Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nevim

11. 04. 2006
1
0
1951
Autor
trochusatori
Pivo a víno na stole
 
Pocit, že žijeme je báječný,
Pak už jsou jen okamžiky prodchnutí,
Kdy svět je k nám rukama netečný
A všichni se hodlaj utýct pryč.
 
Holky házej zadkama ve tmě,
Ránem se teče pivo právě narozené
Teče po břiše teplé sémě
A z oken studená noc vane.
 
Klid, klid, věčný klid pití vína
Obnáší samotu, nese boha v klíně,
Při čemž všechna těžká vina……
Sedí na oblacích představy.
 
Jen pivo a víno je mi teď dobré,
Jediné mě miluje a já je.
Láska – bez splnění.
Láska – bez křídel.
Láska – co je to?
Láska…
 
 

Fil_da
04. 10. 2006
Dát tip
Moc se mi to líbí, hlavně ten způsob, oproti ostatním tvým básním (nečet jseme úplně všechny) tohle není tak růžový, nepůsobí to ani na chvíli jako hledání slov do rýmu, celá báseň se na nás valí. Líbí se mi to i tématicky, vidím v tom dnešní bezstarostrný požitkářský život, jehož okamžik sycení je zván láska. Ve formě ale cítím i jeden archaismus (který nemám příliš v lásce) Volba knižních výrazů a taková ta stavba věty uzpůsobená tomu, aby to znělo knižně. Mám často pocit, že to je umělý navozování básnickosti. Slyšilm to třeba v dvojverší: "Jen pivo a víno je mi teď dobré, Jediné mě miluje a já je." ...hmm - ty archaismy se mi nelíbí, máš je i v jinejch básních, tady je jasně vidět, že i bez nich splodíš hlubokou báseň s povedenou formální stránkou. Měl by sis podobný témata častěji, nemyslím nízký témata, ale pojmout báseň jako alegorii na nějakou vypjatou lidskou vlastnost.

jaza
11. 04. 2006
Dát tip
podmírák.. to máš jak dospívání--pak sémě na břiše- všechno souvisí se vším))

mortecino
11. 04. 2006
Dát tip
jen bych to asi nenapsal do básně..nebo aspoň ne do takovéhle.. ale mám dotaz na autora - co se myslí pivem právě narozeným? totiž, ačkoliv děsně přepoužívané klišé, jediný výraznější bod.takže?

jaza
11. 04. 2006
Dát tip
nedělej že ten pocit neznáš))

mortecino
11. 04. 2006
Dát tip
no jo, to satori když ...Teče po břiše teplé sémě... co by za to dal pravý zenbuddhista)

jaza
11. 04. 2006
Dát tip
sem myslel, že to je satori)))

jaza
11. 04. 2006
Dát tip
tomu pivu možná))

mortecino
11. 04. 2006
Dát tip
holky, víno, vyplivnutý text, pravděpodobně si jej autor ani po sobě nepřečet) a takove ty charakteristicke znaky, no ne? ale co ja vim, ja nepisu tyhle veci)) ale ty TYHLE taky ne, takze v poho, asize tomuhle druhu umeni nerozumime ani jeden.

jaza
11. 04. 2006
Dát tip
podle čeho tak soudíš mortalcombate?)))

mortecino
11. 04. 2006
Dát tip
to je kurva jazzová poezie, ne jazo?))

jaza
11. 04. 2006
Dát tip
a pak dostanu ještě šanci... jen:--- to diogenes se probudil)))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru