Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O armádě

07. 08. 2006
0
0
410

Jedna z mých prvotin.

„K čemu je armáda dobrá?“ zeptal se. Tlustí generálové, oblečeni do svých uniforem, ověšeni svými metály, které dostaly za své úspěchy, čím víc mrtvých nepřátel, tím víc metálů, mu odpověděli: „No přece, chrání obyvatelstvo svého státu, chrání před nepřítelem, zajišťují bezpečnost ve světě, chrání před bezprávím…“ Rozesmál se. „Chrání před jakým nepřítelem? Jediné nebezpečí jste tady vy. Stojíte tady nad těmi svými mapami, diskutujete o tom, kam pošlete ty posly smrti, kam zase zasejte bídu a utrpení, vás bych nechal postřílet. Že zajišťují bezpečnost ve světě, že chrání před bezprávím? Jasně, tak, že loupí, znásilňují, okrádaj, vraždí, to všechno páchají na nevinných lidech.“ „Ale to všechno je nutné, chápeš? Lidstvo musí přinášet jisté oběti pro to, aby mohlo žít šťastně, v míru. Kdyby nebyla armáda, nepřítel by všechno zničil, loupil, znásilňoval, okrádal, vraždil by nevinné.“ Znovu se rozesmál. „Aby jste mohli dál provádět své odporné činy, strašíte lidi nějakým nepřítelem, přitom ten nepřítel jste vy.“ „Ale armáda přece není tak špatná, chápeš? Zajišťuje jistá pracovní místa, dává stravu, pomáhá ve stavech nouze jako jsou přírodní katastrofy, taky dává šanci vyniknout, copak tě to neláká, povýšení, vyznamenání?“ Rozesmál se potřetí. „Povýšení, čím větší hodnost, tím víc lidí můžu buzerovat, vyznamenání, jsem hrdina, že jsem zabil tolik a tolik lidí, jsem hrdina, že mě přinutili bojovat s další lidskou bytostí, a taky jsem hrdina, když tu druhou lidskou bytost dokážu zabít, čím krvelačněji, tím víc mě opěvují.“ „Ale bez armády by to tady vůbec nefungovalo, celý tento systém se opírá o armádu, chápeš?“ „Ne, nechápu“ řekl a odešel.
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru