Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Hypernákup

19. 12. 2005
2
0
705
Autor
smitka

Nevážně o diskutované otázce :-)

Jsou tři hodiny odpoledne a polovina města vyjíždí za nákupem. Proud nákupčíků se dělí na dva menší. Jeden vyráží na okružní cestu po svých malých oblíbených krámcích a ten druhý se připravuje vydat na hypernákup do labyrintu hypermarketu.

První proud pořádá dlouhou kilometrovou túru městem a ten druhý kratičkou několikakilometrovou procházku jedinou budovou a ještě koupí za levno.
Nyní budeme sledovat jednoho obyčejného nakupujícího člověka.

Dějství prvé:

Člověk rozumný vybírá správný košík, který na něj již čeká zaparkovaný mezi ostatními vozy. Vkládá minci či žeton do zdířky na košíku a vyjíždí na nákup.

Dějství druhé:

Vozík se svým kormidelníkem vplouvá vstupním portálem do moře výhodných cen.
Tak jsem tady, co teď. Aha, stačí se kouknout na pergamen se seznamem nákupu (tzv. blbenku) . Jo,jo, deset housek, půlku chleba, máslo, salám, sýr, něco k pití, kilčo cibule, trochu brambor, ňákej jogurt, něco málo vitamínů v ovoci a to je tak asi všechno, ale když budou mít ještě něco zajímavýho…

Vyrážíme.

Ale ještě moment, půjdu si poslechnout nová cédéčka. Á, moje oblíbená skupina,…, šestset? No, aspoň vím, co mi má kámoš za dvacku vypálit.

Ale teď už na ten nákup, oklikou přes elektro.

Tahle televize vypadá dost dobře, ale ta cena. Snad časem bude nějaká akce a trochu zlevní. Ještě čtvrt hodinky strávené prohlížením spotřebičů všemožných tvarů i velikostí a pak hurá za opravdovým nákupem.

Nákupčík projíždí kolem pečiva, kde již postává netrpělivý houfek, který čeká na teplé housky. V davu rozeznává svého známého. Při konverzaci čekání lépe utíká, ale při přílišném zanoření do rozhovoru utíkají také housky pod rukama dravého houfu. Sýpka je opět prázdná, ale člověka to nevyvádí z míry. Za deset minut bude přece opět plná. Po druhém pokusu má již náš člověk housky ubytované na dně košíku vedle bochníku chleba a zlevněného stojánku na CD (památka na návštěvu elektra).

Člověk nakupující dostává náhle hlad. A tak takticky vyráží k uzeninám, kde bude mít jistě příležitost občerstvit se připravenými ochutnávkami vybraných pochutin.

Tak, to by bylo. Většinu už mám. Vzhůru pro ovoce a zeleninu!

Po dlouhém výběru se konečně podařilo vybrat vhodné nepomačkané plody. Dalším cílem jsou jogurty. Mají být zlevněné.

Bohužel, ať hledá, jak hledá, zlevněné jogurty nevidí. S řešením této složité situace pomůže otázka: „Prosím Vás, kde máte ty zlevněný jogurty?“, namířená k zaměstnankyni obchodu. Ta bleskurychle navede nákupčíka na správný kurz. Je dnes už padesátý, kdo se ptá. Na obzoru se konečně objeví hledaná kolonie jogurtů. Jsou těsně na hranici spotřební doby, ale dva tři dny přes určitě vydrží.

Nákup je téměř dokončen. Zbývá pouze několik drobností.

Dějství třetí:

Nákupčík s plným vozíkem přijíždí ke kasám a vybírá nejmenší frontu. Vybral celkem zdařile. Během pěti minut je již na řadě. Pokládá na pás uzeniny, jogurty, zavařovanou zeleninu, tři pytlíky buráků (jeden je zdarma), balík oplatek, nanukový dort, čokoládu… Pokladní bleskově odpípá cenu a jeden Palacký mizí v dál.

Je půl šesté odpoledne a náš nákupčík se vrací domů s velkým nákupem a bez tisícikoruny. Jiný nákupčík z prvého proudu se sice vrátil domů už před hodinou s nákupem za tři stovky, ale náš nákupčík se navíc při nákupu v hypermarketu pobavil, najedl a ještě ušetřil.
Telvo
26. 12. 2005
Dát tip
velice se mi líbily přirovnání * P.S teď jsme v konverzaci dělali shopping a neustále jsem diskutovali o tom, že v super marketech je levně, ale utratíme tam více :)

jaza
20. 12. 2005
Dát tip
lepší než hubou na schody, ne? za tu práci a praxi:)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru