Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čierno - čierna tma

13. 07. 2006
0
0
503
Autor
Sinner_1

Čierno - čierna tma

Ako má prúdiť sila von, keď sa topím?

Snažím sa lapať po dychu v lyžičke vody.

Je ťažké byť stĺpom, keď sám stojí v poli,

Bojujem s ohňom, vetrom, obdobím....

 

Aniel s diablom bojujú, kto zvíťazí?

Silu beriem z neba

Deň s nocou bojujú, kto zvíťazí?

Noc je pre mňa vykúpením.

 

Ako má prúdiť sila von, keď sa topím?

Byť stĺpom pre druhých, keď sám stojí v poli?

Sila lieta vesmírom, neviem ju chytiť.

Sila lieta vesmírom, potrebujem ju pre iných.

Odpusti mi bože, hriešne myšlienky nocou lietajúce

Noc je pre mňa vykúpením.

 

Tápať v noci, v hmle, hľadať hviezdu žiariacu

Hviezda, ktorá silu má, ponúkne ju nežne.

V živote bude pre mňa oporou, svietiacou v tme.

som ako sám v poli stĺp, pre okolie žiariaci,

Hľadajúci svoju hviezdu, plný čierno - čiernej tmy.


Sinner_1
13. 07. 2006
Dát tip
Oki

...jo a ked odpovedas posielaj avizo...cize klikni na meno v lavom stlpceku..ze aviza...

...no to je dost mozne ponevadz pedagogikcku studujem... ...nepytal som sa preco si to sem dala... ...len ze musis ratat s kritikou... ....neboj sa ja som si tiez uzil svoje...tu...usmev...

Sinner_1
13. 07. 2006
Dát tip
Oki, berem :-) Len na mna posobis ako ucitel. To proste neznasam. Dala som to sem, lebo som to chcela. Kritiku beriem.Caf

...okej...ked aniel...tak ok..usmev... ....toto nemznasam...vdaka mne... ...pozri sa ja som vyslovil svoj nazor...ber alebo nechaj tak... ....kvoli men pisat neprestavaj... ...mne to je sice v zasade jedno...ale ked davas dielko na net...tak musis ratat aj s kritikou... ...ktovie..mozno sa niekomu zapacis... ...ja nevravim ze mam pravdu...a ze moje pochopenie je jedine a spravne...pretoze to ani nemoze byt... ...pretoze si to pisala ty... ...uz som par krat pouzil citat jednej poetky odtialto...ze autor pise dve basne...jednu ako to vnima on...druhu ako to vnima citatel... ...a ze to tak citis je sice pkene alebo skarede..podla toho ako sa citis...ale nie rozhodujuce... ...pretoze z tohto hladiska je mozno za vyjadrenie pocitov oznacit akykolvek zhluk slov... ...a prave forma ako to sprostredkujes citatelovi...je dolezita... ...ty sama si aku taku formu pouzila...resp. snazila si sa o o formu...avsak este nemam poccit ze si nejak extra vypisana...a je dost rozbita... ...plus vo velkej miere ti to kazia aj obarzy...a iste frazy..

Sinner_1
13. 07. 2006
Dát tip
Aniel - myslene ako meno a anjel v jedom. Nie je tam chyba. :-) Myslim si, ze diela je treba chapat, ale nemysliet si, ze to mje pochopenie je to jedine a spravne. Clovek pise ako sa citi. A ak to na teba posobi zmatene a nedava to zmysel a formu, tak vedz, ze sa tak aj citim. Len zacinam a slubujem, ze sa budem zlepsovat, ale asi vdaka tebe dovtedy tu nic neuverejnim.

...pise sa anJel... ...hm...opat by som to zaradil do gymnazialnej lyriky...a opat by som sa musel opakovat... ...myslim ze to co pises ty je prilis ovplyvnene predsatvami o basniach ake sa nadobudaju v skole... ...myslim...ze sa mozes zlepsovat...len musis dost citat... ...a ak chces aj nejaku rozumnu teoriu literatury....tak odporucam jozefa urbana a jeho utrpenie mladeho poeta.... ...to je velmi pekne hravo a relativne vtipne napisane...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru