Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Comají mladí lidé rádi na fantasy

04. 06. 2006
0
0
1170
Autor
Sioban

tohle je uz asi dva roky stare a bylo to predneseno. tak doufam ze se na to budete i tak divat :o)

Proč je fantasy u mladých lidí tak oblíbená? Někteří by mohli odpovědět, že je to díky zfilmování Pána prstenů. Ano, možná je, ale fantasy tu byla i před tím. Kdysi se oddělila od sci-fi. Sci-fi bylo vždy o budoucnosti a putování na jiné planety, setkávání s mimozemšťany. Autoři vymýšleli všelijaké vynálezy a čtenář dumal nad tím jestli by mohli fungovat. S fantasy se vracíme do minulosti a k soužití s přírodou. Hrdinové jezdí na koních, bojují meči a život jim znepříjemňují mágové. Můžeme je charakterizovat jako pohádky pro dospělé, kde není přesně dán rozdíl mezi dobrem a zlem. Je to snad návrat k přírodě to co nás láká? Je to možná důvod proč se desítky někdy i stovky nadšenců obleknou jako hobiti a jdou se bít? Nebo je to rychlí spád děje, který nás nenudí jako výklad našeho profesora dějepisu? Mě osobně se na fantasy líbí její neomezenost. Autor si vymyslí nějakou příšeru. Udělá z ní hlavního hrdinu a nám pak ani nevadí dlouho sáhlé psychologické rozbory hrdinovy mysli, když ji dostatečně vyváží akcí. Nebo se může příšerka stát přítelem hlavního hrdiny a být mu nabobtíš. Nebo se příšerka nebude líbit a tak ji zabije. No neskrývá se ve fantasy tolik skvělých možností? Vydejte se na průzkum a objevujte svět fantasy. Nebudete se nudit.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru