Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

hezkej den

12. 05. 2006
0
0
350
hezkej den převaloval jsem se na posteli, doprava, doleva... zazvonil telefon. jo? jak se vede? v pohodě potřeboval bych pujčit nějaký chechtáky kolik? asi tak... čtyři švestky? tisíce. dobře. můžeš se s tim už dneska stavit? za hoďku jsem tam. jo. vstal jsem z postele, došel si na záchod a umyl se. potom jsem se oblékl a namazal si chleba k snídani, nalil jsem si čaj. čaj chutnal jako chcanky, chleba byl tvrdej a máslo žluklý. kouknul jsem se na hodiny, byly dvě odpoledne. vzal jsem si bundu, boty a vyšel jsem z bytu. vešel jsem do výtahu, byl celý pozvracený. sjel jsem dolů, vyšel ven a vydal se na cestu. když jsem dorazil vyťukal jsem starej smluvenej "buch — buch" kód a on otevřel. vevnitř mě usadil na gauč a já si otevřel plechovku piva co stála na stole. pivo bylo teplý jak chcanky. jak se vede? zeptal se. v pohodě. a máš ty prachy? jo. dobře. pak vstal a šel si do kuchyně pro pivo. nechceš něco k jídlu? nechci. dobře. posadil se na svoje místo a zapalil si cigaretu. já pil svoje pivo. chvíli jsme na sebe koukali. pak vytáhl bouchačku a zařval: hoď sem prachy ty parchante a vypadni! ... no tak! já nemám žádný peníze, jsem nezaměstnanej. jo... a jak to, žes přišel? jen tak... jsme starý známý... hele ty peníze! tak jo sáhl jsem do kapsy a nahmatal svůj vrhačskej nůž, rychle jsem švihl rukou a trefil ho do krku. okamžitě se složil. bouchačka ležela vedle něj na zemi. přišel jsem k němu a vytáhl mu z krku nůž. v tu chvíli udělal příšernou grimasu. očistil jsem kudlu o jeho kalhoty a strčil si ji zpátky do kapsy. potom jsem zvedl bouchačku a dvakrát ho střelil do hrudi. nakouknul jsem do kuchyně a objevil láhev rumu, šoupnul jsem si ji pod kabát. pak jsem zapnul jeho barevnou televizi a chvíli sledoval zářící barvy. doma mám jen černobílou televizi. za hodinu jsem se zvedl a odešel jsem pryč. když jsem došel domů, zul jsem si boty a sedl si na gauč. četl jsem si noviny a k tomu popíjel rum, který jsem přinesl. byl to hezkej den. potom jsem usnul.
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru