Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Brokeback Mountain (Zkrocená hora)

03. 03. 2006
0
0
2320
Autor
Mirime

S recenzí nemám moc zkušenost, ale tenhle film mě tak vzal, že někomu potřebuju vylít svoje pocity...

Chodím do kina celkem často, ale to, co jsem viděla dnes, mě vzalo, jako málo co...

Mám pocit, že jestliže má někdo problém s homosexualitou, tenhle film by měl vidět...přijde mi totiž nemožné, aby Brokeback mountain někoho nevzalo v pozitivním slova smyslu. Je to jeden z filmů, o nichž si myslím, že je hrozně důležité, že je někdo natočil...

Ukazuje totiž Ameriku v úplně jiném světle než většina hollywoodských filmů...není to o lidech, co vysedávají v kavárnách L.A. a chodí domů s taškami s nápisy Aramani a Gucci, o lidech, co mají hezký baráček mezi tisíci jiných stejných baráčků s trávníkem před terasou a houpačkou pro děti, o lidech, co jedí mraženou pizzu a večer hromadně koukají na televizi...tenhle film je o lidech, co žijí v horách, živí je hídání ovcí, jízda na koni, o lidech, co občas potkají medvěda, jedí dva měsíce fazole, nejbližší civilizace je benzínová pumpa 65 mil západním směrem a k tomu všemu, co pro městského člověka symbolizuje vrchol nepohodlí je to i o lidech, kteří jsou homosexuální.

Brokeback mountain je pro mě strašně důležitým filmem proto, že ukazuje, jak je láska strašně silný cit a je úplně jedno, jestli ji cítíte ke klukům nebo k holkám. prostě milujete a to je to nejdůležitější, to je to, co má v životě smysl...ten, kdo čeká erotické scény, pro mnoho lidí nechutné, se nemusí bát, nic takového v tomto filmu není...celé je to hrozně decentní, vkusné a strašlivě silné a působící. Nebudu nic prozrazovat, pokud někdo neviděl...jen chci říct, jak se vás to hrozně moc dotkne, když vidíte ty zhrzené osudy, ty dva krásný kluky, co dělají, že jsou šťastní i když nejsou jen aby splnili funkci, co jim společnost určila...aby byli "normální"...

citlivějším povahám doporučuji balíček kapesníků, pro jistotu...


Delahaye
23. 03. 2006
Dát tip
:-))) jednou to možná pochopím ... To se mi dycky líbí, když mě starší a protřelý mudrc poučí. Knížáka nemám rád a modernímu umění příliš nehovím. Právě proto, že jsem spíš staromilec, si myslím, že B.M. prostě JE dobrej film. P.S. ale možná, že Tě jen pohoršili ti dva klucí ... ale to musíš chápat jinak, víš .-)))

Pablo_honey
23. 03. 2006
Dát tip
delehaye, jsi vedle jak ta jedle. ale jednou to možná pochopíš. vono i hovno zabalený do plakátu od Knížáka vypadá jako umění. ale není. není!

Delahaye
23. 03. 2006
Dát tip
Včera jsem viděl v kině ... skutečně super film Pablo : jsi ignorant :-) Filadelfie je proti tomu černobílá agitka "Za AIDS lidštější". Včetně nemožného Banderase.

Madlen
14. 03. 2006
Dát tip
I když sloh autorky bych pro recenze nepoužila, tak chválím :o) A chystám se.

assez
12. 03. 2006
Dát tip
to souhlasím...ale bylo to super:-)

Presbyter
11. 03. 2006
Dát tip
Už žádná avíza k této teploušské epopeji, prosím.

Garth
11. 03. 2006
Dát tip
Důležitý je, v kterém roce se děj odehrává. Spíš z té situace jsem měl depku, než z toho románku samotného. Jak by řekl Luk, ty vztahy nejsou žádná prdel.

assez
09. 03. 2006
Dát tip
Souhlasím,byla jsem na tom včera a taky mě to dost vzalo...bylo to nádherné...jsem celkově velmi otevřená ohledně tohoto téma a celkově nesnáším,když má někdo nějaké předsudky vůči homosexuálům a hlavně se mi strašně líbí dva kluci spolu :-)film dokazuje,jak je láska krásná,zároveň bolestná a tak vzdálená a nedosažitelná..a nemusí byt jen mezi heterosexuály...ale stejně jako vždy platí " ´Cause nothing lasts forever...." kapesníky doporučuju...

assez
09. 03. 2006
Dát tip
Souhlasím,byla jsem na tom včera a taky mě to dost vzalo...bylo to nádherné...jsem celkově velmi otevřená ohledně tohoto téma a celkově nesnáším,když má někdo nějaké předsudky vůči homosexuálům a hlavně se mi strašně líbí dva kluci spolu :-)film dokazuje,jak je láska krásná,zároveň bolestná a tak vzdálená a nedosažitelná..a nemusí byt jen mezi heterosexuály...ale stejně jako vždy platí " ´Cause nothing lasts forever...." kapesníky doporučuju...

Mirime
09. 03. 2006
Dát tip
Tady to žije, koukám! mně teda Brokeback tady přijde celkem zásadní...možná to na mě působí víc, protože jsem holka a přijde mi to děsně dojemný a vlatně krásný, ale myslím si, že je to za prvé úžasně odehraný (když si vzpomenu na debilní role Ledgera typu Knight´s tale...)a za druhé to prostě hrozně působí...a to je důležitý! Možná jsem naivní,ale působí to tak, že to snad někoho i přesvědčí, ne?? Dy't je kruci potřeba, aby tihle kluci dostali ve společnosti šanci!!!

Pablo_honey
09. 03. 2006
Dát tip
repulsion...promiň mi, podle mě ale kecáš děsný hovna. pišta...LOL Robin Williams je vážně úchvatnej taťka v kleci:)

No jestli jsem se někdy u filmů s touhle tematikou královsky pobavil, tak u Ptačí klece... :)

Repulsion
08. 03. 2006
Dát tip
avi

Repulsion
08. 03. 2006
Dát tip
Filadelfie je dobrá v tom, že nejspíš splnila svůj účel, a že je to první hollywoodský blockbuster s touto tématikou, což je chvályhodné. Jako film je to neuvěřitelně citově vyděračská sračka. Jak tam brečí u té Madame Butterfly! O hrůzo, hrůzo... Je spousta lepších gay filmů, bohužel už si nepamatuji ty názvy. Poměrné známé a dobré jsou třeba Noci šelem.

Delahaye
07. 03. 2006
Dát tip
Anarchy Forever ! Punk ´s Not Dead ! I´m laughing , in fact ... :-) Čórkovat a vydávat to za boj proti kapitalismu, to už vymysleli jiní, Pablíku :-)))

Pablo_honey
07. 03. 2006
Dát tip
delagaye, ty voe: Don't smoke this shit! Don't drink this piss! Don't support these motherfuckers and their global kingdoms of money and vanity!

Delahaye
07. 03. 2006
Dát tip
Darebáci. Don´t steal a food. Don´t steal a car. DON´T STEAL A MOVIE ! To je vám fakt líto těch pár kaček za kultůru, holoto ?! Ale prolejvat zobák chlastem a balit špeky, to jó ... ! :-)

To viš, taky jsem sosák...:)

Pablo_honey
07. 03. 2006
Dát tip
pišta..ty tomu ňák rozumíš, kovboji;)

Pablo_honey
07. 03. 2006
Dát tip
delahaye, no vidíš, tohle jsem ani nevěděl. já do kina moc nechodím. rozhodně ne u nás. fungl nové filmy se daj sledovat i jiným způsobem než jen v multiplexu. a tak to dělám já:)

Pablo bude sosák. Tutově... :)

Delahaye
07. 03. 2006
Dát tip
Pablo, hernajs, Ty chodíš na všechny premiéry ? :-)) Dyk ty začali promítat až 2.3. ... :-)

Pablo_honey
06. 03. 2006
Dát tip
adar...s tou kapačkou s tebou souhlasím:) Ad2: zásadní? co řeší zásadního? o téhle "problematice" vznikaj filmy už hezkou řádku let. a najednou se v Akademii hne svědomí, či co? viděl jsi Půlnočního kovboje? nebo fragmenty z Hodin? Crash není jenom o rasismu.A jinak, Brokeback mountain stál proti takovým Filmům jako je Capote nebo Goodnight, and good luck, které zase připadají zásadní mně.

Neměl jsem na mysli uspěchanost, ale spíš doslovnost.

Pablo_honey
06. 03. 2006
Dát tip
Pišta, komorní ten příběh skutečně je. Nemám nic proti komorním příběhům. Na mysl se mi tlačí paralela s mistrně komorním Soumrakem dne. Jenže mezi A.Hopkinsem a Heathem Ledgerem nebo Jakem Gylenhaalem (hlavní představitelé Brokeback mountain)je jeden zásadní rozdíl. Herectví. Velké herectví. A komorní příběh je na herecké umění sakra háklivý - v Brokeback mountain hlavní představitelé prostě nestačí na vážnost celé situace - na vážnost svých rolí. Všiml jsem si toho při záverečné scéně u jezera. A pokud vyčítáš Filadelfii uspěchanost, schválně se podívej na scénu, kdy Tom Hanks zpívá spolu s Marií Callas árii La mamma morta.Takhle vypadaj komorní okamžiky zahrané na cenu Akademii:)

Pablo, když vezmeš v ouvahu, že je to vlastně zfilmovaná kratičká povídka, tak se s tím Lee popral slušně, ne? (což pochopitelně není argument pro to, že by to bylo lepší, než Filadelfie) Oproti Filadelfii jsem ocenil zejména jemnost vyprávění, Filadelfie je moc "hrr".

Delahaye
06. 03. 2006
Dát tip
jen info : o Capotem je velmi zajímavá stať v posledním REFLEXu ... doporučuju ....

Presbyter
05. 03. 2006
Dát tip
Filadelfie je jistě výborná, až na Hanksův zamilovaný ploužák s Banderasem. Na Capoteho se určitě chystám, díky za tip.

Pablo_honey
05. 03. 2006
Dát tip
P.S. a bohatě vám bude stačit Capote.

Pablo_honey
05. 03. 2006
Dát tip
všem doporučuji Filadelfii nebo Kdyby zdi mohly mluvit II. Brokeback mountain je proti těmhle klasikám kýčovitej shit. Výkony obou titulních představitelů průměrné, děj předpokládatelný. Od Ang Lee jsem čekal sakra víc.Thumb down.

Presbyter
05. 03. 2006
Dát tip
Ten film jsem ještě neviděl, ale snad není vychvalován nadarmo. Podle toho, co vím z recenzí, mě zaujalo, že hlavní hrdinové jsou svou homosexulitou zaskočeni, musí se s ní naučit žít. Rozhodně je to lepší přístup, než tvrdit, že být gay je úplně normální a není co řešit...

Mirime
04. 03. 2006
Dát tip
jojo, vždyť já vím:) říkam...jen jsem si potřebovala vylít pocity a tak trochu u toho navnadit ostatní...

Delahaye
04. 03. 2006
Dát tip
Chápu zaujetí nějakým filmem (a díly obecně). Ale tohle je spíš upoutávka, než co jiného. Recenze má úplně jinou stavbu a obsah. Ber to v dobrém. .-)

Mirime
04. 03. 2006
Dát tip
jojo, přesně tak...já jsem z toho uplně vedle, tak zapomínám na důležitý informace...:)

Prostě 1963. A basta. :)

Šedesátých, pardon. Pořád si ten systém pletu s názvoslovím století... :)

Možná by stálo za zmínku, že děj je zasazen do počátku sedmdesátých let, hodně to pomůže v chápání chování těch dvou...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru