Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Darmošlapové

04. 07. 2006
1
0
1144
Autor
Swaii

Jednou jsem potkala darmošlapa...

Když se cítíš sám

a máš pocit, že něco hledáš,

zkus sejít z vyšlapaných cest

a směřuj do míst, která neznáš.

 

Jestli chceš, pomůžu ti najít,

cos nikdy nehledal a přesto ti schází.

Jsem totiž darmošlap,

stín, který tě celou cestou doprovází.

 

Stezkou trním prorostlou

se vydej, na šrámy nehleď.

Když tímhle směrem půjdeš,

pak máš šanci najít odpověď.

 

Tu, kterou hledá každý z nás,

otázka co trápila už samotného Hamleta.

Hádanka, která se našimi životy

jako červená nit proplétá.

 

Jestli chceš, pojď pomůžu ti najít,

cos nikdy nehledal a přesto ti schází.

Jsem totiž darmošlap,

stín, který tě celou cestou doprovází.

 

Mnozí mě odsuzují, snad za odlišnost,

jiní se spíše bojí, že najdou pravdu.

Pokud jsi připraven, nastav svou dlaň

a já tě touhle cestou provedu…

 

 

 


šňupálek
07. 07. 2006
Dát tip
hele, to je vskutku taková "prostěbásnička".. chce něco říct, ale žádná velká poetry z toho nevyleze...přeji hodně úspěchů s křovinami poblíž málo prošlapaných cest.. ;-)

Garth
05. 07. 2006
Dát tip
No, myslím, že jsou i mnohem horší. Ale nějak ostře bych zrovna tohle neodsoudil. Je to pokus, který má bohužel dost věcí špatně : 1. budí to dojem písně, ale nemá to rytmus; pokud to nemá být píseň, postrádá to rozumnou pointu, příběh - cokoliv, co by dávalo důvod to číst 2. Rýmy nejsou dobré 3. Myšlenka Darmošlapa a jeho význam v básni nedává moc smysl (zvlášť když se to jmenuje darmošlap), což je špatn pro píseň, miniaturu.. pro jakýkoliv literární útvar s výjimkou binárního kódu:) ... Trochu mi to připomíná Follow the drinking gourd viz http://www2.lhric.org/pocantico/tubman/gourd.htm v češtině to nazpíval spirituál kvintet http://zpevnik.antonio.cz/spiritual/velky-vuz.html ...možná by z toho šlo udělat něco takového, nebo to možná mělo být cílem (?), ale chce to mnoho úprav :)

Zbora
05. 07. 2006
Dát tip
V posledním čísle Reflexu vyšlo pár ukázek neonacistické "poezie" ...tohle je ještě fajn.

Hlavně to zkoušej někde stranou...:)

rozesmála mě, v pohodě :o))) avšak to neznamená, že to nebudu zkoušet a učit se že :)

Jiné neumím. Omluvám se...:(

trefná poznámka

vlk: No ale taky doufám teda nelezeš za volant, žeano...

neschopnosti... to je silný slovo ne ách jo, tak jí je 21 a neumí psát básně mně bude 19 a vůbec neumim řídit auto ! vidíš, že tady v tom případě asi na věku nezáleží :) chtěla sem se jí zastat ste jak vosy :o) /ve vší slušnosti samozřejmě/ :)

Smetiprach
04. 07. 2006
Dát tip
Niki, být to první publikovaná báseň, držím se zpátky... jenže není a navíc slečně je jedenadvacet... takže je myslím fér, aby jí někdo řekl, že to co píše není dobré... ani trochu ne... A mimochodem "myslíš to upřímně" ???? Na tohle jsem už trochu alergický... upřímnost jako omluvu neschopnosti nepřijímám...

ale no tak... myslíš to upřímně a to je hlavní máš u čeho začít

Thuargo
04. 07. 2006
Dát tip
Nevim, jak komu, ale mně se to líbí moc. Myslim si, že je to dobre ...

Tohle jsem si nezasloužil:( Na druhou stranu je to tak kostrbaté a naivňoučké, až je to půvabné.:) P.S. Jen si říkám, jak autorka došla k názoru, že "každého z nás trápí otázka" kdo zabil Hamletovi taťku. Mně osobně to bylo dycky kapinku šumák...

Smetiprach
04. 07. 2006
Dát tip
milá dívko, tohle opravdu hlouběji kritizovat nelze... je to běs fialovej... po dlouhé době neodolám a pošlu avíza...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru