Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nad fľaškou vína ma znova chytajú filozofické úvahy

24. 12. 2005
0
0
2203
Autor
Liana

náročný text,ak nemáte abstraktné myslenie nepokračujte

Dobrý deň, či večer. Alebo aký čas je. Som duša. Ale aká? Momentálne prospieva mi oslava Dionýza. Tak teda vitaj. Budem s tebou komunikovať stále inak? Teraz kto? Oceňujem dokonalú automatickú úpravu veľkých písmen. Kto kedy bude vedieť kam až jeho osud siaha? Čas je dôležitým faktorom okamžiku, ktorý ho postráda. Existuje čas ako  línia alebo je to kruh či špirála. Dávam prednosť druhej možnosti.prečo ? jednoducho je mi to bližšie poznať začiatok a koniec. Spájajúci sa v jedneom bode. Aspoň na súradnici xy. Z môže byť rôzna. Línia nemá zet, nemá ani x a y. Je jednoduchá priama, bezprostredná a stále plynúca. Sama dopredu bez ohľadu na ostatné účinky. Dúfam, že to nie je priamka,ale aspoň mnoho priamok sem-tam sa vychyľujúcich zo svojho pôvodného smeru. Kto sme a ako myslíme je bežná otázka, čo môžeme dosiahnuť, ako môžeme ovplyvniť samých seby a kam , kto kladie tieto otázky. A načo? Sú dôležité alebo sú len výplodom znudeného mozgu. Rytmus je to pravé, rytmus je pocit. Je pocit to pravé? Nie je to len mája na uspokojenie samých seba? Potom postrádam vyšší princíp. Ten nemôže byť len odrazom uspokojenia vlastného ega. Existuje potom vôbec? Je to masturbácia duše? Čo je to? Mám dôvod veriť v to, ale kto verí? Duša? Je také zložité poznať pravdu? Aleboje realita taká realna, že si ju musíme zakresľovať do princípov viery? Faktom je ,že nič nie je .na každom konci je prekvapenie, ktoré naozaj nečakáme. Po večnej túžbe po večnosti prichádza zistenie, že tá nie je. Prosté a jednoduché nič. Krásne dokonale vyriešená súhra pohybov, ktorá postráda vyšší zmysel.aký som sa mu snažila klásť. V tom bola krása prekvapenia ničoho, a zároveň súladu života. Tým,že prahnheme po vyššom zmysle, nenarúšame jeho kolobeh? Je to uspokojenie duše, toho, že potreba vysvetľovť si blízkosť, autoritu či lásku v nás prostredníctvom niečoho iného.vyššieho?dokonalejšieho? poznajme sa a prebuďme v sebe lásku. Tá je stále v nás.ale princíp Boha je zložitý.pomoc pred čím? Neistota a chaos. Prečo musí mať človek všetky veci nejak definované, usporiadané? Nestačí len pocit bytia? A čo je to pocit bytia? Aký je? Príjemný ,interaktívny, záhadný? Pocit okamžiku pre tento moment? Alebo len príroda volá o pomoc? Prosí o pomoc cez primárne komunikačné kanály. A my to považujeme za osvietenie. A čo ďalej? Sme ochotní prestúpiť hranicu vlastného uspokojenia a pomcť našej vlastne hlavnej matke? Alebo sa uspokojíme s vlastnou víziou šťastia? Kam nás vedie prúd vedomia? Ľúbiť, chrániť, učiť alebo nenávidieť? Je individualita spojená v role vyššieho poznania? Kam teraz? Individuálne individuálnou cestou? Niekedy to znie ako volanie o pomoc,ale kto volá a koho? Je spokojnosť naozaj najvyšším princípom? Ale potom vychádza len čisto z egoistickej potreby mať sa dobre. A to stačí? Je vyšším princípom základný princíp človeka? Tak potom na akejkoľvek úrovni osvietenie sme ešte stále človekom. Dokonalo nedokonalým.


uBruss
27. 12. 2005
Dát tip
Vykuř!!!

Renas
27. 12. 2005
Dát tip
avi.

Renas
27. 12. 2005
Dát tip
avi.

Liana
27. 12. 2005
Dát tip
uBruss:skoda Renas:cav,naco to avi?

Liana
26. 12. 2005
Dát tip
teraz to bude pisat len aby sa nepovedalo...skoda ho:( zelva:citala si ho?

zelva
26. 12. 2005
Dát tip
nijak zvlášť...jen ty kritiky pod jeho díly...moc si o sobě myslí...

krempi
26. 12. 2005
Dát tip
...mas tak moc granatickych chyb tam... a skus tam aj odseky spravit, teda pokial ti neslo prave o to, mat to vcelku... pak si to precitam opät...

uBruss
26. 12. 2005
Dát tip
Vykuř!!!

krempi
26. 12. 2005
Dát tip
aj na to pride, neboj ty ale zvazuj

Liana
26. 12. 2005
Dát tip
Zelva:mne je ho luto:( uBruss:ze ta to este bavi hm,aka bude asi odpoved?skusim si tipnut...) krempi:je tam zopar preklepov,nedodrzane velke a male pismenka,bodky a ciarky ale opravovat to nejdem (snad az na tie preklepy...)

krempi
26. 12. 2005
Dát tip
oprav to, vazne, pak to bude hodnotnejsie, hm?

Liana
26. 12. 2005
Dát tip
bolo to automaticke pisanie,nechcem to nejako ucesavat, vies mne ide viac o obsah ako o formu...no a hodnotnejsie? ako pre koho ;-)

krempi
26. 12. 2005
Dát tip
mne je jasne, ze obsah najdolezitejsi, ale moc dolezite je aj to, ako to podas... a framaticke chyby je nieco, co do umenia nepatri... pre mna a 99% ludi

Liana
26. 12. 2005
Dát tip
no preklep sa moze udiat kazdemu....a tie bodky a male pismena su svojske a vyjadruju moju vtedajsiu atmosferu...ine chyby som tam nenasla,ale ak mi ich napises,rada ich opravim. a este len tak pre vysvetlenie,to co pisem nepovazujem za umenie...umenie sa stava umenim az v prude casu

krempi
26. 12. 2005
Dát tip
vse, co sa druhemu take zda byt, je umenim...nebran sa tomu... ano, svojske, ved ja nenutim ta opravovat, len som radila... ale ak tebe to tak je ok, potom vse ok

Liana
26. 12. 2005
Dát tip
jasne,je to vec pohladu,kazdy ma na umenie iny nazor, niekto ma rad holky a iny zas dolky :-)

krempi
26. 12. 2005
Dát tip
:-)

romale
25. 12. 2005
Dát tip
Ubruss je hrozně citlivý a plachý člověk - proto pije a fetuje... jenomže nekouří... tak Vás nabádá, abyste to dělali za něj...

Liana
25. 12. 2005
Dát tip
je dobry,to viem...preto mi je za neho smutno. a ked to ako budeme robit za neho tak mu to pomoze?!?

uBruss
25. 12. 2005
Dát tip
Vykuř!!!

Liana
25. 12. 2005
Dát tip
uBruss:este stale ta to nepreslo?

uBruss
25. 12. 2005
Dát tip
Vykuř!!!

zelva
25. 12. 2005
Dát tip
toho to asi nikdy nepřejde...to dělá ten rozleptaný mozek...lepe řečeno už asi žádný nemá :-)))

uBruss
24. 12. 2005
Dát tip
www.holka.wz.cz Vykuř!!!

Liana
24. 12. 2005
Dát tip
ty vole to je ulet,to je tvoj web?

uBruss
24. 12. 2005
Dát tip
Vykuř!!!

Liana
24. 12. 2005
Dát tip
skoda,ja bych si s nim pokecala,ked ma tak uchylny web

uBruss
24. 12. 2005
Dát tip
Vykuř!!!

Liana
24. 12. 2005
Dát tip
uBruss:skus to este raz

Liana
24. 12. 2005
Dát tip
Šolmes: ty ho poznas?

Liana
24. 12. 2005
Dát tip
a do čoho?

uBruss
24. 12. 2005
Dát tip
Vykuř!!!

Liana
24. 12. 2005
Dát tip
uBruss este dva krat,pls:) idem na neho kuknut, maniaka egocentrickeho

uBruss
24. 12. 2005
Dát tip
Vykuř!!!

zelva
24. 12. 2005
Dát tip
je to zřejmě nějaký nadržený a neuspokojený kokot...možná až si udělá dobře nebo si najde nějakou kurvu, která ho uspokojí tak dá pokoj!!! taky mám pocit že má jen jednoslovný možná abych mu nekřivdila tak dvouslovný slovník :-)))

Liana
24. 12. 2005
Dát tip
mrkla som na jeho dielka,a je mi z toho smutno...skonci ako tie topanky...asi to uz aj zacalo :(((

uBruss
24. 12. 2005
Dát tip
Vykuř!!!

Uhlie
24. 12. 2005
Dát tip
tu muziku som na tom ubrussovom webe vypol a inak som hlasoval kladne. vyborna stranka. odporucim kamaratkam ubruss: ja viem, vykuř!!!

zelva
24. 12. 2005
Dát tip
no až přestaneš psát jen to jedno slovo tak možná budeš oblíbenější autor... Liana...nějak nevím jak končíja topánky...osvětli mi to

..hm...to je na mna moc v tomto prezranom stave...sumev...

Liana
24. 12. 2005
Dát tip
uBruss si asi chce zvysit navstevnost webu

Liana
24. 12. 2005
Dát tip
uBruss: este jedenkrat a potom dost,dobre?

uBruss
24. 12. 2005
Dát tip
Vykuř!!

Uhlie
24. 12. 2005
Dát tip
vykuř!!!

Liana
24. 12. 2005
Dát tip
ach jo tak sa tu nejako rozmnožili.... zelva: pise v jednej poviedke ako fetuje a ze sa im ta "vzacna" tukutina rozliala a rozleptala topanky...tak to bolo myslene ze skonci aj on teda jeho mozog-rozleptany na maderu,z coho mi je smutno,ale riesit to tu urcite nechcem Uhlie.nehnevaj

Liana
24. 12. 2005
Dát tip
Aššurbalit:pekne odychuj a trav:)

uBruss
24. 12. 2005
Dát tip
VYkuř!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru