Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Potíže s vanou

21. 04. 2006
3
0
520
Autor
Kruty

Hneď po Veľkej noci, teda v utorok, som sa rozhodol, že sa tej vane zbavím. Stála totiž uprostred záhrady a veľmi mi prekážala. Bránila mi v pohybe a svojou belobou narúšala moje predstavy o prirodzených farbách záhrady- mám na mysli zelenú, hnedú, šedú, šedohnedú, žltú, kaki a tiež červenú s jej nespočetnými variáciami. Bola mi tŕňom v oku, zdrojom znechutenia a iritácie. Bože, tá vaňa ma srala! Pri pohľade na ňu sa mi začínali chvieť kútiky úst a triasť kolená. Zatínal som päste a zúrivo odpľúval- raz pred seba, potom smerom v ktorom mám primontovanú ruku na písanie, skrutkovanie a špŕtanie si v nose a nakoniec smerom k ruke, na ktorej nosím hodinky a ktorou tak znamenite jabujem. Opľul som aj samotnú vaňu a ríbezľový krík. Trochu mi z toho vyschlo v krku, priznám sa.

Neprešli ani dva mesiace a odhodlal som sa. Vyzval som vaňu na súboj. Svaly a rozum proti ľahostajnému železnému korytu. Svojimi šľachovitými všestrannými rukami som ju uchopil za sifón a za jednu z jej štyroch nôh. Napol som všetky tie svoje svaly, ktorými som k tomuto účelu obdarený, a začal som ju vliecť smerom k bráne. Tak nejak sa vlečú kravy na bitúnku (aby si na ich svaloch pochutnala usmievavá dámička, bradatý intelektuál alebo ja, napríklad), tie majestátne rohaté čudá. Veru, cítim s kravami, s ich hroznými osudmi. Veď na to, aby hovädo ako som ja, mohlo sledovať telku a plniť tú svoju mizernú povinnosť voči vesmíru, by bohato stačila ryža a nejaké tie kaleráby, zemiaky, cibule a cesnaky. A kravy by neohrozene postávali na lúkach, čumeli do diaľky a snívali svoje hovädzie sny

A rovnako by na tom boli aj ovce, kone, ošípané, hydina, psy, hady, zver divoká, takzvané “plody mora” a slimáky. O veľrybách a slonoch nehovoriac. Ľudstvo je však zlomyseľná a pažravá banda. Vkuse by len žralo a vylučovalo- zrejme aby zabudlo na všetky tie obskurné konštrukcie, ktoré vznikajú v jeho unudenej, zbytočnej hlave. Aby som nezabudol- ľudstvo ešte aj číta, športuje, rafinovane súloží, politizuje a nakupuje. A poniektorí zúfalci si v póze lotosa dokonca vylepšujú karmu- to aby si tú maškarádu nemuseli zopakovaťodznova.

Späť k vani. Podklad, na ktorom som uskutočňoval presun vane sa zmenil. Došiel som na prístupový chodník z betónu. Kovové nohy pri kontakte s betónom vydávali hrôzostrašný zvuk. Pekelný orchester naplnil celú dolinu. Sused odvedľa spozornel a podišiel k plotu, ktorý delí naše miniatúrne Barbie-pozemky.

Povedal: to mi je teda prácička!

Odpovedal som: hej, kureva, som skoro zdochol, do peachi!

On na to: Keby bola aspoň na kolieskach, čo?

Ja na to: hoc aj na lyžiach, kureva!

On na to: alebo keby bola umelá!

Ja na to: radšej drevená, by som ju zakopal v lese!

On: to by si ju mohol aj spáliť!

Ja: že ma to nenapadlo!

On: na to sú dobrí ľudia čo poradia!

Ja: veď hej!

On: sa zastav, keď tú peachu odvlečieš. Oslávime!

Ja: dík, stavím sa.

Nakoniec som súboj s vaňou vyhral-to znamená dopravil som ju k bráne a predbežne sa na ňu vykašľal. Na znak víťazstva som ju chcel ešte ponížiť tým, že ju prebodnem krompáčom. Rozmyslel som si to však a stačilo mi, že som o ňu zahasil špak.

Potom som navštívil suseda. Z oslavy jeho päťdesiatky mu zostali dva litre vodky a zo dvadsať pív k tomu. Vypili sme však len decentného poldruha litra vodky a trinásť pív k tomu. Viac sme nestihli, pretože sme obaja prekvapujúco zaspali. Stihli sme však vyriešiť väčšinu problémov, ktoré trápia ľudstvo a trochu sa popretláčať.

V mojom sne vaňa ožila a pokúsila sa ma zabiť. Pohybovala sa pritom vzpriamene. Bola mrštná a v boji sa správala nefér. Utiekol som před ňou do lesa a vyliezol som na vysokánsky strom. Viac si naozaj nepamätám.

Ráno som skoro zomrel. Silná intoxikácia, myslím. Potom som však zistil, že vaňu v noci ktosi ukradol a tak som sa rozhodol , že zomriem vo veku stojedenástich rokov v útulnom starobinci na okraji veľkého a pekného mesta…


reka
29. 08. 2006
Dát tip
cau, ja jsem se na pismaku docela dlouho nepohyboval, koukam, ze ses od te doby rozjel. tohle je docela dobra vec, mas tam vtipny napady (libi se mi treba, ze ve snu vana bojovala nefer, dobry je taky rozhovor se sousedem), ale celkove je to takovy rozhazeny. jsou tam zbytecne dlouhe odbocky, ktery k nicemu nevedou, z kterych jsem byl tak akorat rozpacitej. podle myho by ti neuskodilo vic se soustredit na jedno tema - zkusit proste napsat povidku, ne jen takove vypraveni; psat umis. mimochodem, tvuj styl mi hodne pripomina rudolfa slobodu. tvuj oblibeny autor?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru