Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cizinec

24. 01. 2006
1
0
1950
Autor
Petr_Arka

Charles Baudelaire I. L\'étranger - Qui aimes-tu le mieux, homme énigmatique, dis? ton pere, ta mere, ta soeur ou ton frere? - Je n\'ai ni pere, ni mere, ni soeur, ni frere. - Tes amis? - Vous vous servez la d\'une parole dont le sens m\'est resté jusqu\'a ce jour inconnu. - Ta patrie? - J\'ignore sous quelle latitude elle est située. - La beauté? - Je l\'aimerais volontiers, déesse et immortelle. - L\'or? - Je le hais comme vous haissez Dieu. - Eh! qu\'aimes-tu donc, extraordinaire étranger? - J\'aime les nuages... les nuages qui passent... la-bas... la-bas... les merveilleux nuages!

I. Cizinec

„Řekni, muži záhadný, koho miluješ ze všecho nejvíc? Matku, otce, sestru nebo bratra?

„Nemám ani otce, ani matku, ani sestru, ani bratra.“

„Tvé přátele?“

„Berete si do úst slovo, jehož smysl mi zůstal až na ten poslední den.“

„Tvoje vlast?“

„Nezajímám se o zeměpisné šířky, kde leží.“

„Krása?“

„Beze všeho bych ji miloval – božskou a nesmrtelnou.“

„Zlato?“

„Nenávidím jej, jako vy nenávidíte Boha.“

„Tak co miluješ, ty nevšední cizinče?“

„Miluji mraky… mraky, které plují oblohou... tam… tam… úžasné mraky!“


katugiro
30. 01. 2006
Dát tip
Pes a voňavka byl, pokud vím, docela dobrý, ale tady je výrazná chyba ve čtvrtém řádku - inconnu se nevztahuje ke dni, ale ke smyslu.

Svoboda....ano....t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru