Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Fejeton o slibech, slibech, slibech

05. 02. 2006
0
0
761
Autor
Evinka

Reklama versus naše odolávání. Apeluji na naši společnost: berme reklamní sliby s nadsázkou.

     Víte, že existují absolutně nerozbitná auta? A že si můžete koupit jogurt, po jehož otevření  můžete „hodit řeč“ s živými kousky ovoce? Také vaše vlasy ožijí, když si koupíte vhodný šampon, ale dávejte si potom na ně pozor. Mohly by vás pak třeba uškrtit, když jste se o ně tak dlouho špatně starali. Nejúchvatnější ze zkrášlovacích prostředků jsou však přípravky na hubnutí. Prý bez drastických diet a mučivého cvičení. Úchvatné na tom je to, že nejen zázračně zhubnete za týden o deset kilogramů, ale také se vám prodlouží vlasy, obličej se radikálně změní k lepšímu a dokonce vyrostete o několik centimetrů. No není to lepší než plastická chirurgie?

     Inu pryč se sarkasmem. Jistě jste poznali, že mluvím o reklamách, reklamních sloganech a jejich slibech. Člověk je tvor svým způsobem ovlivnitelný a rád uvěří něčemu hezkému, ať už je to rychlý účinek za dobrou cenu, či splnění snu za cenu jakoukoli. Ale realita je jiná. Pleť se vám nevyhladí, shozená kila se bez cvičení logicky vrátí s každým soustem, vlasy jsou stejně splihlé jako dřív a dokonce ani ty kousky ovoce nemluví tak, jako v reklamách.

     Představte si, kdybychom žili v takovém světě, kde by bylo pravdou vše co vidíme v našich notoricky známých šotech. Ředitelem této Země by byl králíček Azurit, ve školách by učili Horst a Gabi a lidé by se dělili na ty, kteří mají problémy se zády a ty, kteří nosí Kosmodisk. Všichni bychom měli špinavá okna, protože Cif vyčistí okna beze šmouh. Ale my přeci potřebujeme vyčistit okna se šmouhami, ale na to už asi Cif nemá. A co ti, kterým se v kapse rozteče čokoláda a pak kalhoty „hodí“ do Bonuxu, který vypere vše, ovšem kromě vaší kapsy. Možná by pak použili přípravek, který pro změnu vypere jen vaší kapsu, ale už nic jiného. V kuchyni by nám z krabičky vyskočil mistr Proper, což by mohlo mít za následek zvýšené procento rozvodů. Nevím jak by reagoval manžel vracející se domů, na takový idylický obrázek, kdy před jeho manželkou stojí polonahý svalovec. A aby toho nebylo málo, tak mu ještě místo pozdravu zazpívá: „mistr Proper všechnu práci vždy rád za vás udělá“. A když pak už slova nestačí je tu Rafaelo, které řekne více než tisíc slov.

     Ale jistě by to mělo i kladné stránky. Na příklad, když by měl někdo problémy při studiu, ke zkoušce by si prostě vzal Deli a byl by jednoduše geniální. O nespavosti by už nebylo ani vidu, ani slechu, kdyby u naší postele seděl agent České pojišťovny. Ta přeci chrání naše sny. A pak po noci klidného spánku by byla radost jít do práce, kde bychom se zakousli do Kinder Pingue, protože s Kinder Pingue necháte všeho.

     Ale nechat všeho? Takový slogan ,by také mohl způsobit konec tohoto světa. Takže sami vidíte, jak by to asi dopadlo. No nic. Ponecháme si raději náš svět a reklamní slogany budeme brát s velikou nadsázkou. A když se budeme hodně snažit, možná se jim i zasmějeme. Ne však jako napálený zákazník, nýbrž z pozice chytré lišky, která vždycky ví, jak na to.      
je to tak

Evinka
06. 02. 2006
Dát tip
Reklamy fakt nesnášim, ale toto bylo školní téma, tak jsem speciálně kvůli tomuto úkolu seděla jeden den u televize a na reklamy nepřepínala, nýbrž zapisovala a zapisovala....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru