Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Trest smrti

12. 08. 2006
1
4
3148
Autor
Vasa

Nemo est supra leges


Trest smrti

Odpůrci zákona povolujícího „ukončení života“ jako formu trestu udělitelnou soudem se vždy ohánějí starým příslovím:“Oko za oko a zub za zub.“ a jeho kritikou. Vždyť přece není logické , aby pachateli dopravní nehody,který způsobil zmrzačení kolemjdoucího byla přeťata páteř v pase. Jistě. To logické není! Ale není to ani argument proti „Trestu smrti“. Takzvaný trest smrti neznamená rovnocenné poškození pachatele. Trest smrti dovoluje soudu, aby odsoudil daného zločince za „mříže pekelné“. Je pochopitelné, že u konkrétního druhu kriminálníku(masové vraždy,terorismus) je předpoklad,že své zločiny budou opakovat. A tudíž je jim v tom zabráněno... dokonale. Další z mnoha krátkozrakých argumentů proti trestu smrti se týká Oné moci´, jež drží v rukou soud. Ve starověké Číně(nebo Japonsku?) kdysi žil soudce s zajímavou filozofií. Tvrdil:“Zákon je pouze nástroj, a je na nás abychom se ho naučili používat.“ Moudrý muž,není-liž pravda? Je tedy třeba vyhnout se korupci! V komunismu, který vládne zde v Čechách to neí možné,ale v civilizovaných zemích to možné je.

Otázky pro diváky: Jaké jsou morální zábrany ke schválení Trestu smrti? Kdo je ho hoden a kdo ne? Jak je možné dosáhnout spravedlivého procesu?


4 názory

Jo a ještě bych něco podotkla k té pravici, lidi co já znám, kteří volí třeba ODS a nadávaj na daně a pod., jsou povětšinou podnikatelé, kteří stát na daních dost okrádají a ptž přiznávají menší příjem než moji rodiče, tak ve finále jejich děti berou větší přídavky než já. Nechci tedy nikomu sahat do svědomí, ale toť mé zkušenosti... Oni vždycky všichni akorát nadávají, píšou písničky o Bushovi, ale stejně si ho znova zvolí...Je to veselé, na tom světě :)

Už je na mě moc pozdě na to, abych četla celou diskusi, takže se možná budu opakovat. U trestu smrti nejde o odstranění ze společnosti, jde o pomstu a vlastně i o pocit spravedlnosti. Když vám někdo znásilní a brutálně zavraždí dceru, budete ho chtít rozkuchat sám a nějaký vězení vám přijde sakra málo. Neotřesitelný argument proti je justiční omyl. Já jsem pro doživotí bez možnosti zkrácení trestu a vězně bych nechala si na jídlo vydělávat. Ono by to asi dost lidí považovalo za proti lidským právů, ale já to vidím tak, buď budeš celej den lepit pytlíky, nebo nedostaneš nažrat. Ptž konec konců, vězení je trest, že jo, tak proč by měli mít stravu zadara. (Zítra si přečtu tu dikusi, abych byla víc v obraze.)

Vasa
07. 09. 2006
Dát tip
evouš: nečetla jsi pozorně. Snažím se tu naznačit že nejde o "život za život". ale budiž, svůj názor jsi sdělila pochopitelně

evouš
05. 09. 2006
Dát tip
optimistka? možná....pardon, pardon máš pravdu kapku sem od tématu odbočila:)stejně ale myslim, že na život za život (a to v jákekoli formě)nemá člověk právo..

Vasa
05. 09. 2006
Dát tip
to evouš: Nejsem nácek(staší si přečíst Jiskru života od Remarque,to člvoěka vyléčí z podobných nápadů) a nedržím se Jen názorů svých rodičů(ale byl to dobrý argument).Samozřejmě se komunistická vlada dotkla i jich(mého dědu vyhodily z práce a tátu ze školy, protože nezaškrtl jméno na kandidátce) i přesto se mi ta ideologie zdá zvrácená. Tohle ovšem není diskuse o politice,ale o MOŽNÉM morálním ospravedlnění nebo naopak zavrhnutí Trestu smrti... P.S. Jsi optimistka...

evouš
01. 09. 2006
Dát tip
nemám času pročíst fšacky ty príspěvky ostatních spolupísmáků, proto je docela možný, že co řeknu již bylo řečeno....(chmmm dobře....napsáno:)) můj názor teda je, že KAŽDÝ se může napravit, uznávám, že v některých extrémních případech to může být spekulativní, ale stejně i tam v to věřím..... to ale není důvod, proč tohle píšu...(nemám zas tak nutkavou potřebu se takhle vylevovat)docela mě zaujalo to , co tam bylo o komunistech... Ty si to opravdu myslíš? víš jaký to bylo za komunismu? nechci křivdit, ale myslím, že ne...je velmi pravděpodobný, že Tvvůj názor na ně tvořili Tví blízcí..rodiče? příbuzní? chmmm vždyť je to jen Jejich Názor.... já nechcu tvrdit, že byli (potažmo tedy jsou) úžasní..(já sama to nevím!), ale připadne mi, že je to teď nějak docela v módě říkat jak tuze bylo tehdá fšecko špatné.... sem škaredý malý rejpal....I know..:), ale je to jen tak....pro zamyšlení

Jakubisko
26. 08. 2006
Dát tip
jj doživotí, nic jinýho podle mě v úvahu nepřichází...s tím pořekadlem nesouhlasím. člověk může někomu něco odpustit v rámci lidských a pozemních zákonů, nebo pocitů, ale ta "vyšší síla" nad tím bdí pořád...a nakonec rozhodne ona. nesouhlasím s tím...to je všechno, nikomu to ale samozřejmě neberu :) trest smrti ovšem beru všem :))

Vasa
26. 08. 2006
Dát tip
Jakobisko: Takze dozivotni kriminal? Proti vyssim silam nic nemam,ale jak rikaji Zide na den Jom Kipur:"Hrich proti cloveku muze odpustit jen a jen clovek."

Jakubisko
26. 08. 2006
Dát tip
Vasa: víš co...můj názor možná nebude pro tebe tak objektivní, protože věřím tak trochu na vyšší síly...ale já bych ho hlídal, aby znova nic neudělal, dokud neumře a ta vyšší síla si s ním na onom světě nějak poradí...to je můj názor, který ale spoustě lidí bude proti srsti, takže s ním těžko můžu argumentovat :) na jednu stranu je sice fakt, že je to nejspolehlivější nástroj eliminace zločinných živlů ze společnosti...ale...pořád je tam pro mě to ale. ;)

Vasa
26. 08. 2006
Dát tip
Jakubisko: A jak bys naložil s tím kdo to právo porušil ergo s vrahem?( a kdyby oběť byla těhotná žena?)

Jakubisko
26. 08. 2006
Dát tip
Nikdo nemá právo sahat jinému člověku na život. Jen ten, kdo tomu člověku život dal...takže Bůh...ať už si pod "Bohem" představíte cokoliv... Tohle asi vyznělo hodně fanaticky co...:)) No tak si z toho kdyžtak vezměte jen tu první větu, za tou si budu stát tak jako tak...

Žíně
16. 08. 2006
Dát tip
Trestem smrti bereme odsouzeným čas na možné pokání

Alya
15. 08. 2006
Dát tip
Mám pocit, že tady hulej všichni. Vemte si dudlíček do pusinky a pravici i levici si strčte tam, kam slunce nesvítí... Jo a podělanýma rukama nemakejte na klávesnici:)Jo a s trestem smrti nesouhlasim stejně jako s volným vražděním, které navrhuje jeden mísní hulič. Byla by to zkáza všech trhlých intelektuálů, kteří zde píšou.

JiKo
15. 08. 2006
Dát tip
Já myslim, že to je tím, že lidi málo hulej.

StvN
15. 08. 2006
Dát tip
Fňukat jdi jinam. Pokud vím, tak pravičáci argumentují tím, že dobře se má ten, kdo má schopnosti. Pokud nejsi schopen prosadit se v socialismu, neporosadíš se ani v kapitalismu. Tak tu nebreš nad daněma a jdi konečně makat.

Vasa
15. 08. 2006
Dát tip
Ehm, tak já jdu. Jen doufám,že buddou mít maminka s tatínkem dost peněz na sunar,když je ta levice pořád okrádá a tahá ty daně. A taky doufám,že mi tatínek vydrží ještě nějakou chvíli,aby ho náhodou nepotkal stejný osud jako pana Mrázka...

StvN
15. 08. 2006
Dát tip
Panebože ty seš debil. Co sem pleteš komunismus? Jsi utekl z léčebny, že bys hned vraždil? Neumíš dát život mrtvému, tak ho neber živému, to jediný argument. A teď si vem zase dudlík a koukej na večerníček.

Vasa
14. 08. 2006
Dát tip
To Tangens_Alpha: Tady má někdo zdravý pravicový názor! Tedy,já osobně bych to takhle drasticky neudělal...ale řešení to rozhodně je... Navíc se mi líbí

Vasa
14. 08. 2006
Dát tip
S Trestem smrti jsem to myslel vážně, ale vzhledem k tomu že žijeme v komunismu kombinovaném s totalitní socialistickou vládou a téměř všichni spoluobčané to mají po těch padesáti letech zažrané do morku kostí,tak bych řekl že to chce postupovat pomalu... To víš chrousty, já jsem ještě mladý a idealista(děsná kombinace) tak se chci vyhnout konfliktu....alespoň pro začatek

Vasa
14. 08. 2006
Dát tip
To papouch: StvN to je místní levicový extremista,že?

papouch
14. 08. 2006
Dát tip
smrt StvNovi!

Vasa
13. 08. 2006
Dát tip
S tou dlažbou jsem to myslel obrazně. Ano mlžou si najít jinou práci,ale vždycky tu máš procento lidí kteří to neudělají. Chtěl jsem tím říct,že se nemůžeš zavděčit všem,ač je zrušení reklamy záslužný čin pro lidstvo...

To se snažíš kopírovat Reflex?

Markel
13. 08. 2006
Dát tip
Je fajn, že se takhle ptáš, patří to k tvému věku, každý jsme tím prošel, já jsem na takovéhle otázky odpověď nedostala, alespoň ne takovou, co by mne uspokojila, snad budeš mít víc štěstí, možná i možnost zasáhnout nějakým pozitivním způsobem do běhu věcí tady na Zemi

elfka_Sea
13. 08. 2006
Dát tip
Pro mě je trest smrti velmi ožehavé téma a myslím, že nejen pro mě... Kde je hranice, pro trest smrti, který čin si ho zaslouží. Když se podívám, kolik let je za vraždu, přepadení, znásilnění, jak jsou tyto tresty "vysoké", když se zaměřím na to, jak dobře se vězni mají, jaký mají komfort, tak se divím, že u nás nepáchají trestné činy například bezdomovci. Opravdu, vždyť by se měli mnohem lépe než na Hlavním nádraží, nebo jinde venku. Myslím, že dokud se nezamyslíme nad výškou trestů, či se nenaučíme rozlišovat jejich vážnost, je zbytečné uvažovat, zda zavést trest smrti...

Vasa
13. 08. 2006
Dát tip
Na jiné servery nechodim. Co se týče reklamy, tak máš pravdu,ale kdybys jí zakázal kolik lidí tim pošleš na dlažbu,co? Je to pakárna celá tahle záležitost to tedy ano. A co se týče oné "přirozenosti". Tak hele znám lidi pro které je přirozené jít v pátek večer do hospady,tam se ožrat jako prase a pak jít sousedům vysklít okna. Pro ně je to přirozenost. Ale je to taky vysoce asocialní chování a tudíž je zakázano. Jinak by tu vládla anarchie. Klidně se můžeš zpít do němoty, to je tvoje věc,ale jen pokud pak nebudeš bít ženu a děti. To je můj názor...

Norsko
13. 08. 2006
Dát tip
seru na vás ..., hulim :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru