Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poď dole!

Výběr: Aššurballit
20. 05. 2006
2
0
987
Autor
antiMIR

Už mám za tým, pomaly si lahám do trávy a zatváram oči, ktoré sa zavrieť nedajú. O chvíľu vidieť len špičky mojich topánok s čiernymi kožennými šnúrkami, nos a kúsok čela. O malý moment neskôr cítim na spánkoch, blízko očí, ktoré nedokážem zatvoriť jemnú, ešte nerozdrobenú pieskovitú hlinu. 

Len tak tam stojí, usmieva sa a hovorí, že už mi vlastne nemôže pomôcť. Že som len zakomplexovaný egoistický idiot, ktorý sa stará len sám o seba a že sa mám už konečne raz dostať z tých sračiek sám. Snažím sa niečoho zachytiť rukov, v predstave, že by som sa z tohto priestoru, ohraničeného betónovou platňou a drevennou stenou, mohol vrátiť späť, aspoň na úroveň jeho členkov. Otočí sa a odchádza.  

 Chcete dosiahnuť stav vyššieho vedomia?

Cítim, ako sa mi pod nohavice dostávajú malé červy a svojími vlhkými telami sa snažia dostať pod kožu.

Opäť sa vráti a hovorí, že on za tie sračky v ktorých som sa zasa svojou vinou ocitol, že on za ne vlastne nemôže a že sa mám z nich už konečne raz dostať sám. A že on mi hovoril, že raz zhnijem.

Do očí sa mi dostáva hlina a kvapky dažďa, ktoré nepršia. Táto zmes sa premiešava a  v priebehu okamihu plynule mení na sladko lepkavú hmotu. Dostáva sa mi do úst, ktoré mám zavreté a pomaly steká hrdlom.

 Chcete spoznať pravé náboženstvo?

Stojí tam, potí sa, utiera si čelo žltou vreckovkou s vyšitým P a kútikmi úst mu myká až kým zasa nedocieli typický výraz. Dokola krúti hlavou, gúľa očami a  z úst mu začne vytekať veľká slina. Pootočí sa a pozerá na oblohu, bez toho aby zdvihol hlavu. Nasliní si prst a skúša odkiaľ vietor fúka. Gumové kvapky tmavo červenej farby, pripomínajúce plastelínu, s ktorou som sa hrával ako dieťa padajú z oblohy a po následnom kontakte so zemou vytvárajú v blate kruhy.

 Chcete vedieť čo sa deje s vaším telom počas spánku?

S pribúdajúcim dažďom väčšína červov zalieza hlbšie do zeme a svojou váhou ma ťahajú čoraz nižšie.

 

Poď dole.

Počuješ?

Poď dole.

Dole hovorím.

Nevieš čo znamená dole?

Poď!

Alebo tam mám ísť za tebou?

Vieš čo by to znamenalo...

 

V tom prípade vyskúšajte meditáciu!

Nezáväzne.

 

Naťahuje ku mne ruky. Tak poď, ale už posledný krát.

Vznesie sa a s prekvapeným výrazom odletí.


narvah....viem ze je rozdhiel...aj som napisal...ze som mal pocit ze to bolo pisane s urcitym nadhladom...celkovy dojem...posobenie na mna... ...ze to vnimas inak je zasa ina vec... ...also so... ...aby som nezabudol...usmev...

Narvah
21. 05. 2006
Dát tip
ašš: fajn.. mohlo mi to dojít už s toho tvého "nadhledu". o n je totiž rozdíl mezi "nadhledem" a náhledem (btw: od slova nahlížet..) pokud budeš odpovídat, nezapomeň připojit "usmev..." čao!

narvah...ano presne...lubim sa...usmev...

Narvah
21. 05. 2006
Dát tip
ašš: ten "usmev" je projev tvé samolibosti?

narvah...uz len v tych otazkach napriklad...usmev... ...podla mna tam plnia svoju funkciu...staci sa prejst po ulici..a popozerat dokola...usmev... ...a celkovo to vo mne vyvolava isty ten pocit ze sa to neberie az tak strasne vazne....

Narvah
21. 05. 2006
Dát tip
osobní terapie protkaná zbytečnými otázkami.. nedokáži si představit, že by to pokračovalo nějak smysluplně, že by to v něco vyústilo.. aššurbalit: v čem tam vidíš nadhled?

...dobre napisany textik... ...zaujimave zive...nejde do zbytocneho patosu...ma nadhlad...to mozem...

:o) pěkná podivnost, se mi líbí

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru