Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kamaráti z mokrej štvrte

10. 05. 2006
1
0
3345
Autor
be_be

tak toto je dalsi z mojich výtvorom, ktorý vznikol v škole na tvorivom písaní. mali sme vymysliet nejake podstatne meno, potom sloveso, potom ich spojit a vymysliet nejaké krátke príbehy. no, je to neupravované, tak ako som to na tej hodine vymyslela v priebehu pár minút, ale aj tak ma zaujíma váš názor.

Kamaráti z mokrej štvrte – počtom neohraničené zoskupenie ľudí, s ktorými trávime príležitostne voľný čas výlučne za účelom požívania omamných látok, najčastejšie alkoholu

 

Kamaráti z mokrej štvrte sa zobudili

1.Kamaráti z mokrej štvrte sa zobudili. Na včerajší večer sa poriadne nepamätali. Nachádzali sa na neznámom mieste. Bolo tam šero a pomerne ticho. Zrazu sa pred nimi zjavil malý plavovlasý chlapček a piskľavým hláskom zašepkal: „Jééééj, nakreslite mi ovečku.“


  2.Kamaráti z mokrej štvrte sa zobudili

jedného jarného dňa a

chtiac-nechtiac si uvedomili

prázdnosť svojho bytia.

 

Rozhodli sa teda od základov zmeniť svoj život

a zhodli sa jednohlasne,

že začnú písať básne.

 

3.Kamaráti z mokrej štvrte sa zobudili. Aspoň si to mysleli. Je ťažké určiť, čo je skutočné a čo si iba myslíme, že je skutočné. Možno by bolo lepšie nezamýšľať sa nad niektorými vecami vôbec. A radšej si ísť večer zasa sadnúť na lavičku do parku.

be_be
11. 05. 2006
Dát tip
no príbeh, ked ma kopne muza bude aj pribeh, to sa neda takto nasilu:)

Horavin
11. 05. 2006
Dát tip
S tím s Tebou souhlasím. A máš už tedy vymyšlený ten příběh?

be_be
11. 05. 2006
Dát tip
@horavin: dik... no vsak aj kamarati z mokrej stvrte su na nieco, to je jasne:) ale nie je to v ziadnom pripade to iste ako kamarati...

Horavin
11. 05. 2006
Dát tip
Na hodině tvůrčího psaní... za pár minut? I tak se mi líbí námět. Ad 1 - Podmět: Definice pojmu "Kamarádi z mokré čtvrti" zní jako nesmlouvavá pravda, ale poněkud nemilosrdně, když musíme po ránu s jazykem těžce postiženým a přilepeným na patro rozhořčeně a kategoricky protestovat a přitom ještě trpělivě snášet zpomaleně deformovanou artikulací uvádějící nás do nedůstojně směšné situce, v níž je třeba jasně a rázně vysvětlit, že přece tím výlučně jediným důvodem není alkohol, ale KAMARÁDI! PARTA FÉROVEJ CHLAPŮ A FAJN HOLEK, ostatně život se s nikým nemazlí! Tady se nám rýsuje nosné literární téma dynamické povahy a je tedy třeba ocenit stručně definující úvod, kterému bych vytknul snad jenom zbytečně provokující podržení slova "výlučne" Ad 2 - přísudek: (...zobudili sa) Poetický nápad s klučinou. Řekl bych že nejde ani o nápad, to je skutečnost. Kdo z nás nezažil tuto celkem modelovou situaci? Nechat. "Rozhodli sa teda od základov zmeniť svoj život a zhodli sa jednohlasne, že začnú písať básne." Rozhodně nechat. Jedná se nesporně o skutečnost, jak jinak by mohla vzniknout velká myšlenka? Ad 3 - nejdůležitější odstavec, rozhodně NECHAT! "Možno by bolo lepšie nezamýšľať sa nad niektorými vecami vôbec. To je také pravda. Já bych se raději moc nezamýšlel, co se dělo na tom zbytku hodiny tvůrčího psaní." .)

krempi
10. 05. 2006
Dát tip
ale jo..len bod c.3 bych vynechala uplne

StvN
10. 05. 2006
Dát tip
ide to:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru