Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Návrh štruktúry vyplacania mzdy

20. 02. 2006
0
0
942
Autor
Snivajuci

Je naozaj neuveriteľné ako dnes peniaze hýbu svetom. Voľakedy keď chcel chlap dokázať svoju silu buď zmlátil polovicu dediny alebo zobral sekeru, išiel do lesa a za jeden deň zoťal polovicu porastu v lese od najvyšších smrekov či dubov až po tie najnižšie rastliny ako sú lišajníky a machy. Ale les v tých časoch zaberal omnoho väčšie plochy ako tie, ktoré zaberajú biedne zhluky stromov, ktorým mi s úctou hovoríme LESY.

Dnes keď chce chlap dokázať svoju silu nemláti sa sám, ale vytiahne peňaženku a zaplatí si ľudí, ktorí sa budú biť za neho alebo si zaplatí kŕdeľ lesných strojov a nechá skáľať ešte aj tú trochu krásy, ktorá sa zachoval z čias našich starých otcov a to všetko len kvôli pocitu moci, ktorý mu môže zobrať jediná dobre mierená guľka.

Proste ľudská sila má dnes už nové rozmery- výšku postavenia, hrúbku peňaženky, dĺžku pobytu pri moci a z  toho vyplýva ďalšia veličina určujúca postavenie človeka v spoločnosti a ňou je objem bankového konta. V priamej úmernosti s ľudskou chamtivosťou a potrebou finančného zabezpečenia vzrastá množstvo ľudí bažiacich po peniazoch. No spolu s chamtivosťou narastá aj jej násobiteľ, čo je vlastne číslo, ktoré určuje vzrast chamtivosti na jedného človeka v závislosti od jeho ziskov za uplynulý rok. Jednoducho povedané bohatý ľudia túžia po ešte väčšom bohatstve ako je to, ktoré nadobudli za uplynulý rok.

Z udaných veličín si môžeme vypočítať množstvo peňazí pripadajúcich na jedného obyčajného človeka pracujúceho v prosperujúcej firme podľa rovnice:

Po=(C-PR-V-PP)/n

Kde Po je ročný príjem obyčajného človeka, C je celková suma vyčlenená štátom na platy, PR  sú peniaze, ktoré si BERÚ na platy vyššie postavený „ľudia“ vo firmách, takzvaný „PAPALÁŠI“, V sú peniaze vyhradené na vedľajšie výdavky ako sú korupcia, alimenty pre sekretárky, platy pre nájomných vrahov a podobne, PP sú peniaze, ktoré sú vo februári vyčlenené na koncoročné prémie, bez ktorých by žiaden papaláš nemohol úspešne zakončiť rok ťažkého sekírovania podriadených a nekonečne bolestného vysedávania za stolom a nakoniec n je počet obyčajných ľudí, ktorý chcú pracovať a zarábať na to, aby uživili svoju mnohopočetnú rodinu počínajúc od starých rodičov až po pravnukov.
Keby sme však túto už mnoho rokov zaužívanú rovnicu nahradili rovnicou

Po=e.(C-e.PS)/n

V ktorej sme už nepočítali s V a PP, každý plat sme vynásobili e- čkom (činiteľom udávajúcim absolútnu hodnotu veľkosti vektora chuti do práce) a PR sme nahradili PS, čo sú peniaze štátom určené na platy papalášom, vyšlo by nám, že obyčajnému človeku prislúcha omnoho viac finančného ohodnotenia, ako jeho nadriadenému či dokonca riaditeľovi firmy.

Keby sa však táto rovnica zaviedla do praxe mohol by vzniknúť problém s dôveryhodnosťou reálnej chuti do práce a preto by som odporúčal zaviesť do praxe rovnicu

Po=WCO.(C-WCR.PS)/n

V ktorej sme e- čko nahradili WC- čkom, čiže skutočným výkonom jednotlivých zamestnancov, ktorý by zisťoval štátom určený nezávislý pozorovateľ. Lenže aj tu by sa mohla objaviť veličina PP, čiže korupčná veličina a z tohoto dôvodu, by mal byť tento pracovník v neustálom klamstve, že sa v jeho prípade jedná iba o skúšobné kolo novej reformy štátu, ktorá by sa mala zaviesť až po vstupe Slovenska do USA, čo sa s pravdepodobnosťou 99% nikdy nestane.

WCO- skutočný výkon zamestnanca s platom približujúcim sa približujúcim sa priemeru alebo nachádzajúcim sa pod hranicou priemerného platu na človeka v SR

WCR- skutočný výkon riaditeľa- hodnota tohoto výkonu by sa nemala vyšplhať nad 1

Vzhľadom na to, že zavedenie tejto rovnice do praxe by vyvolalo búrlivé odozvy dokonca až vzbury v radoch papalášov toto uvažovanie bolo čisto teoretické.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru