Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Althar a Země

03. 06. 2006
0
0
382
Autor
Altharan

Althar a Země

Věříte i nevěříte ve mě. Hledáte mě a nenacházíte. Oslavujete mě a zapomínáte. Rodíte se v nevinnosti, umíráte v nenávisti. A to mám za tu dobrotu. Vždyť stačí tak málo. Lidská existence je víc relativní než celá Einsteinova teorie. Víte třeba, že na planetě Althar objevil jakýsi Ipános tuto teorii dávno před tím, než u vás Einstein? Asi nevíte. Ta planeta je totiž od vás vzdálena přibližně tisíc světelných let. Ano. Právě jste se dozvěděli, že lidský druh neobývá pouze planetu Zemi. Nemyslíte si, že je trochu naivní myslet si, že jste sami v něčem, tak pro vás nepředstavitelně velkém, jako je vesmír? Abych to uvedl na pravou míru. Ve vesmíru existují dvě planety, které jsou svědky života lidského druhu a nejen jeho. Tu starší jste pojmenovali Země. Je vaším rodištěm i pohřebištěm. Vím, že jste se procházeli po Měsíci, ale na Mars můžete zapomenout. O to se postarám. Taková chamtivost nemá obdoby. No, vlastně má, ale to už jsem trochu odbočil, tak zpět. Druhá planeta se nazývá Althar a nachází se v souhvězdí Eamir, které vám bude utajeno až do skonání světa. Díky bohu. Tudíž díky mně. Vy mě nazýváte Bohem, pro Altharany jsem Ansté. Nejprve jsem stvořil Zemi. Toho dne, kdy se poprvé setkala se sluneční září, byla krásnější než samotné Slunce. Bylá královnou celého vesmíru. Uběhlo přibližně sto let, a protože královna potřebuje krále, stvořil jsem Althar. Byl stejně krásný, stejně okázalý. A tak se na dvou planetách mohly začít psát dějiny lidstva. Pan Darwin měl pravdu. Hluboká minulost je skutečně psána evolucí. Kdybych ji nezastavil, kdo ví, do jakého stádia by se dostala. Každý krok evoluce znamená další vývoj myšlení a představivosti. Někdy lituji toho, že jsem evoluci nezastavil už dříve. Alespoň byste nenašli prostředky k výrobě něčeho, co může ukončit čas člověka a věk celého lidstva. Vím, že řada z vás na mě nevěří. Váš nejčastější argument zní: Kdybychom měli Boha, nikdy by nedovolil prolití krve ve válkách…Pomohl jsem Egypťanům dostavět pyramidy. Už jsem se nemohl dívat, jak při jejich stavbách umírá tisíce lidí. Pomohl jsem děvčátku najít svou mámu. Ale ukončit válku nemůžu. Na to musíte přijít sami. Ani hladomor, ani nemoce zcela zastavit neumím. Střežím dvě planety a chránit každý lidský život je přece nemožné. I tak mám už dost práce. Vaše planeta trpí. Jeden si hraje na krále, další se topí v bídě a třetí se na všechno dívá. Příroda si vládne sama, stejně jako vy. Harmonie mezi vámi a přírodou se vytrácí rychleji, než jsem předpokládal. Nezdá se vám, že si poslední dobou nějak nerozumíte? K včerejšímu datu se v důsledku vašeho životního stylu v průběhu několika staletí zkrátila životnost Země asi o 700 let. Gratuluji! Abych stále nemluvil jen o vás, teď se v krátkosti zmíním i o Altharu. Planetu jsem stvořil podle vašeho vzoru. Vdechnul jsem jí život, který se vlivem evoluce vyvíjel, až dospěl ke stádiu člověka. Zde jsem vývoj ukončil stejně jako u vás. Tvor, který má dvě ruce, dvě nohy a vzpřímenou postavu skutečně není nejdokonalejší a zároveň konečná forma života, ale to si někteří z vás možná uvědomují. Je zvláštní sledovat dějiny Altharu, které jsou téměř shodné s dějinami vaší planety. Je tu jen jeden podstatný rozdíl. I přesto, že Althar je asi o sto let mladší, jeho dějiny se psaly a píší rychleji než u vás. Pravděpodobně jsem při vdechování života uvolnil trochu víc energie a tím urychlil jeho vývoj. Právě prožívají období 3. světové války. Nebezpečí, které přicházelo z východu nebylo ve všem tak zcela neopodstatněné, jak se ze začátku myslelo. Někdy může být vina na obou stranách, i když nemusí dosahovat stejných rozměrů. Ať to skončí jakkoliv, konec se nekompromisně blíží. A to nejen na Altharu. Nic není věčné..kromě mě. Možná se ptáte, jak vypadám. Nepovím vám nic. Pochopení mé podoby je už za hranicemi vašeho myšlení. Když si neumíte něco představit, nebo to považujete za nemožné, ještě neznamená, že to neexistuje. Vy jste zkrátka jen omezeni schopnostmi svých mozků, které zdaleka nejsou dokonalé. Víte co? Už mě nudíte a unavujete. Asi se zamyslím nad úplně jinou formou života. A teď si jdu zapálit doutníček, tak prosím omluvte případné oblačno ve vaší atmosféře.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru