 2005
Dát tip
Růženka kdysi, je to asi půl roku, nebo devět měsíců, už nevím, vyvolala diskusi, do jaké míry jsou tzv. abstraktní texty oprávněny nazývat se básněmi či nejde-li více méně o slovní skládánky. Ale jak chceš, diskuse zde po nějaké chvíli jsou většinou nepřehledné, protože lidi reagují spíše na nějaké vypíchnuté věci, jiní zase na jiné, apod. Na druhou stranu to určitě mnozí uvítají. A protože ty jsi vášnivý diskutér, tak budeš mít i nervy na to vést ji.

pozorovatel
08. 12. 2005
Dát tip
no, promyslim to

Zbora
08. 12. 2005
Dát tip
Ona se ta diskuze spíše zabývala řešením jak dalece jsou hodnotitelné, podle čeho se dá poznat jejich kvalita...když se jedná o volný verš. ...takových diskuzí tady bylo.....ale vedou jen k tomu, že se člověk skutečně zamyslí, co je podle něj ta poezie...nic víc....ale dá se říci, že i nic míň. Já se jí rozhodně nezůčastním :o))

pozorovatel
08. 12. 2005
Dát tip
já jen že bych tě citoval...

a2a2a
08. 12. 2005
Dát tip
pozorovateli, když nás budeš citovat, nutně nás vtáhneš do diskuse a já opravdu zájem nemám a bylo by mi hloupé nechat ty lidi bez reakcí. Pro mne je smysluplnější diskuse osobní, například zítra v Praze budu mít setkání se třemi autory, nebude první a tam pak třeba dvě hodiny kecáme a daleko lépe na sebe reagujeme. Tady, a ty jsi toho zářivý příklad, se kolikrát střetneme, vypichujeme různé věci a ten písemný projev diskusi je únavný a sklouzává často do ataků, a přitom, kdybychom se bavili osobně, tak by to mělo úplně jiný formát. Tady snad ještě žádná diskuse nikam nevedla.

pozorovatel
08. 12. 2005
Dát tip
ale určitě vedla... tak jestli budeš v praze a budeš se chtít setkat, jsem docela pro

Zbora
08. 12. 2005
Dát tip
Tady snad ještě žádná diskuse nikam nevedla. :o))) ...a že někdy nedáš vědět...docela rád bych Tě poznal (zítra teda nemůžu)

pozorovatel
08. 12. 2005
Dát tip
a2a2a: tak to bychom mohli rovnou pozvat i jenyka... zítra mám docela čas

a2a2a
08. 12. 2005
Dát tip
Zítra už ta naše schůzka má docela vymezený program, jinak já nejsem zastáncem větších akcí, jako je třeba čtení,apod. Ale určitě nyní na Vaši nabídku budu myslet, z Ostravy to není zase tak snadné, nedávno jsem měl v Obratníku spolu s dalšími 4 autory recitační večer, takové akce mají pro mne význam. Ale Zboro, také tě rád poznám a pozorovatele snad donutím, aby na mne byl už hodný.

pozorovatel
08. 12. 2005
Dát tip
a2a2a: jestli nechceš, tak zas někdy jindy... jsem na tebe zlý?

a2a2a
08. 12. 2005
Dát tip
To si piš, že ano. Ale ne,kupodivu tě snáším docela dobře a více bych ti řekl osobně. Oceňuji tvou přímost, to bych se od tebe mohl učit,ačkoliv já volím jiný přístup a myslím, že nijak pokrytecký. Jiná věc je, do jaké míry jsou naše názory respektovány a také kým. Jinak já zde, jak vidíš, nepíšu, ta má vánoční povídka je ojedinělé připomenutí se, ať si spousta nových lidí nemyslí, že jen mudruju. A hlavně je to spíše vánoční pozdrav. A pak, pokud k tomu nebudu mít nějaký vážný důvod, napíšu zase něco až za rok.

pozorovatel
08. 12. 2005
Dát tip
no, mě by zajímalo, co myslíš, tím "pokrytecký"... já píšu, že mě to baví a je to dobrá sebereflexe... člověk tu docela roste, i když i tak trochu zakrňuje hele, tak když budeš mít zítra čas, tak dej vědět... takovým setkáním se nebránim

a2a2a
08. 12. 2005
Dát tip
Tím pokrytecký jsem myslel, že v podstatě jsem otevřený jako ty, pouze možná jen taktnější. Zítra to nejspíše nevyjde, tu schůzku máme od půl čtvrté odpoledne a v 18.47 mi jede vlak zpátky, protože v sobotu musím být v práci. Ale budu s tím počítat napříště, někdy po novém roce, tedy spíše někdy v únoru.

pozorovatel
08. 12. 2005
Dát tip
tak jo, dej někdy vědět... kdybych měl být taktnější, tak nikomu nic neřeknu... jen si budem říkat, jak se máme rádi pro mě je taktnější přístup ten, kdy si řeknem vše, co si o sobě myslíme jakmile mi někdo neříká, co si myslí, tak se ho bojim...

a2a2a
08. 12. 2005
Dát tip
Být taktní lépe umožňuje říkat nejen pravdu, ale toho druhého pro ni získat. Být taktní znamená komplexnější přístup k druhému, který zohledňuje nejen zdánlivou skutečnost, ale i porozumění pro motivaci a možnosti. To jen, aby jsme si rozuměli. Tak a nyní už dobrou noc.

pozorovatel
07. 12. 2005
Dát tip
čau:)) dík

Bechtin01
07. 12. 2005
Dát tip
to je tvoje starší věc?nechci tě urazit,ale četl jsem od tebe slibnější záležitosti.zaujalo mě hlavně spojení "mrtvá panenka z umělý hmoty."nad tím se nikdo tady nepozastavil a přitom je to moc důležitý, v tom se mi to srovnání s reálem líbí.už jen proto T. měj se

pozorovatel
07. 12. 2005
Dát tip
starší neni, ale chudší v různých směrech asi bude... díky:)

Zbora
07. 12. 2005
Dát tip
A: jasně, dobrý.

Zbora
07. 12. 2005
Dát tip

pozorovatel
06. 12. 2005
Dát tip
jenyku, živá panenka? myslíš pamelu? eileen: obrázky budou:))

JiKo
06. 12. 2005
Dát tip
Jen malý dotaz ta umělá hmota tam má nějaký specifický význam? Já jen že jsou tam samé hutné ingredience kterými graduješ dojem tvrdosti, umělá hmota ale moc nevydrží. Přitom ten materiál není podstatný když tou strofou jen kreslíš úvodní obraz.

pozorovatel
06. 12. 2005
Dát tip
panenky jsou různý, jestli si rozumíme

supizmus
06. 12. 2005
Dát tip
koukám že na tebe předvánoční doba má poněkud deprimující vliv.

Zbora
06. 12. 2005
Dát tip
Básně musejí mít smysl???

America
06. 12. 2005
Dát tip
Anooo! dadaismus neuznávám, to pak může být básník každý

Zbora
06. 12. 2005
Dát tip
Jak myslíš :o) .......ale....úplně stejně bys mohl tvrdit, že obrazy, na kterých nejsou konkrétní oběkty nejsou obrazy, potažmo každý může být surrealistickým malířem...

America
06. 12. 2005
Dát tip
objekty se píše nemůžeš srovnávat obrazy a literaturu, máš snad nějaké přirovnání v obraze k básni, povídku k obrazu nebo literární kritiku k obrazu? ne - obraz je pouze částí literatury proto si myslim, že srovnání je mylný nehledě na to, že srovnáváš dadaismus a surrealismus místo surrealismus - surrealismus. Já vim, neni to vzdálený, ale tam prostě poznáš (jak v básni tak v obraze) jestli bys to dokázal nakreslit/napsat taky nebo ne - a to je měřítko. ale tady u pózy jsem se zrovna ukvapil, nenapsal by to každej, ale jinak obecně myslim, že je to pravda

Zbora
06. 12. 2005
Dát tip
Báseň není encyklopedie Celkem chápu jak to myslíš s tou hláškou: "to bych dokázal taky", takže si odpustím narážky na nedostatek sebereflexe, nebo abstinenci superega. Taky se mi to občas stává, ale člověk pak zjišťuje jak moc se mýlil..........jen...nejdokonalejší je to dílo, které působí dojmem samozřejmosti a naprosté lehkosti...právě tím dojmem - to bych přece dokázal taky.

America
06. 12. 2005
Dát tip
hmmm nesouhlas. Mý nejoblíbenější autoři jsou ti, který obdivuju. A obdiv aspoň u mě nepřichází za samozřejmý věci, ale za to něco navíc, za tu pěst do obličeje když si to přečteš a můžeš si ukejvat hlavu, jak je to fantastický.... a vem si jakou cenu by mělo umění - když chceš ty obrazy - kdyby Picasso maloval stejně jako všichni ostatní - samozřejmě. Co bys na tom pak měl rád, kdyby to byl v podstatě průměr nebo něco, co zvládneš udělat sám. Vždyť ocenění přichází vždy za to něco navíc, nejen v umění - a je to logický. ale to už jsme docela odbočili v podstatě chci říct, že mě to vlastně netlačí tak moc, abych kvůli tomu musel zaplňovat kritikama tohle dílo. Znám dost lidí, který hledaj v básních jen prostor pro vlastní fantazii - já to zas tolik nechápu, ale beru to na vědomí. Pouze řikám argumenty, který podporujou muj pohled, nic víc. Ve výsledku je tahle debata stejně o ničem, takovejch už bylo a nic z toho...

wooxy
06. 12. 2005
Dát tip
je divná tak dobře *

oleandr
05. 12. 2005
Dát tip
hmm....zajímavé...T

solomon
05. 12. 2005
Dát tip
týpek hlavou neprorazíš chlad s hlavou dolů nevidím na lidi nechci

K_Anče
05. 12. 2005
Dát tip
nějakej splín, panáčku?*

Loutka
05. 12. 2005
Dát tip
bezt vobrázků píšeš líp*

Che_(ops)
05. 12. 2005
Dát tip
Tahle je dobra (narozdil od tech ostatnich rymovacek :-)))... ° P.S.: snaz se vic - uz muzu davat vybery a chtel bych si to nekde vyzkouset!!! :-)

dadik
05. 12. 2005
Dát tip
proč ne... t

plovárna
05. 12. 2005
Dát tip
Někomu stačí, když si řekne "proč ne..."

doute
05. 12. 2005
Dát tip
smrt a násilí....))))....to je moje

chaImin
05. 12. 2005
Dát tip
zdechlej kaučuk na břiše a tolik slov kolem? 8^) chalmin nechce panenku chalmin chce míč, bé

romale
05. 12. 2005
Dát tip
Chybí mi tam fotka;-)!!! No, docela... ne že bych rozuměl, možná... tak pro pocit... docela líbí... #

Spirit
05. 12. 2005
Dát tip
jo, líbí se mi

hai_mal
05. 12. 2005
Dát tip
hlavou dolů je kolikrát lepší....:-)........*

America
05. 12. 2005
Dát tip
tak a teď mi pěkně povez o čem je, jinak tě obvinim z toho, že tu z tipujících čtenářů děláš mamlasy, protože to nemá žádný smysl - do toho !!

pozorovatel
05. 12. 2005
Dát tip
hovno zbora ji chápe..

pozorovatel
05. 12. 2005
Dát tip
děkuju všem báseň je samozřejmě na fotku, jak jinak...:)) na fotku v mé mysli, haha K Anče: já splín neznám:) Loutka: nepíšu:)) Satori: ale bez trička... chalmin: na břiše? a míč bude, neboj:))) romale: však já ji tam dám:) jenyk: ty jsi ale blbec :)))) (v dobrym myslim, tak mě nepřestaň milovat, mám rád psy)

G_B_Show
05. 12. 2005
Dát tip
amerika je debil, já vim o čem je! ale bylo by lepší nevědět (ne?) tak jo ty sráči je dobrá no.

Pablo_honey
05. 12. 2005
Dát tip
velkej tip

Eileen
05. 12. 2005
Dát tip
s hlavou dolů nevidím na lidi .. já jsem ti k tomu už řekla... prostě..-líbí pro mě s obrázky možná lepší... jsem holt divná..divná divná divá

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru