Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ona, on a zlo

02. 08. 2006
4
0
817
Autor
Thuargo

            Když jsem byl ještě malý zasadili mě v parku. Trochu stranou, ale ne úplně. Bylo to zjara a slunce se opíralo do mých lístků. Za nějakou dobu, to už jsem kus vyrostl, udělali kolem mě takovou pěknou úzkou cestičku a přede mě usadili do trávy lavičku. Měl jsem z toho hroznou radost, měl jsem radost, že už nebudu sám.

            Hned první den se to stalo - přišla ona. Sedla si na lavičku a rozhlížela se kolem, byl jsem si jist, že se jí tu u mě líbí. Ten den u mě seděla dlouho, četla si …

Od té doby chodívala často. Sama, jen občas se svým roztomilým psíkem, který rád odpočíval ve stínu mojí koruny. Chodila ráno, odpoledne a někdy i večer … četla si, nebo když měla dobrou náladu, tak si i prozpěvovala nebo házela svému psíkovi balónek, který za ním běhal, a když ho chytil a přinesl paničce, samou radostí skákal a štěkal. Měla nádherný úsměv …

Vždycky jsem rád viděl, že je šťastná. Až jednou nepřišla sama. Sedli si na lavičku. Byl galantní a byl na ní milý. Už nechodila sama. Vím, že se měli rádi … byla to láska !!! Byl jsem šťastný.

 

Jednou zase přišli, zvláštní ale bylo, že to nebylo takové jako jindy. Oni se hádali. Zlobil jsem se na něho. Jak se s ní může hádat ? Jak na ní může být zlý ? Vždyť je hodná, milá, krásná – tak proč je takový ?

Začala zase chodit sama. Bylo mi jí líto.

Jednou u mě zase seděla a v tom přišel on. Myslel jsem, že na ní bude zase ošklivý, ale oni se nehádali – naopak. Usmířili se, byl na ní zase milý …

Druhý den přišla a zase si ke mně sedla. Čekala na něj. Náhle se objevil někdo, kdo sem nepatří. Křik a najednou rána. Ona leží na zemi, vetřelec utíká, pak jsem si to uvědomil – ona umírá. Má v očích slzy. Vyhlíží toho, na koho čekala. Nemá už čas, ona chce ještě vidět toho, koho má ráda …

On nepřišel, ona zemřela.

Za několik dní přišel, sedl si ke mně na lavičku. Hlavu si schoval do dlaní …

Od té doby chodí každý den. Každý den má hlavu v dlaních, nebo pláče …

 

Proč jsou na sebe lidé zlí ?

Proč on byl zlý na svou milou, která u mě tak ráda sedávala ?

Proč tak barbarsky prováhal mnoho okamžiků být s ní ?

 

Proč jsou na sebe lidé zlí ?


Proč jsou na sebe lidé zlí!!!!! Snad proto, že dobro a zlo musí být v rovnováze, já znám spousty hodných lidí a někdy na ně chci být úmyslně zlý, je potřeba několika "záchvatů zlosti" aby nám nepřipadalo že život jen tak plyne na obláčcích spokojenosti a krásy, kdo by si potom život vážil.

Proč jsou na sebe lidé zlí!!!!! Snad proto, že dobro a zlo musí být v rovnováze, já znám spousty hodných lidí a někdy na ně chci být úmyslně zlý, je potřeba několika "záchvatů zlosti" aby nám nepřipadalo že život jen tak plyne na obláčcích spokojenosti a krásy, kdo by si potom život vážil.

fungus2
02. 08. 2006
Dát tip
Dobře se to četlo.

martinez
02. 08. 2006
Dát tip
četlo se mi to hezky, konec mě zaskočil... lidé často "prováhají" spoustu důležitých okamžiků... je to smutný...

skvělá bajka!! má to impulz, styl, formu, myšlenku i pointu ...takže T!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru