Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pocity XI

09. 12. 2005
0
0
1237
Autor
kvetanov

Přestěhovala jsem se do katakomb.Dlouho jsem je nepovažovala za  byt,byly jen skladištěm.Větší pokoj,do kterého se vcházelo přes chodbu ,zůstával nejdéle zaplněn vším možným .Zvláště po zazdění  vchodu do navazzující místnosti.Asi za rok jsem koupila kamna na dřevo a místnost si přivlastnil syn.Vytvořili jsme přijatelné místo,i když i tady,jsme se potížím nevyvarovali.Po vytopení nájemníky ze shora ,a to dvakrát,zůstala vyhořelá světla.Vlhkost ustupovala,pokud se vytápělo.Vracela se zpět i v letním horkém období.Průchozí chodba neumožňovala mít své soukromí.Okolnostmi jsme byli nuceni zamykat,odemykat i při přecházení z místnosti.Chodbu jsem myla jen já a často.Trvalo mi velmi dlouho,než jsem přistoupila k postupnému opravování bytu.Mnohokrát se mi nabízela slova kamarádky:,,Zabydluj se ,jiný byt nedostaneš!Měla jsi trvat na odmítnutí!Byt je tmavý,studený,vlhký,je pod úrovní země.Teď už je pozdě!Nevěř ,že majitel bude opravovat.Víš,jak je na peníze!Už jseš tady,tak na nic nečekej!"Uvažovala prakticky a zkušeně.Kamarádky mě v prvních dnech nastěhování zahrnuly dárečky a povzbuzováním.Největším dárkem byla ohromná sounáležitost.Hřála a hřeje.Podzim a zima zvýraznily zápory bytu.Chlad,vlhké a černé stěny.Rychle jsem odtahovala od zdí nábytek.Akumulační kamna s přímotopem nezvládaly dlouholeté neobývání.Přesto jsem doplácela značnou částku za elektřinu.Ještě na podzim ,až po několikerém naléhání ,prošel bytem starosta.Slíbil,že závady sepíše a předá mi protokol.Obdržela jsem zápis.Stálo v něm,že odstranění závad i vlhkosti je závislé na dohodě mezi mnou a majitelem.Následovalo vybídnutí k podpisu nájemní smlouvy s vlastníkem.Bez podpisu starosty a neorazítkovaný cár papíru mi byl předán úředníkem obecního úřadu.Ze vzdoru jsem dosud nepodepsala nájemní smlouvu s pronajímatelem tj.obecním úřadem.Jsem povděčna člověku,který mne vyvedl z omylu:,,smlouva chrání a může být záležitostí i více let." Začátkem ledna1998,za pět minut dvanáct,došlo k oboustrannému stvrzení pronájmu.     Pokračování příště.
kvetanov
15. 12. 2005
Dát tip
Vesuvanko,vše bylo možné,opravdu.

vesuvanka
09. 12. 2005
Dát tip
Jak bylo možné, že Ti něco takového hrozného přidělili k bydlení? Byly to vůbec původně bytové prostory? Mám dojem, že když někdo zřizuje v domě prosltory k určitému účelu (byty, kanceláře, prodejny atd.) musí mít povolení od hygienika a pokud dělá stavební úpravy těchto prostor, musí mít i povolení od odboru výstavby na Městském úřadě....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru