Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ostrov za sněhovou clonou

23. 03. 2006
2
0
1842
Autor
Kaczenka

Město, které zná mnoho z nás, které ale lze vnímat mnoha způsoby...pro Anyzka a Pepičku obehraná písnička....:)

                                                                                                                    

Matná pomerančová záře pouličních lamp jen stěží proniká clonou tmy a sněhových vloček poletujících všude kolem, jako by to byli malí bílí motýli, kterým někdo setřel z křídel pel a kteří teď bezmocně padají k zemi. ¨                                                                                                                    

                                                                                                                    

Avšak v oranžovém šeru nevíří pouze sníh, vločky se zcela nenápadně mísí s myšlenkami lidí stojících tiše na svých místech, přemítajících o uplynulém a nadcházejícím dni – co ten uplynulý přinesl, co odnesl a co z toho se podaří tím následujícím dnem ještě zachránit.                                                           

                                                                                                                     Ručička šedomodrých hodin na stožáru světelné lodi jen velice pomalu odkrajuje čas určený k vzájemnému soužití lidí stojících na tomto opuštěném betonovém ostrůvku.                                                                                    

                                                                                                                     

Mrazivá zima je nutí, aby se ještě víc zachumlali do svých kabátů. Občasné nervózní a zimničné přešlápnutí narušuje ono téměř posvátné ticho tak nepatrně, že to nikdo ani nepostřehne. Stejně tak, jako již není vnímán hluk aut projíždějících jen několik málo metrů opodál.                                           

                                                                                                                    

Malý ostrůvek ticha v moři hluku. Pevnost se silnými kamennými zdmi, kterými neproniknou slova, ani zkoumavé pohledy.                                       

                                                                                                                     

Existuje jen jediná věc, která tohle všechno dokáže přemoci. Autobus. Autobus přijíždějící každých deset minut.                                                       

                                                                                                                    

                                                                                                                    

 


Kaczenka
31. 05. 2006
Dát tip
Dik zuzi

Rían
31. 05. 2006
Dát tip
tak jsem si řekla,že si zlepčím náladu přečtením této věcičky a najednou jsem zjistila,že jsem Ti ji nepochválila. musím říct,že tímhle jsi mě docela dostala. Ty přirovnání jsou moc pěkný a promakaný, přesto působí krásně nahodile. potěšila jsi mě:)))

Čumák
07. 04. 2006
Dát tip
tohle se nedá číst. rozbolela mě z toho hlava. to je skoro tak hrozná kombinace jako černej text na černým pozadí. to by aspoň tolik nenamáhalo oka. možná je to dobrá povídka. těžko říct. sorry.

Anyz
01. 04. 2006
Dát tip
zadna obehrana pisnicka :) libi se mi to mas to hezky rozdeleny na takovy obrazy jako kdyz se nekdo rozhlizi tu se diva na hodiny tu sleduje tu pozoruje lidi kolem tu sleduje vlocky a premysli a opravdu ho dokaze vyrusit jen autobus moc se mi libi ty motylove a celkove mi prijde ten zacatek vyraznejsi ale je to tak nejak sikovne pospojovany a doplneny grafikou ze je to super* P.S.napsala sem ti sem kritiku uz jednou ale smazala se mi a ted dyz sem to psala po druhy uz sem to asi uplne nevystihla promin

pepička15
24. 03. 2006
Dát tip
kačenko, tak grafická úprava tomu strašně moc pomohla! moc se mi to líbilo už dřív, ale ted´ mě to fascinuje! pefektní:)... a stejně se mi nejvíc líbí to s těma motýlama *:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru