Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tak mě napadá..

21. 03. 2001
0
0
1017
Autor
Anaj

6.3. 2001, 4.A Jana Hornová Slohová práce Fejeton: TAK MĚ NAPADÁ: Tak mě napadá, jaké by to asi bylo, být pohádkovou postavou? Žít v době krásných příběhů plných báječných postaviček z doby, o které jsme slýchali jako děti. Byla bych Červenou Karkulkou, tou, co nosí červenou sukénku s vestičkou a na hlavě má červený klobouček. Navštěvovala bych svou babičku, tu, která bydlí v hlubokém temném lese. Nosila bych ji košíček plný dobrot a také bych potkala zlého vlka. Vlk by snědl moji babičku, ale jako zázrakem by se jí nic nestalo. Nakonec by vlk ležel s břichem plným kamení ve studni. Konec pohádkového života? To určitě ne. Tyto příběhy se vyprávějí stále, a já, Karkulka, holčička v červeném oblečku, hraji každý den svou roli v našem pohádkovém světě. Není to nuda, každý den prožívat stejný příběh, vědět kdy a kde potkám vlka? Co když se rozhodnu, že půjdu jinou cestou a nebo si obleču sukénku zelené barvy? Vlk mě bude čekat u vysoké borovice a nedočká se, protože já už budu u babičky v kuchyni. Budeme popíjet kafíčko, povídat si a smát se tomu, jak jsme napálily vlka. Ale asi si uvědomíme, že to není správné, porušit děj pohádky. Co by tomu řekly děti? Dívaly by se např. na pohádku O princezně se zlatou hvězdou na čele, ale místo hvězdy by tam bylo zelené kolečko. A pokud vím, tak zelené kolečko není tak hezké, pohádkové a třpytivé jako zlatá hvězda. Tak mě tak napadá, že být pohádkovou postavou není tak jednoduché, jak se zdá. I ony mají život s určitými pravidly a zákony, které musejí dodržovat. Možná se jen trochu liší, jsou totiž z kouzelného světa pohádek.
Helča
26. 03. 2001
Dát tip
tak mě napadá ... jaké je to být člověkem. Napsala jsi to moc hezky.

djPes
22. 03. 2001
Dát tip
Tak mě napadá, jaké by bylo být pohádkovým vlkem...

Anaj
21. 03. 2001
Dát tip
tak mě napadá....

Jákob
21. 03. 2001
Dát tip
taky mě napadlo .....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru