Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Reklamní sponzoring

01. 04. 2001
2
0
2077
Autor
JiKo

Toto je auditorium jako pokračování diskuse v Auditoriu Olda - Písmácké sdružení --- Upsala: reklama - fuj _JiKo_: Upsala proč? Upsala: protože promyšleně manipuluje lidi směrem, který vyhovuje skupině lidí- těm, co na tom vydělají (bez ohledu, na tom, jaké mají pohnutky, jestli je to morální) nejsem naivní, vím, že lidi ovlivňuje všechno kolem,ale jedinou motivací reklamy je zisk, bohužel - na 99 % finanční, ostatní hodnoty jdou většinou stranou JiKo, víš, můj řebříček hodnot má navrchu ty příčky, co nejsou výdělečné, nevím jestli se takhle někam dostanu, ale vždyť nemusí to být nebe :)

Chtěl jsem jen ukázat, snad objektivnější pohled... Spousta lidí tady poukazuje na to, že Totem (www.totem.cz), je komerční, protože má na svých www reklamu. Co se týče komerce, jde o to, že co je komerční vydělává prachy. Co se týče Totemu, je tam reklama, aby se sponzoroval provoz! Nevím jestli si uvědomujete, kde se berou peníze na to aby Písmák běžel!!? Já vám to povím. Nikde! Strká je do toho Olda. První pokus o sponzoring z řad Písmactva, byla loňská dražba v Ostravě, čímž jsme přispěli Oldovi kolem 7000, ale kde je zbytek? Neptejte se kolik do toho vrazil ze své kapsy. Mnozí a vidím to nerad, zde zaujímají \intelektuálský postoj\ a šmahem odmítají vše co se reklamy potažmo peněz týče, chtějí mít svou poezii čistou, nemanipulovanou \těmi špinavými penězy\. Přátelé to je přeci jen jedna strana mince! Ta druhá je že vše něco stojí a někdo to musí platit. Nad tím se už nikdo nepozastavuje. Písmák prostě běží a všecho je v pohodě. Nad pozadím si nikdo neláme hlavu. Můj názor co se týče reklamy je ANO na provoz serveru a našich potřeb. Dokážu ji akceptovat. To o čem píše Upsala v prologu, je jistě čistý a správný postoj, ano můžem odsoudit někoho, kdo používá reklamu ke zbohatnutí, můžem jej dokonce odmítat ovšem naprosto zbytečně (když ne tady tak na nás číhá jinde). Ale jak je to s reklamou nevýdělečnou? Tou co bych snesl? S reklamou, která by sponzorovala Písmáčí aktivity? A tak se ptám? Můžem šmahem odsoudit někoho, kdo prezentuje literaturu do světa byť i za použití zdrojů z reklamy? ps: nedělám žádnou cestou nátlak na to, aby zde byla reklama, bez reklamy je to tu milejší i mě. chtěl jsem jen, aby se zamysleli ti co ji odsuzují...
Suppe
07. 04. 2001
Dát tip
souhlasim s inventorem - každá reklama fakt neni špatná. mě jenom jde o to, že na písmáku je naprosto skvělá atmosféra - mj. i proto, že tady nejsou bannery pro komerční účely. Uvědomte si lidi, že tohle je fakt jedno z posledních míst na světě, kde se nemusíte koukat na bannery typu "Domina zdarma ::obrázek ženy v černém sadoobleku::: ne radši doména zdarma na www.zapadakov.cz!" chápete to už konečně? je to jako festival "FEBIOFEST", prostě nekomerční záležitost, která samozřejmě něco stojí, takže bychom na ní mohli přispět. Pokud si dobře vzpomínám, tak Monty_Python říkala, že má živnosťák na kulturní akce, takže kdybychom se výjimečně přestali chovat nekonstruktivně, tak bychom taky mohli mít víc srazů!

dupus
06. 04. 2001
Dát tip
Byl jsem upozorněn, že zde zaznělo jméno Totem.cz v souvislosti s placenou reklamou. Musím se trochu pousmát, pokud to někdo o Totemu říká. Za celou dobu existence (cca rok a půl) se uskutečnila jedna jediná placená reklama (a to ještě přes kamarádku Jimiho_Page :), která přinesla našemu kulturnímu sdružení cca 500 Kč a ty se už dávno utratili za organizování některé akce pro naše autory. Mimochodem, například ty pravidelné autorské večery (s ozvučením a promítáním) co pořádáme v JazzClubu taky něco stojí. A kde na to vše bereme ? Většinou z vlastních kapes... Proč to tedy děláme ? Celkem nás to baví :)) ad reklama na Internetu obecně...průměrné bannery mají klikací koeficient většinou pod 1% a spíše pod 0,5% Co to znamená ? Lidi opravdu neklikají tak moc, jak si myslite. A důsledek ? Pokud není web opravdu gigantem, tak o nějakých výdělcích za reklamu je směšné hovořit... Proč máme tedy u nás ty "nevýdělečné ošklivé bannery" ? :) My tím zviditelňujeme jiné servery a oni zase nás. Takže nakonec jsou na tom naši autoři díky těm bannerům více čtenější, než by mohli být bez nich...A mimochodem, jednou z těch "reklam" je i ikonka Písmáka a odkaz na váš web. :) Původně jsme plánovali stejně jako vy, že bannery pokryjí provoz serveru a případně další výdaje sdružení pro podporu autorů Totemu, ale pokud jste četli pozorně, tak je vám jasné, že se tak neděje a k žádnému rýžování za reklamu nedochází. Za Totíky, redakci a sdružení Dušan PS: Připadá vám naše snaha o zviditelňování autorů opravdu tak komerční ? Mh, zeptejte se třeba Jirky (_JIKO_), HACKMANA nebo Petra (Jim_Page_LZ)...

Astrálka
06. 04. 2001
Dát tip
* dupus, podľa toho, čo vravíš, vlastne reklama teda nie je žiadna výhra, ani dobré riešenie na pokrytie nákladov na prevádzku serveru, uf :-) * mne vyhovuje, že sem nechodí moc ľudí, naopak, až až.. * píšem len tak pre radosť, a pre kamarátov * je mi jedno, či to bude čítať niekto cudzí, nijako po tom netúžim - preto som v Písmákovi, a nie v Toteme

Vio
06. 04. 2001
Dát tip
dupus, myslel jsem si to. V tom případě ale nevidím důvod, proč zde bannery zavádět. Upozornit na zajímavé servery lze v kolonce "Odkazy", tak proč bannery?

Vio
06. 04. 2001
Dát tip
Avi

Vojtek
06. 04. 2001
Dát tip
Vio: moje řeč......

rire
06. 04. 2001
Dát tip
vio: jop

JiKo
06. 04. 2001
Dát tip
Vio Vojtek, smysl auditoria nebyl že sem chci zavádět reklamu ale: (psáno výše) ..... Já tu nezakládám hnutí za reklamu na Písmáku, ale pozastavuji se nad tím, že někdo je ochoten odepsat někoho - něco (server) jen pro to, že na svých stránkách má banery s reklamou

Astrálka
06. 04. 2001
Dát tip
* JiKo, osobne zavrhjem ten nápad - pomotať poéziu s reklamou.. * neodpíšem server, na ktorom je čistá poézia :o) * ak je server s poéziou zmiešaný s reklamou, tak lepšia alternatíva, sú pre mňa, knihy

Vojtek
06. 04. 2001
Dát tip
Jiko: vždyť dupus napsal, že reklamní bannery stejně nemají cenu... :-) Určitě bych tento server neodepsal, kdyby na něm byla reklama, ale můj vztah k němu by se z " rodinného nebo domácího" změnil na sprostý vztah k zábavnímu serveru....to bych fakt nechtěl.....

Katerina
06. 04. 2001
Dát tip
No schvalne, kdo z vas tady uz nekdy kliknul na banner?? :-)) Ja teda ne....

Anonym
06. 04. 2001
Dát tip
_JIKO_ dekuji za tve >>> pozastaveni se nad tím, že někdo je ochoten odepsat někoho - něco (server) jen pro to, že na svých stránkách má banery s neziskovou reklamou <<< Nekteri zde jsou opravdu zaslepeni a nevi o cem mluvi. Z toho, co tu padlo je jasne jedno. Zde chteji mit autori spis pratelskou atmosferu a kecarnu. Katerina> Myslim, ze jsi to cele vystihla nejlepe :-))

Cavalera
06. 04. 2001
Dát tip
Mimo písmáka, pouze k banerům: já jsemm kliknul na banery a díky některý, banerům jsem se dostal na řadu pro mě zajímavých stránek, nebo přes ně na další a jinak bych o nich asi nevěděl. Kategorizovat banery jako špatné mi přijde poněkud pokrytecké. Záleží na každém z nás k čemu internet využíváme. Nemluvě o tom, že i obyčejný dobře udělaný baner může být zajímavou grafickou inspirací. A ještě malá poznámka, troufnu si tvrdit, že "banerová lerklama" není tak stupidní, jako televizní, už jen proto že je z velké části zaměřena trochu jiným směrem. An znovu říkám, že jse za řadu stránek, které mám bookmarknutý vděčnej právě banerům, jako např. některé zahraniční grafické servry, cestovatelské, či jen třeba obyčejnou sbírku vtipů .... A rozhodně mám raději banery, a raději na ně kliknu, než se budu v televizi dívat na krkající dívčinu apod ....

Ramona
06. 04. 2001
Dát tip
Reklama jak reklama, je všude, proč má být i tady ~ ~ ~

inventor
06. 04. 2001
Dát tip
Každá reklama není špatná, reklama určená k vyhledání dárců kostní dřeně nebo k získání peněz pro týrané či hladové děti dokonce někdy zachraňuje. To neznamená, že zde reklama má být za každou cenu, ale jistá selekce by neškodila, nelze vše házet do jednoho pytle. Dupus má pravdu, když upozorňuje na to, že výnosy z reklamy nejsou samospasitelné, správně upozorňuje na mnohem větší důležitost naší osobní účasti. Každý nemá ovšem k rozsáhlejší účasti podmínky a nikdo nic nemusí. Písmák by měl podle mého názoru zůstat co nejdéle tak jak je, protože absolutně otevřené prostředí je tím nejplodnějším experimentem a humánní oázou. Ani mne neuráží, že sem někteří chodí jen za zábavou, Písmák je především zábava, i když pro mne je zábavné leckdy něco jiného, než pro ostatní, ale v takové výlučné situaci se občas ocitneme všichni. V každém případě je zde nejcennější komunikace napříč neorganizovanými názory, všechno ostatní lze provozovat také všude jinde.

rire
04. 04. 2001
Dát tip
Porad jsem tu nikde nevidel cislo Oldova uctu. Kdyz tak mne to majlnete, fakt chci davat pevnou castku z vyplaty :)

Vio
04. 04. 2001
Dát tip
rire, Olda nemá žádný účet resp. nikdy žádný nezveřejnil. Počkejme na Písmácké sdružení, prosím.

Vojtek
04. 04. 2001
Dát tip
Bříza: ne....

rire
04. 04. 2001
Dát tip
Vio: ok

JiKo
04. 04. 2001
Dát tip
Vio b/ je správně ;-)

Suppe
03. 04. 2001
Dát tip
_JiKo_: já jsem ten odkaz sice neviděl, ale už teď se Ti omlouvám!

Popelucha
03. 04. 2001
Dát tip
Jarodějce: Proč bych měla být psycholožka??? Proč bych měla pracovat pro reklamní agenturu??? Samozřejmě, že si to myslím, jinak bych to nepsala. Když bude v reklamě "Skoč z mostu, je to výborný," skočíš? Když bude v reklamě "Kup si mobil," koupíš? Když bude v reklamě "Podívej se na Písmáka," podíváš? Nesouhlasíš vnitřně s reklamou nebo s reklamou na Písmákovi? Já jsem celkem raději, když na P žádná reklama není, ale kdyby tady byla, tak se taky neposeru, ještě navíc, kdybych věděla, že to pomůže financovat provoz tohohle serveru. Nebo Ti vadí reklama obecně? Vadí Ti, když chce někdo něco prodávat? Vadí Ti, když dělá hodně proto, aby si to někdo koupil? Je v tom případě něco, co Ti (na lidech a jejich zaměstnáních) nevadí? Každej přece někoho ovlivňuje, i když to ten druhej nechce a není to jen reklama. Odmítání reklamy jako takové je podle mě fakt pitomost, _vždycky_ tady byla a nejspíš tady vždycky bude. Samozřejmě se to pořád týká reklamy obecně, nikoli konkrétních příkladů. Promiň za možná trochu ostřejší tón, ale dost mě dostala ta psycholožka/reklamní agentura.

Vojtek
03. 04. 2001
Dát tip
Počkáme až co žekne rada :-) ......hlevně žádný bynnery a bastafidliratata

Bříza
03. 04. 2001
Dát tip
to: JiKO + Popelucha: vidím to trochu jinak: Pokud si myslíme, že poezie je o "autentické komunikaci" - a jejím cizelování, obohacování a zušlechťování, a že se teto server o poezii poctivě snaží, pak je NA TOMTO MÍSTĚ reklama vulgární a nepřístojná. Ona je totiž právě přesně o opaku: o manipulaci, podsouvání a hrubnutí. Nejsem naivista, abych si myslel, že tím, že kdosi odmítne reklamu, tato přestane existovat. Naše osobní názory na reklamu - jsou -li tématem tohoto auditka náš problém neřeší. Pojďme se teď bavit o tom, zda ZDE reklama ano, či ne ...

Jarodějka
03. 04. 2001
Dát tip
Promiň Břízko, ještě odpovím na otázky. Popelucho, ptala jsem se Tě, protože - jinak se bude stavět k reklamě studentka ekonomické fakulty, a jinak psycholožka, přece ! A tebe jsem ještě na žádném srazu neviděla, tak Tě neznám. s reklamou na Písmákovi žádný můj nick nesouhlasí

Albireo
03. 04. 2001
Dát tip
Jarodějka: Tak to je v Tvém případě těch hlasů proti hodně! :-)

Tynic
03. 04. 2001
Dát tip
Šebestová a Merle TAKY NA HRAD ! :o)

Vio
02. 04. 2001
Dát tip
Jen stručně: 1. Jsem pro reklamu nebo aspoň sponzoring poskytovatele Inetu. 2. Otázku financování Písmáka bude řešit připravované občanské sdružení. S úctou Violator

Bříza
02. 04. 2001
Dát tip
Osobně bych nevydýchal, že má "dílka" (ať už jakákoli) přispívají komusi k lepšímu prodeji "produktů". Jsem ochoten pravidelně přispívat na provoz serveru, jakkoli se zůčastnit podle svých sil a času případných vydavatelských, nebo i dobročinných aktivit. Kdo si myslí, že by to bylo nad jeho možnosti, ať nepřispívá, nebo přispívá jinou formou. V případě, že získám pocit, že tu přestává jít o autentickou komunikaci, básničky, lidičky, ale o cosi jiného, myslím, že bohužel ztratím motivaci sem chodit. (a myslím, že nebudu sám). Myslím si, že právě spontaneita a autenticita dělá Písmáka tím, čím se stal. Doufám a věřím, že se podaří překonat současný trend "hrubnutí", nenaslouchání a agresivních projevů. (cožpak toho není dost všude kolem ?) Lidi! Pojďte zkusit udržet alespoň zbytky míst, kde se dá volně dýchat ! Míst, kde se můžete cítit svobodně, a kde neexistuje manipulace s vědomím - třeba prostřednictvím peněz a reklamy.

Jarodějka
02. 04. 2001
Dát tip
Tak se mi v noci zdál sen, že mě z barevného Písmáka bolí oči. No když to tady na mě začne blikat, aspoň se vrátím ke knížkám, a budu chodit číst ven, protože všechno špatné, je na něco dobré :o)

Vojtek
02. 04. 2001
Dát tip
Mně se reklama taky nelíbí...taknějak viz. Bříza.....ale zas Cavalera má taky pravdu...dopr... no asi ty příspěvky..kdyby byly nepovinný tak každej přispěje dle svých možností a chuti...ale co na to Olda????

Vio
02. 04. 2001
Dát tip
Břízíku, možná reklama není to pravé slovo. Asi bych taky radši byl pro sponzoring než pro reklamu. Myslím, že by nebylo nic špatného třeba na umístění loga Inet providera na naší stránce, pokud by takto legálně sponzoroval její provoz. Snad nám ono písmácké sdružení poskytne více možností a prostoru pro financování P. Nemusí to nutně být bannerová reklama. S úctou Violator

Jarodějka
02. 04. 2001
Dát tip
co jsem chtěla, jsem řekla, jenom aby nevzniklo nedorozumění - Cavalero, jasně, že jsem to myslela ze srandy, že ani mě Tvůj názor nezajímá, proto tam byl ten trojitý smajlík :o) všechny názory mě zajímají ! a Vio to myslí dobře, ale já jsem zatracený skeptik, a myslím, že se sponzoring časem změní na reklamu snad ne, ale babička říká, dělej jak myslíš, a vidíš :o)

Jarodějka
02. 04. 2001
Dát tip
corr. uvidíš

Albireo
02. 04. 2001
Dát tip
Nejsem takový fundamentalista, aby mi vadila samotná přítomnost reklamy. Co by mi ale vadilo, je zpomalení v načítání stránek. Neviditelný Pes je také živen reklamou a je někdy utrpení se na něj koukat. Načte se záhlaví stránky - dlouhá pauza. Po ní se objeví banner a hned za ním zbytek stránky - pokud není další reklama uprostřed. A dost často je reklamní server přetížený nebo spadlý, na na stránku se tím pádem vůbec nedá dostat. **

Popelucha
02. 04. 2001
Dát tip
Komu vadí škaredá a blikavá a pomalá reklama, tomu nemůžu než doporučit nějaký program, který než natáhne stránku, tak z ní reklamu (nebo cokoliv) vyhodí. Takovému programu se do seznamu nevyžádaných adres přidá třeba ad.billboard.cz a všechna reklama z tohoto url zůstane tam, kde nám nevadí, totiž na svém serveru. Myslím, že tohle může fungovat, dokud se to moc nerozšíří, protože pak si reklamníci vymyslí způsob, jak to obejít. :-( Já si totiž myslím, že pokud jsou potřeba peníze na provoz P, je reklama jediné (rychlé a čisté) řešení. A jak říká Katerina, kdo se nenechá, toho reklama neovlivní.

Jarodějka
02. 04. 2001
Dát tip
Popelucha: "kdo se nenechá, toho reklama neovlivní" - jsi psycholožka, děláš pro reklamní agenturu, nebo tomu prostě věříš.. ? Už jenom to, že někoho ta reklama ovlivňuje - proč by to jinak dělali ? - je pro mě důvod, že nebudu podporovat něco, s čím vnitřně nesouhlasím.. Nevnucuji své názory, ale ovlivňuji :-) i když vidím, že neúspěšně. Asi že v reklamačním oddělení tolik peněz, jako oni, nemáme. Kam bych mohla na Písmáka přispívat mi nikdo zatím nenapsal.. :-( Už se ta dobrovolná sbírka předtím udělala, a dověděla jsem se to pozdě. Chci to napravit.

JDqH
02. 04. 2001
Dát tip
Nač potřebujeme reklamu? Není nás tu nějaký ten tisíc? To nemáme každý stovku na podporu Písmáka? Jenže reklama je pohodlnější, což? Nikdo se nemusí obtěžovat, je to rychlé, čisté, zkrátka "košer"... Non olet... (Nepáchne...), pravil císař Vespasián, když ho jeho syn Titus kritizoval za to, že zdaňuje veřejné záchodky. Otec mu ještě demonstativně strkal takto získanou minci pod nos. Nehodlám podporovat na Písmákovi formou placené reklamou žádné zboží ani služby. Podej démonu prst a urve ti ruku. Co tu budeme dělat později? Psát reklamní písníčky? "...za plotem z bílých latí..." Přeháním, a záměrně. Haló, proberte se! Nebo to už zme zblbli všeci? fÚctě JDqH

Suppe
02. 04. 2001
Dát tip
_JiKo_: tak zaprvý - prolog tohohle auditoria je namířen proti mě, já jsem ten kdo tuhle diskusi o reklamě začal, takže když už mě prohlásíš za "rádoby intelektuála" tak bys ses moh aspoň obtěžovat mi poslat zprávu, že vzniklo takovýhle forum. Tohle fakt neni solidní přístup. Zaruhý, jak již řekl JDqH a patrně na to naráží i Vio, nejsem v žádnym případě proti nějaké dobrovolnické sbírce. Každý kdo chce by dal třeba kilo nebo půlkilo. Nesmělo by to bejt povinný, protože pak by to tady spousta lidí, která nemá peněz nazbyt zabalila a to by byla škoda! Avšak zpět k samotnému tématu, skoro vždycky, když se někam zapojí komerce, tak to totálně všechno zkazí! P.S. Jo a Upsala: drž se! člvoěk tu atam musí bojovat za své životní hodnoty. Držim ti palce a jsem s tebou!

Upsala
02. 04. 2001
Dát tip
Suppe, jak víš, že už jsem měla závratě ? Ale teď jsem se zase řebříčka hodnot chytila všema deseti, jak rosnička, protože snad nám to hezké počasí tady, nakonec vydrží :)

JiKo
02. 04. 2001
Dát tip
Spousta lidí zde tedy je ochotna zavrhnout byť i jim přínosný server (nejen Písmák) jen protože jsou na něm banery? Říkáte, že nebudete podporovat něco s čím vnitřně nesouhlasíte (zobecňuji), ale položme si otázku čím to, že máme internet? Není to právě z peněz z reklamy? Stále ještě nepodporujete to s čím nesouhlasíte (byť jen svou účastí)? Prosím berte to jako přehnané tvrzení ad absurdum. Znovu opakuji, že tu neřeším otázku, jak budeme Písmáka sponzorovat!!!! Jen vám dávám blízký příklad. To co mě štve je právě ono zavržení Totemu nebo třeba i Písmáka jen pro to, že tu je najaký baner. A znova opakuji, že bez banerů se mi Písmák taky líbí víc :-)

Tynic
02. 04. 2001
Dát tip
Bříza a Regis na HRAD ! :o) Reklama NA.... ;o)

Šebestová
02. 04. 2001
Dát tip
já bych taky na hradě uklidila ;-) dík, že moji žádost o práci fakt zvážíte, budu vyhazovat reklamní letáčky ze schránky, a zatírat loga firem na bránce :-) a to všechno jen tak, pro klid v duši

rire
02. 04. 2001
Dát tip
Dejte mi cislo Oldova uctu.

Ramona
02. 04. 2001
Dát tip
rire, zase předbíháš ~ ~ ~

Merle
02. 04. 2001
Dát tip
BOHAJEHO, proč tu znova omíláte stokrát omleté? Reklama tu jednoduše NEBUDE (řekl Olda). Je na nás, abychm zvážili, jak to financování provedeme. Byli sme vyzváni abychom založili sdružení (které by mohlo finance pokrývat a ještě mnohem mnohem víc), protože Olda odmítá dál nést všechno čistě svojí osobou (navíc mu to silně snižuje možnosti), ale nějak se to vytratilo do nikam (spíš Oldo? Inventůro?). Jestli chcete něco udělat pro písmáka, pomožte vzniku a chodu (jste ochotni imvestovast čas a práci??) toho sdružení. Jiná cesta teď není. Kurva vytočený vinný-nevinný avízo všem.

JiKo
02. 04. 2001
Dát tip
Suppe: no v auditku ve kterém jsme o tom začali jsem 1.4.2001 uvedl odkaz na toto moje auditorium s textem: Upsala a další, jsme mimo téma pojďme diskutovat jinam Avíza poslány všem Takže myslím, že jsem byl fér Dále prolog: ten není namířen proti nikomu konkrétně. Rozvádím zde téma "Reklama? ..Nikdy!!" nejde o jména, ale o to, že jako téma mi to připadlo zajímavé k diskusi

JiKo
02. 04. 2001
Dát tip
MERLE: vytočil si se úplně zbytečně, čti pořádně a vše. Já tu nezakládám hnutí za reklamu na Písmáku, ale pozastavuji se nad tím, že někdo je ochoten odepsat někoho - něco (server) jen pro to, že na svých stránkách má banery s reklamou

Cavalera
02. 04. 2001
Dát tip
Jo myslím, že to tu visí na každým rohu, že Olda nechce banery. Tak sorry Merle, že jsem něco napsal. A neposer se příště.

Jarodějka
02. 04. 2001
Dát tip
kmotříku, sprosťáku, jak to mluvíš, když s tebou souhlasím ! to mohu být ráda, že si mě tak hezky pokřtil, vždyť nechybělo moc, a kdoví co bych byla :o)

Jarodějka
02. 04. 2001
Dát tip
JiKo, REKLAMA by snižovala hodnotu Písmáku.. proč píšeme ? snad pro to, co poezie je.. osobně zavrhuji, aby se server, který pro mě tak moc znamená, zpronevěřil pro peníze snad tu múzu uživíme, i bez těch cizích peněz - nechci aby múza byla to, co řekl na konci Merle..

Jarodějka
02. 04. 2001
Dát tip
Cavalero, Tebe jsem taky četla !

JiKo
02. 04. 2001
Dát tip
..a prostě budou psát o něčem jiném..tralala

Funda
01. 04. 2001
Dát tip
Sdílím tvůj názor, že reklama by mohla krýt náklady na Písmáčka, ale jak by podle tebe měla vypadat.

Climaster
01. 04. 2001
Dát tip
..jsem radši pro příspěvky...dobrovolny...staci cislo Oldovyho uctu....bylo by to v pohode....neni reklama jako reklama..musime je rozeznavat..zatim

Naso
01. 04. 2001
Dát tip
Priznám sa, že dodnes neviem ako Písmak presne vznikol a ako presne funguje... Je to však bomba stránka a je mi jasné, že si vyžaduje náklady na prevádzku, občasné obnovovanie a spestrovanie jej grafiky. Osobne som tiež proti reklame (môj slogan: Reklama, neklam ma!), najmä proti tej, ktorá sa pokúša meniť môj spôsob života, ale zároveň si uvedomujem, že v dnešnom skomercializovanom svete byť nekomerčne funkčný, užitočný a zároveň atraktívny, je asi utopické želanie. Bol by som však nerád, keby Olda (čo aký fanúšik literatúry a podporovateľ mladých talentov) nakoniec na toto svoje a naše (!) hobby doplácal! Takže summa summarum, voči prípadnej reklame na Písmakovi zaujmem také isté stanovisok ako na všetkých ostatnýchstránkach: budem ju ignorovať. Aj napriek jej farebnosti, dynamickému blikaniu a persuázii v sloganoch! HOWGH!

Upsala
01. 04. 2001
Dát tip
A hele, nová zahrada ! :) takže ještě jednou,můj rebříček hodnot není do nebe. Myslíš, že účel světí prostředky ? Já potřebuji jenom dosáhnout támhleto jabko. JiKouši, nevylámej mi ty vrchní příčky ! :))) Pozorně jsem si přečetla, co jsi napsal. Rozumím, ale když se něco zavádí, mluví se takhle, pak se i dobře myšlená věc zvrtne. Objeví se další - komerční reklamy. Prostě, pořád si myslím to, co je v prologu. Teď mi jenom napiš adresu, kam mohu zaslat to, co vydělám za jabka. Dobře, když to nebude stačit, můj řebříček hodnot opřu o plot, a natrhám i u sousedů :) A teď mi někdo připomeňte "účel světí prostředky" ! :)))

JiKo
01. 04. 2001
Dát tip
Upsala: základní rozpor je v tom, že já si nemyslím že reklama je špatný prostředek

Upsala
01. 04. 2001
Dát tip
aha :) a ta adresa, jak možno přispět na Písmáčka ?

Jochanien
01. 04. 2001
Dát tip
TO. Upsala: víš myslím, že žijeme v téhle době a tak se jí musíme poněkud přizpůsobit:-))) ano, nemusíme si vzít všechno, co je na stole, ale můžeme selektovat to dobré. A koneckonců reklama hýbe světem. Nevím (sama za sebe), jak funguje Písmák po stránce ekonomické, ale jestli všechno hradí Olda, bylo by moudré buďto přijmout tu a tam nějaký ten banner a nebo se skládat, s bannery je to přirozeně rychlejší:-))) Jsem celkem pro reklamu.

Katerina
01. 04. 2001
Dát tip
Ja jako studentka marketingu bych tady reklamu snesla, zadarmo neni nic (i kdyz to tak nekdy vypada). Jsme preci dospeli lide a pokud se nedame ovlivnit, zadna reklama na svete nas neovlivni, at je ji kolik chce!! Nebo s tim snad nekdo ma problemy??

ruby
01. 04. 2001
Dát tip
ja pridam naivni radek. pokud NAS MUSI OLDIK FINANCOVAT neni snad co resit. od zitrka at tu blika banner

Jarodějka
01. 04. 2001
Dát tip
reklama - cituji Nasa "Osobne som tiež proti reklame (môj slogan: Reklama, neklam ma!).." "..budem ju ignorovať. Aj napriek jej farebnosti, dynamickému blikaniu a persuázii v sloganoch! HOWGH!" skvělé Naso ! vadí Ti sprejeři a pocákané kostely, výlohy ? vadí Ti něco ? kdyby náhodou, tak to ignoruj :o)

Jochanien
01. 04. 2001
Dát tip
TO. Jarodějka: promiň, ale myslím si že si poněkud pleteš vandalismus s reklamou. Pocákané kostely a zaspreyované výlohy, pokud si je "neupravil" sám vlastník, nepatří pod pojem reklamy:-))) Samozřejmě - nesouhlasím s ignorováním vandalismu! Ale civilizovaná reklama, která finančně alespoň trochu podepře písmáka by Ti teda fakt vadit nemusela.:-)))

Jarodějka
01. 04. 2001
Dát tip
Jochanien, nepletu ! přečti to ještě jednou, nebo dvakrát - tam nepřirovnávám graffiti k reklamě - ale to byla ukázka něčeho jiného - mého překvapení, a totiž když mi něco vadí, že to teda budu ignorovat :o) teda ne já, ale Naso zajímavý slogan :o) nevím, jestli je univerzální.., provedu pilotní zkoušení :o)

Jarodějka
01. 04. 2001
Dát tip
Johí, stejně díky, ten příklad nebyl nejšťastnější :o)

Cavalera
01. 04. 2001
Dát tip
V první řadě musím říct, že jsem nečetl své předchůdce, takže se možná budu opakovat:-) Reklama mě na tomhle servru napadla po pár dnech tady, když jsem zjistil, jak obrovský je zde pohyb lidí a jak by se to dalo využít např. pro reklamu formou banerů. Ano provoz něco stojí a ikdyby nestál, někdo tomu musí obětovat svůj čas a svou námahu, byť ho to možná baví a dokonce mu to je, nebo bylo prospěšné tím, že se na těhle stránkách třeba zdokonalil v psaní scriptů. Nevidím jediný důvod, proč by se nad dílem nemohl zobrazovat reklamní baner. Samozřejmě můžeme namítnou, že "my" co řečníme o stupiditě reklam si ji přece nedáme na stránky a to ani s tím, že jí bereme jako nutné zlo pro chod tohoto servru. Pak ovšem nezbývá než šáhnout do prasátka a dát něco ze svých, to se ovšem také moc lidem líbit nebude. Vím teď namítnete, že rádi pošlete 10, 50, 100 možná i tisíc korun, já vím, bude to jednou, pak se začnou ozývat hlasy "já dal tolik a tolik a on jen tolik a tolik" .. proč jsem se o tomhle nedověděl, když jsem zaplatil 100 Kč..apod" .. či proč já bych platil, když on taky neplatí. Jaké je vlastně jednoduché řešení? Žádné, jsme přece lidi a nedokážem se dohodnout na věcech zcela jasných a prospěšných všem, natož pak o věcech týkajících se peněz. Jisté je, že zde máme zcela zadarmo prostor pro naší seberealizaci, pro naše básničky, pro radost i pro hádky, který někdo táhne ze svýho a možná by jsme se za to občas mohli odvděčit, byť to budou ty hrozný chechtáky. Řešením (částečným) můžou být ony dražby, které by se třeba i časem mohly rozvinout na vyšší úrovni (nevím jak probíhají teď) ... vkladatel dílka, by souhlasil s tím, že jeho dílko může být vydáno např. v jakési "písmácké kompilaci" .. písmák by však nezískal výhradní práva na toto dílko. .. no je toho spousta, spousta kliček a možností, než to tu napsat ... Jinak ještě k reklamě. Pokud by jsme (netroufnu si definovat to "MY") se neshodli na financování reklamními banery, proč je např. nevyužít k získávání financí na "dobročinné akce"? A to např. na již někde zmíněné básničky pro děti, nebo jen obyčejným poukázáním získaných peněz pro nějakou nadaci, projekt, dětský domov, či dětské oddělení. Je toho asi málo a zároveň moc, co jsem napsal a asi to bude dost zamotaný.

Jarodějka
01. 04. 2001
Dát tip
neopakuješ se Cavalero, ale dobře, ani já tě příště nebudu číst :o))) a nedávej mi avi, ju ? :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru