Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Krev ze ztracených tváří

07. 01. 2006
0
0
1994

To není hračka pro dospělé
to je skrumáž pocitů pro masturbační varhany
To není odpovědnost za hříchy
to je pasta plná hnusu
To není cesta z kamenní
to je stará děsná sebranka
To není láska lidí
to je podstata deště z hedvábí
jojo
To není stojící strom
to je burácení nahých bratrů
To není statečnost obyčejnosti
to je zvonová rokle po zatemnění
To není totožnost vlastenectví
to je přeražená nahá ruka
To není volání opuštěných
to je svit v područí světice
nene
To není symbol mesiášství
to je tikot detrukčního času
To není touha
to je hra na ztrouchnivělý fagot
To není hvězda z pekla
to je pointa brakových příběhů
To není sláva
to je ptačí trus pro malomocné
jeje
To není spása tvorstva
to je bzukot tajemných žlučounů
To není víra
to je talent dvouřadých ovcí
To není sousto odpadků
to je slib loajality militantních cvoků
To není vražda
to je krev ze ztracených tváří
nono
To není vulkán
to je rakurs napřený do strání
To není strach
to je stéblo vytržené ze souvislostí
To není smilstvo králů
to je nicotná prohnilá duše
To není beznaděj
to je nic v ničem
nic
"moc to je,moc myšlenek,jeje,nono,moc slov,malo smyslu"-hlou pější názory si člověk nemůže přát.Když je něco záměrem,nic se s tím už neudělám,naopak,je třeba se tomuto dílu otevřít,ne jim apriori opovrhovat.Ano,text by mohl jít donekonečna,to však není zpochybněno,je to záměrně nedokončené,jakoby vybízející k následnému pokračování.A smysl?Proboha,čtenářka Nádvorní- ka a spol.vytýká textu nesrozumitelnost-na první pohled takový opravdu je,vychází z reality,empirií,ale je nevědomě rozšiřován imaginativnější cestou.

Natasha_
08. 01. 2006
Dát tip
ad "je třeba se tomuto dílu otevřít": Jinak se báseň ani nečte, toho se nemusíš dožadovat, to už máš (od každého čtenáře, který dočte). Ten "Nádvorník", to myslíš Nápravníka, kterého uvádím ve svém seznamu oblíbených? Srovnávat se s ním je od Tebe dost zpupné, jeho texty jsou intenzivně plné smyslu. Přestože podstatou jeho básně je často stavba absurdního příběhu, myšlenka je ostrá jako střep. U tebe ji při opakovaném čtení stále nenacházím. Zdá se, že jsi silně přesvědčen o vlastní autorské pravdě, možná by nebylo od věci zamyslet se nad tím, proč se zatím s textem nikdo neztotožnil.

svůj smysl ale má,vnitřně,ale pozor-když kupíme různá slova co nemají vzájemnou logiku,znamená to,že je to automaticky neu- mětelské?

Natasha_
08. 01. 2006
Dát tip
Tohle ale není automatický text, není to ani dada. Bohužel je to velice blízko tomu, čemu se s nelibostí říká "slovní průjem", neohraničený text, který je celý postaven na střídání dvou typů popisů. To by snad fungovalo v případě, že by se text sám do sebe zakousl nebo sám sebe v průběhu zesměšnil, zkrátka kdyby tam byl okamžik, kdy to v hlavě zazvoní zjištěním "aha, nadhled".

toto je ale velice vážné.vyjadřuje velmi osobně,leč netriviálně auto rův postoj k bytí.je tam myšlenka,a to už něco může znamenat. každé čtyřverší jest ukončeno matoucími výrazy jeje nebo nono. ne,opravdu to není ani surrealismu,dada nebo něc jiného.je to nezařaditelné.byla tam snaha o jakési sdělení,forma tomuý odpo- vídá.kdyby to byl slovní průjem,vypadalo by to jinak.

Natasha_
07. 01. 2006
Dát tip
Dalo by se pokračovat donekonečna a nebo přestat v pátém verši...Moc slov, málo smyslu.

eleja
07. 01. 2006
Dát tip
moc "to je" moc dlouhe moc myslenek

eleja
07. 01. 2006
Dát tip
moc "to je" moc dlouhe moc myslenek

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru