Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rozhodnutie

03. 04. 2006
2
0
834
Autor
realistka

Rozhodnutie zbabelej duše...

Že ako sa môže niečo také stať?

Nečakane. Raz sa proste rozhodneš, že skočíš a je ti jedno odkiaľ. Alebo, že sa podrežeš a je ti jedno čím. Že spravíš čokoľvek a je ti jedno, čo bude nasledovať. Máš proste v piči.

Obchádzaš v dome všetky tie kuchynské nože, žiletky, okná a prešlé lieky a zrazu si nevieš vybrať. Len tam tak stojíš a premýšľaš: Ako spáchať samovraždu a pritom umrieť dôstojne....

Nemyslíš na rodinu, ani na psa, čo ti každú noc spáva pri nohách. Nespomínaš na priateľov ani na budúcnosť. Veď také slovo už dávno nepoužívaš. Myslíš len na seba.

A zrazu ťa napadne. Spomenieš si ako končia tragédie v knihách. Ako sa hrdinovi premietne pred očami celý jeho život. Lenže tebe to nejde. Hodiny ti do toho tikajú ako bláznivé a ty si nevieš spomenúť na nič, prečo by si mal ostať nažive. Nie si hrdina, toto nie je tragédia.

Netrápi ťa upršané počasie, ani susedkine spálené rezne, ktoré zamorili chodbu. Trápi ťa len to posledné posraté egoistické rozhodnutie. A tak tráviš posledné minúty svojho života...

Ešt

Vojdeš do kúpeľne a vezmeš žiletku. Ešte včera si sa s ňou holil. Je hrdzavá. Na zlomok sekundy ťa napadne, že ak sa to dnes nepodarí, možno umrieš na tetanus.

A iba tak, cestou do kuchyne, kde si nechal zapnuté rádio, to urobíš. Krv kvapká na kachličky a zanecháva za tebou cestičku. Vidíš seba a brata pred rokom, ako ste malovali kuchyňu. Bola tam podobná cestička. Usmeješ sa.

Vyjdeš na balkón a lúčiš sa. Vidíš ľudí, vidíš ako jedného z nich takmer zrazí auto...Slnko pomaly zapadá, už nie je počuť dážď. A  ty si konečne šťastný...

e chvíľu čakáš, že niekto príde a zakričí NIE. Alebo, že sa niečo stane a ty začneš veriť v Boha. Nepríde, nezačneš. Tak vstaneš z otcovho kresla a naposledy sa pozrieš na rodinnú fotku na stolíku pri telefóne. Neplačeš, nemáš prečo. Nepíšeš list, nemáš o čom.
myxomatosis
11. 06. 2006
Dát tip
fu... tip

LylaMadou
25. 05. 2006
Dát tip
na to ze je to MIMO je to az moc k veci...=) *

..toto je ovela lepsie... ...pocity su miestam sice presponovane..a chvilami to vyznieva prilis patteicky...a prili mentorsky... ...ale celkovy dojem je taky ze celkom dobry... ...najma ta hlaska s tenausom u mna zabodovala....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru