Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slabá chvilka novináře

29. 06. 2006
7
8
3168

Krátký fejeton o tom, jak to může vypadat, když si nestranný novinář vyrazí na školní výlet, červen 2006.

Slabá chvilka novináře

    Vracím se ze školy. Vracím se ze školy obtěžkán nějakým papírem, který musí rodiče podepsat, abych mohl jet na třídní výlet.
    Trávím půl hodiny rozhovorem s tátou, který opravuje kola - tedy, abych byl přesný, táta se neživí jako opravář kol, opravuje kola pouze naší rodině - a přesvědčuji jej, aby mi to lejstro podepsal. Ve škole mě totiž téměř stejnou dobu upozorňovali, že jej nesmím zapomenout zítra přinést. Táta kontruje tím, že má špinavé ruce. Netušil jsem, že už pracuje i v politice. Já se však rozhodl, že ten papír prostě přinesu.
    Úkol splněn. Ne snad, že by mě za to někdo pochválil, ale aspoň jedu. Jsou i tací, co nejedou. Sice tvrdí, že jsou zranění, ale já jim nevěřím. Určitě to zapomněli dát rodičům podepsat.
    Skupinka se formuje na nádraží. Poslední opozdilci přibíhají. Moment. Omyl, přibíhají až teď. Nasedáme do vlaku. Provokatéři se ptají, jestli si máme sednout na levou nebo na pravou stranu. Zdůvodňují to strachem, aby se souprava v zatáčce nepřevrátila. Ostatní si sedají podle politického přesvědčení, většina vpravo. Nevoliči stojí.
    Stojím taky, jsem nestranný novinář.
    Vypadá to, že nevoliči přece jen půjdou k volbám. Soudím dle toho, že už všichni sedí.
    Rozhodl jsem se, že budu raději hasič.

8 názorů

kgirl
17. 08. 2008
Dát tip
Rozhodně nejlepší z tvých fejetonů. Krátký, svižný, výstižný a originální a docela povedená pointa. Tip*

Makrelka
16. 08. 2008
Dát tip
ani já sem nepochopila ten konec

domin.go
13. 07. 2008
Dát tip
"Ostatní si sedají podle politického přesvědčení..." - to mi přijde jako natolik dobrá hláška, že by si zasloužila začlenění do daleko lepšího a propracovanějšího textu.

Řízek
11. 01. 2008
Dát tip
pak budu asi jedinej, koho to nenadchlo, možná, že jsem ten konec nepochopil tak docela úplně, kdo ví...

Taky mě na základce srali porád s nějakýma podpisama. Je to velmi čtivé a zajímavé, místy mi to trochu připomíná povídky Šimka a Grosmana, hlavně narážky jako s tím tátou se špinavýma rukama, nebo v tom vlaku. I když to už mi přišlo malinko přepjaté, přecejenom tématem fejetonu nebyla přece politika nebo jo? Ale i tak velmi dobré. tip*

FunThomas
23. 05. 2007
Dát tip
ten začátek mě moc nenadchl... ale ten konec! skvělý! ten je za tip! *

JiKo
29. 08. 2006
Dát tip
ten nápad je ovšem perfektózní :-)

jmacak
16. 08. 2006
Dát tip
:-) rád si přetčtu další pokud budou. Je to naladěný v mé krevní skupině.

šňupálek
14. 07. 2006
Dát tip
hasič :-) co budeš konkrétně hasit? nebo radši vše?

Vaud
29. 06. 2006
Dát tip
Slibný. Trochu málo kompaktní, ale slibný. Piš dál!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru