Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

novy zivot

01. 04. 2001
1
0
858
Autor
bloodymary

takova drobna povidka jen tak pro zabavu

Sel lesem smerem ke studnici . V ruce drzel vedro , sel jej naplnit . Les byl pomerne tmavy a chladny a on se zacinal bát . Byl to pomerne bezny obyvatel mistni vesnice , ktery do lesa kdyz nemusel nechodil a uz vubec ne pro vodu . „Stuj“ slysel jak na nej nekdo kricí „Zastav se cizince , co pohledavas v techto koncinach a mich lesich ?“ rekl „Odpust pane“odvetli „Jsem pouhy vesnican dychtici po vode , prosim nech mne jit.“ rekl Siliver „Nechám , vesnicane , otázka zní:Kam?“ odpovedel „Pro vodu ?Stezí . Byt tebou obrátím to a více jiz se nevracím , chces-li jeste chvíli zít“ „Ale pane , to mi nemuze te udelat . Má rodina je nakazena vodou z tamního pramene a ja hledal dost dlouho nez jsem nasel neakou neotrávenou vodu . Proto prosím nech mne naplnit alespon toto nepatrne vedro.“ odpovedel nesmele „Cím to , ze jsi tak troufalí ? Uvedomujes si vubec s kym mluvis ?.“ Na to Siliver tusil , ze jiz nepoda uspokojivou odpoved . Otocil se smerem k vesnici a zacal utíkat .Utíkal , cítil ze mu asi poprve v zivote jde o zivot . Najednou cítil , jakoby nekdo byl za ním a stále se priblizoval vetsí a vetsí rychlostí . Nyní mu doslo co by to asi tak mohlo být . Byl to síp . síp ktery se ho mermomocí snazil dohonit ... „Neeeeeeeeeeee...“ „Chudák , mel zrejme zly sen.“ rekl kdosi „Ta horecka ho klátí .“ rekl dalsí Potom se probudil . Nad ním se sklánelo nekolik osob . Bylo jich pet , ci deset ...Pak se mu zamotala hlava a znova usnul . Kdyz se znovu probudil oci uz nechal zavrene , tocila se mu hlava .Osoby nad nim mluvili polosptem . Ve hlase meli jakysi chlad , strach a snad i smrt . Ze by se Siliver nalezal na pokraji zivota ? Blbost , prach sprosta blbost . On na pokraji zivota ? Potom jeden z nich zjistil , ze se prbudil z komatu a zacal na nej mluvit . „Byl jsi na pokraji , Silivere. Uz to s tebou chteli vzdat .Doufam , ze uz jsi zpet , neradi bychom te ztratili.“ rekl Meilink „To ja taky . Co se talo , nic si nepamatuju.“ Vypravil ze sebe „To nic , spi klidne dal . Mas spoustu casu .“ Potom Siliver usnul . Kdyz se probudil zjistil ze vubec neni doma . Nalezal se na jakemsi hradu a co bylo horsi vubec nevedel jak se tam vzal . Ubehlo spoustu dnu , mozna tydnu , mozna mesicu nez se mohl Siliver normalne pohybovat a dalo by se rict ze je alespon z casti zdravi . „Rekni mi , jak dlouho sjem spal ?“ zeptal se Meilinka „Spal jsi asi tak dva mesice , ale lecis se daleko dele . Na zivu behem tveho komatu jsme te udrzovali pouze diky magickym napojum s obsahem vratice , zda se ze ted jiz bez neho neprezijes, ale ja bych chtel dokazat , ze ano . Jsi jeste mlad a byla by skoda kdyby jsi byl ziv z lektvaru .“rekl „Ale ted je tedy na case aby sis dal dalsi kalich.“ Siliver si na svoji rodinu nepamatoval a tak Meilink usoudil , ze si ho zde necha a vychová z nej taktez mága . Tento nápad se ovsem nelibil jeho bratrum. Obzvlaste pak Laurusovi . Rikali ze jim to nabouralo veskere plany . Na tomto hrade se ukryvali aby pozdeji znicili Yzopa -mocného carodeje , ktery si mysli ze ovladne celou risi jen tak . Vymysleli jak ho zneskodnit . Konecne Meilink prisel na jisty zpusob , ale ted se hodlal napadu vzdat a plne se venovat vyuceni Silivera . Nyní ho zacal ucit zachazet s mecem , ostepem a jezdit na koni . Meilink v nem nasel medium , coz ho velice zarazilo . Siliver byl velmi plachy chlapec , ktery pred tim nejevil prazadne zajmi o dobrodruzstvi a ted , jak se zdalo po nem dokonce prahl .Meilink ho cvicil a nechal Lauruse a ostatni aby plan podnikli sami . Cvicil Silivera , ovsem casem dalo by se rict , zase onemocnel . Ulehl na postel a zdalo se ze na tom byl jeste hur nez pred tim . To se Meilinkovi vubec nehodilo. Trávil u nej cele dny a noci . Videl v nem sveho ucne s velkym talentem a bylo pro nej tezke ho opustit , kdyz videl co vse se v nem skryva . Videl , ze Siliver jisto jiste brzy umre a tak u nej travil co nejvice casu .Jednoho dne na nej mluvil , kdyz tu nahle Siliver jeste vice zrudl . Naskocila mu o mnoho vetsi horecka a ted Meilink vedel ze to je jeho posledni hodinka . Snazil se Silivera na cestu ke svetlu pripravit , nicmene ted se ho zmocnil velmi divny pocit . Siliver nyni umiral , ale zdalo se jakoby to ani nevnimal . Jiz nemohl ani mluvit . Neco malo co stacil pochopit byla telepatie , takze prostrednictvim ni se s Meilinkem mohl domlouvat . Predaval mu posledni myslenky , nez odejde tam odkud neni navratu . Nyní by si to s nim Meilink nejradeji vymenil . On jiz poznal svoji cestu , ale Siliver nemel sanci . Nyni uz odchazel . Naposledy otevrel oci , potom nim prosly posledni nervy . Zacal se klepat , potom ztrnul v jedine poloze ...Bylo po nem . Meilink to pozoroval a neveril , jeho cestou bylo umrit mlád . Jeho osudem bylo zemrit , jeho osud byl nyni naplnen . *Tak nevim , tenhle pribeh je zvlastni a to to rikam ja jako autor . Vymkl se mi z rukou . Mam spoustu nápadu , spoustu nedokoncenych pribehu .
Radža
31. 12. 2005
Dát tip
Ach jo – k čemu je ti jakž takž správná interpunkce(snad až na některé přímé řeči), když tam potom máš takové gramatické chyby(troufalí, na živu, zdraví,...)? Víš, Jan Hus zavedl takovou pěknou věc – nabodeníčko krátké a dlouhé – po dnešním čárka a háček. Byl bych ti vděčný, kdybys je používal všude, kde opravdu mají být, aby na celek nepůsobil jako dlouhá esemeska. Postrádám také nějakou výraznou dějovou linii. Ta povídka má, zdá se, dvě části – první by potřebovala dotáhnout a do druhé jsi se pokusil vměstnat celou knihu. Vyvaruj se opakování stejných slov brzy po sobě – např. poměrně tmavý....poměrně běžný, ...poprvé v životě jde o život, apod. A ty mezery – prosím – jen za čárkou nebo tečkou...ne před nimi...ano? Pokud se ovšem nejedná(včetně těch chybějících háčků) v tvém případě o originální avantgardní projev. Ale to už je ze mě moc velký šťoura, možná je to tím, že nemám zrovna rád fantasy. Ber to jako doporučení a nedej se odradit, naopak ti navrhuji přepracování, ve kterém by ses víc soustředil na jeden příběh, barvitěji vykreslil atmosféru a odstranil alesopoň některé z nedostatků, které jsem se pokusil vyjmenovat, když to neudělal nikdo přede mnou. Potom se ti třeba podaří dílko, které Tolkiena položí na lopatky:-)))

Miki
17. 05. 2001
Dát tip
Myslím si, že je to hodně nehotové. Nahozený námět kterému chybí zpracování.

Ctulhu...TOBĚ a už JENOM tobě se marně snažím vysvětlit,že máš NAPROSTOU pravdu v tom,že za tečkami,čárkami a otazníky se mezera sice nedělá, ale s mezerou se to MNOHEM a MNOHEM lépe čte...já už tak činím vcelku bezmyšlenkovitě...na závěr příklad A : šel jsem tam,jistý sám sebou...bla bla bla bla... B : šel jsem tam, jistý sám sebou...bla bla bla bla... Která z těch dvou vět se čte LÉPE ?? Mě osobně ta druhá... s úctou Simi

avi

Cthulhu
06. 04. 2001
Dát tip
Nic moc, tenhle příběh je bohužel dosti slabý. Docela rušivě navíc působí i ten pravopis, z neznámého důvodu vynecháváš mezeru před tečkami, čárkami, otazníky a vykřičníky, což se jaksi nedělá. Neškodilo by také procvičit psaní přímé řeči.

ehh...jedním slovem slabé...kritika by zabrala mnoho času a nemám momentálně chuť všechno vypisovat...máš-li zájem,jsem ochoten Ti jákekoliv postřehy poslat soukromě...stačí mne kontaktovat posláním zprávy,nebo třeba avízem... s úctou Simi

StvN
01. 04. 2001
Dát tip
Zprvu mi to přišlo taky nic moc, ale nakonec jsem v rozporu se Simiho názorem. Přesně tenhle styl stavby vět a použitá slova mi sedí daleko víc, než co jsem tady kdy četl. Příběhu by ses mohla věnovat trochu víc, to je pravda. Simi rád bych si přečetl Tvoji kritiku k tomu dílu, zajímá mě.

ruby
01. 04. 2001
Dát tip
no me to prijde dost slaby. ten pribeh, atmosferu to nejak postrada, byla jsem rada ze jsem to docetla. rubinka

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru