Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Klára

14. 02. 2006
4
0
1730
Autor
trochusatori

Jel jsem za ní. Byla to láska, to jsem si vnucoavl do úst když jsem povídal lidem o Kláře. S nezájeme kývali hlavou a odešli pryč. Láska?............

Na hvězdách
Pousmál jsem se a snažil se vmotat si její ústa, její oči do paměti a přetvořit si je v obraz věčnosti a lásky. Nebe kypělo tmavě modrou a padalo na mé pohledy.
Byla krásná. Šli jsme pomalu. Její bílej a malej pes pobíhal kolem a občas bylo slyšet, jak ho volá.
„Ajrý………..“ našpulila rty a pak se na mě podívala. Sklopila zrak a zadívala se na zem. Oranžový světlo lamp tančilo kolem nás.
Přání chytit ji za ruku se udusilo v peřinách marnosti. Nervózně jsem se podrbal ve vlasech a promnul jsem si oči. Koukala se na mě tajně a přitom mluvila úplně odkrytě a volně jako vítr, který nás ovíjel kolem těl. Vlahý a teplý.
Zadíval jsem se na oblohu a pak si vytáhl levnou cigaretu.
„Chceš?“ natáhl jsem jí až skoro k očím krabičku cigaret.
Jednu si vzala a chvatně si ji zapálila. Moje cigareta mi visela v koutku úst a oči dychtily být cigaretou v ústech Kláry.
Sledoval jsem ten proces zapalování jako dlouhej film, kterej natočili jen pro mě.
„Co je?“
„Divně se díváš….“ Potáhla jemně z cigarety, zaklonila hlavu a poslala kouř do nebe.
„Přemejšlel jsem……………o Tobě……“
Vyděsil jsem se svý upřímnosti a toho, že se děsím upřímnosti. Zkusil jsem se jakoby nedbale usmát, ale poznala to.
„ty………..“ Zatřepala řasami a odklepla mrtvý popel na studenou zem.
„Ty mě máš rád, že jo?“
Nečekala co řeknu, zřejmě nečekala, že vůbec něco řeknu, protože mluvila o tom, jak byla malá a chodila mámě pro mlíko, jak trhala jahody na stráních……….
„jo……………“ Přerušil jsem jí.
„Máš pravdu………………….“
Byl jsem nervózní a to co jsem si zosnoval v představách nešlo přenést do té chvíle. Mlčel jsem a styděl jsem se.
„Miluji Tě……….“ Překvapil jsem sám sebe.
Nic neřekla a jen se usmála. Hledal jsem v úsměvu to otřískané Já Tebe taky, ale byl to jen úsměv.
„Já vím“ Řekla téměř neslyšně po chvíli.
Rozhlédl jsem se kolem sebe. Vysoký paneláky a na nich čtverečky vyplněný světlem. Žlutym nebo modrym. Sledovali příběhy.
„Málo lidí čte………..“ Podíval jsem se na ní s výrazem chudáka.
„Máš pravdu, ale nic neuděláš…………………..jde jen o tu dobu. Lidi dnes žijou v televizi……………“
Zavolala psa a sedli jsem si na studenej kus betonu. Na okraj nějaký „umělecký“ sochy. Podivil jsem se nad tim, jak takovouhle sochu mohli picnout mezi lidi, aby jí viděli když jdou spát, když jdou ráno kamkoliv.
Nebyla vysoká, asi jen metr, ale za to byla ohyzdná.
Nic nevyjadřovala. Žádnej pocit, žádný slzy…………..jen snahu se líbit.
Připomínala růži.
„To má bejt asi růže, co?..........“ Pohodil jsem hlavou za sebe.
„No jo………….myslim, že se jí to podobá…………….“
Nevěděl jsem co řikat, tak jsem mlčel a pomalu se díval za sebe a když se nedívala ona, tak na ní. Plavý vlasy jí tekly do očí a rty se hebce kousaly do vlhkosti večera.
Chtěl jsem jí líbat. Přisunout se k ní, chytit jí za ruku a líbat jí.
Byl jsem zbabělej a byl jsem přesvědčenej , že se se mnou baví jen proto, že mě lituje.
Jenže pak byli chvíle, kdy jsme se potápěli v očích toho druhýho a to bylo úžasný. Četl jsem v ní a ona snad ve mně.
V tý chvíli jsem to měl udělat – líbat jí.
Kolem prošel kluk.
„Čau……….jdeš domů?“ Řekl a pozdravil mě. Já zase jeho.
„Já už musim jít. Má u mě mikinu.“ Začla si sbírat věci a zvedat se z betonu, z tý hnusný sochy.
„Jo…………….“ Smutně jsem tam seděl dál a koukal se na to, jak vstává.
„Tak……….“
Usmála se a projela si vlasama bílou rukou.
„Přijeď zítra, jo?“
„Jo………“ Snažil jsem se působit klidně a možná i lhostejně.
Ve mně lítali andělé a jeden právě odletěl. Šel jsem pomalu štěrkovanou pěšinou a hrabal se v žebračce, kde jsem se prsty snažil uchvátit walkmana.
Nastoupil jsem do busu. Pavilón zářivek a sterilního jednání mě naprosto posadil do snění o Kláře.
Vypnul jsem hudbu a otevřel Quo Vadis. Já jsem byl Vinicius i Petronius.
Ona byla Lygie. To bylo bez pochyb.
Dřepěl jsem v hučícím autobuse a četl si knihu. Nevím ,kde jsem byl a kdo nastoupil. Já byl v římě v náruči Lygie – Kláry. Zase jsem snil.
Snil tolik, že jsem měl široce otevřený oči a plnily se mi strachem a osolenou vodou. Chtěl jsem o tom napsat. Ještě předtím než jsem jel za Klárou, tak jsem četl Gabriela Gárcia Márqueze a magický realismus mě uvrhl do ještě větších představ o tom, že možná napíšu něco, co oslní někoho na malou chvíli a když si rozmaže svitky mých citů a pocitů ze srdce, tak jen vzdychne a pohlédne na nebe. Tiše a klidně. A pak…….se začne usmívat.



Alya
17. 02. 2006
Dát tip
těžká romantika ach.....

no, na jednu stranu jsem docela ráda, že jsem si přečetla něco s koncem nečekaným... tedy nečekala jsem že se úplně ztratí...:) na druhou stranu oceňuju, že poměrně zajímavým způsobem jsi mě dostal dostavu, kdy se chci dozvědět, co se stalo druhý den s klárou a "tebou". mimochodem, to s tím čtením mi už přijdem lehce sentimentální... ale s radostí si budu u tebe číst dál, páč zatím vypadáš opravdu nadějně...:)


hele oslnit.... to chce světlo ... a tady z toho nic nepraží vypadáš na takovýho toho hodně přemýšlivýho týpka s knížkou co pomaloučku kouří cigáro ale text co z tebe jde je bez šťávy.... trochu satori z paříže

mortecino
14. 02. 2006
Dát tip
well.. název ve mne rozeznel tu pitomou pisnicku od chinasáků...nesnáším ji..mínus..ale pro mě.. trosku me trklo to.."snazil se vmotat si" zajimavy obrat, ale mym usim takovy nelibozvucny tančící světlo..dost dobrý.. peřiny marnosti..mi přijde jako dost ..pitomý..příměr, až jakoby klišé v dialogu..mi dost nesedí ty tečky.myslím že to odlčení by šlo vyjádřit i i jinak, kluk to řikal jí nebo tobě? jasně že jí ale:: nejednoznačné, škoda. chyby chyby, další škoda taky neznám ty antické hrdiny, to je moje mínus :( ale co je nejblbější - je jako tulák, kerej nejde nikam. jakobys chtěl napsat ten jeho cíl, jen se ti ztratil, jak fatamorgána.. nepointová, svým způsobem. ale styl celkem v pohodě pracuj na sobě

mortecino
14. 02. 2006
Dát tip
right hulila, bez šťávy is the right word.. thanks.. nemáš čouda?

pozŕ hulila nehulí hulila znamená že kouřila marihuanu v minulém čase jasný to musíš jít za hulím já du maximálně na cígo teď

mortecino
14. 02. 2006
Dát tip
sorry, sem češtinářskej debil užij si cígo, a až potkáš hulím se zeptej:) za mě:)

seš češtinářksej debil :-))))) ? jasný, vona má zásoby vona bude mít dycky na rozdávání

mortecino
14. 02. 2006
Dát tip
já sem od všeho něco,. svym zpusobem, tak aš ji někdy potkám snad nabídne:)

hm

docela dobrej popis nudy* ;o)

Andulka
14. 02. 2006
Dát tip
Podle me by to chtelo jeste trochu uhladit....ale jinak jsem byla prijemne prekvapena. Je to napsany uprimne, ctenar to proziva tvyma ocima, na nic si to nehraje....a i kdyz dej je o nicem, je v tom ukryte mnohe.* Vitej na Pismaku!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru