Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tam, na tom zelenom kopci, ne mňa ktosi máva

21. 03. 2006
0
0
902
Autor
fernet
Zistil som jednu vec. Klamem. Ľudia klamú. Sme stvorený na boží obraz? Tak klame aj boh! Je to strašné, ale dosť dôležité. Svetlá aut sa mihajú za oknami. Feťáci si v parku dávajú do riti a bohovsky sa na tom smejú. "Daj mu. Daj mu. Nach vie,čo je fet." a ten čo hraje šľapku, len sucho pregĺga a snaží si neprdnúť. Nechce sa totiž strápniť pred ostatnými. Človeku je z toho zle. Priam ho napne, keď to vidí robiť dvoch chlapov spolu, pričom sa jeden baví a druhý rozmýšľa ako si na druhý deň sadne. Satanisti minulý týždeň zabili bezdomovca. Neviem presne kde. Takí debili. Alebo "Belzebuovi" služobníci. Neviem pochopiť takýchto extravagantných, akože, intelektuálov, ktorí chcú ovládnuť svet pomocou vraždy nejakého bezďáka. Veď čo ten už len ovláda? Nič, okrem denného prísunu alkoholu-a aj to závisí od toho, koľko mu dajú ľudia pred kostolom. Som z toho zhrozený. Stoja mi všetky chlpy na tele-aj tie v zadku sa mi narovnali, pri pomyslení, že ten chudák zomrel pre niečo tak bezvýznamné, ako je uctievanie lucifera alebo boha, ktorým obom, ak existujú, je úplne ľahostajný ľudský život. Mesto je sústava koliesok a kladiek, ktoré hýbu človekom a určujú smer jeho chôdze deravým chodníkom alebo neodhrabaným snehom v zime. Mesto je mravenisko, v ktorého útrobách sídli kráľovná, ktorá nás všetkých plodí a rozhoduje o našej smrti a živote. Mesto je iba prúd myšlienok. Veľká rieka, v ktorej sme ja a ty len bezvýznamnými kvapkami, ktoré by isto niekomu chýbali, keby neprišli do práce, do škôlky po deti, ne rodičovské združenie vo štvrtok o 16:30, na začiatku ktorého pravdaže bude svätá omša. Mesto je veľké nič. Len fabrika na výrobu prolétov, úspechov a neúspechov a množstva iných asociácií, ktoré mi momentálne prelietajú hlavou ako komáre. Je to fakt, že mesto, tak ako sa zdá byť nechutné a zvrátené, je krásne. Je bezodnou studňou ľudských skutkov. Napríklad hriechov, charizmatických úletov a iných ptákovín, no je zároveň hrobom, v ktorého útrobách sa ukrýva telo každého z nás. Mesto je zdrojom schizofrénie. Tak potrebnej k životu a smrti.
fernet
21. 03. 2006
Dát tip
fakt. ten new pismak sa mi nepáči. je na piču......

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru