Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Smrt si nevybírá

14. 05. 2006
2
0
717
Autor
W-isha

Něco co NESNÁŠÍM...

Smrt si nevybírá…
***
 
,,Posaďte se u nás pane Lindermöwere.“ hezká židovská dívenka nabízí místo jednomu z vojáků.
,,Děkuji“ řekne stroze a prohlídne si ji. Je jí kolem šestnácti, má tmavé oči a dlouhé vlnité vlasy.
,,Jak se jmenuješ?“
,,Elize pane“ odpoví a sklopí oči, má strach. ,,Co si dáte?“ mezitím, co se ho ptá jí běhají hlavou různé myšlenky. Kolik židů jako sem já asi dneska zabil nebo alespoň poslal na smrt?
                                                           ***
Než odešel ještě chvíli mluvil s hospodskou a přitom se oba dívali na ní. Pak na Elize mrknul a s úsměvem vyšel ven na ulici. Něco se bude dít. Určitě.
                                                           ***
Po službě za Elize přišla hostinská, její opatrovatelka.
,,Drahoušku velmi si se panu Lindermöwerovi líbila.“
,,No a?“
,,No on má dnes večer volno. A rád by ho strávil s tebou.“ Nesnáším tohle dohazování. Připadám si jako laciný kus zboží. Navíc obyčejná židovka a on německý voják.
Když hostinská odešla Elize přemýšlela, musí být poslušná.
                                                           ***
,,Dobrý den Elize, neruším?“ Co má člověk dělat když mu jde o život? Křičet?
,,Ne, posaďte se.“ Jen být vlídná a poslušná. To si opakovala.
,,Dáte si něco k pití?“ žízeň není to co ho teď asi trápí. S úsměvem odmítne a jde přímo k ní.Chytí jí za rameno. Husí kůže jí projede po zádech.
,,Víte Elize jste krásná, pilná a svědomitá myslí, že bych z vás mohl udělat Němku.“ Kdo stojí o ten váš národ krys?
,,Ano…já totiž…nevím úplně jistě jestli chci být vámi, tedy Němkou.“
,,Ale jistě že chcete.“ Zajede rukou pod její zástěru. Ona se od něj odstrčí. Vyděšeně ucouvne a chytí se skříně, která je za ní. On jde blíž a blíž. Vypadá jako divoké zvíře. Je agresivní a křičí něco německy. Ona mu nerozumí.
,,Notak,“ zasyčí ,,neboj!“. Něco jí říká, že by měla poslechnout, ale štítí se ho tolik, že i rozum jde stranou. Uteče na druhou stranu místnosti. Chce jít ke dveřím a utéct, ale on je rychlejší. Zamkne.
,,Tak ty si chtěla utíkat, ty malá špinavá židovko?!“ pevně jí chytí a sápe se na ní. Ona ho kousne.
,,Svině, děvko!“ dá jí facku. Chytí jí za její dlouhé černovlasý a svalí na zem. Ona křičí, ale všichni dělají, že nic neslyší. Nikdo nechce pokoušet štěstí. Elize má rozseklý ret a krev jí stéká po bradě. Je vyčerpaná, ale brání se. Všechno jí bolí. On jí nepříčetně mlátí. Křik je tak hlasitý, že všichni v hostinci musí skrývat hrůzu v očích.On  ztrácí sílu, je moc mladá a silná,  vytáhne nůž a řízne jí do tváře. Vyjekne. Cítí chuť krve. Křik se rozléhá domem. Vezme pistoli a střelí jí do čela…
                                                           ***
,,Co se děje?!“ na výstřel už všichni zareagují.Běží nahoru do pokoje, zjistit, co se děje.
,,Elize, panebože, vy ste jí…!“ hostinská křičí a hladí jí po krvavé tváři.
,,Tohle byla sebeobrana. Ukliďte tělo. A nikdo o ničem neví! Jinak chcípnete.“ V ruce ještě drží pramen černých vlasů.
                                                           ***
Kaluž krve kolem bílého těla. Nedostal to, co chtěl. Život je krutý a smrt si nevybírá…

Mimi
14. 05. 2006
Dát tip
hm..já teď nevím...jako povídka mi to nesedne ale jako kapitola knějakému příběhu je to skvělé. Dávám tip, to určitě, ale zkus používat více souvětí, věty jsou moc krátké.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru