Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pražskej den

05. 11. 2006
2
0
1374
Autor
Phaedra

Jonz-deemzetpeeee Jen-Ne ty ne to K.-Phaedra první učitelka-Vachatová druhá učitelka-Ullschmiedová

Jonz a K. teď svorně zírají před sebe. V jejich pohledu je cosi tupého, jako by se nacházeli každý na úplně jiném místě než ve třídě výběrového gymnázia. Zírají skrze ženu, která před nimi poskakuje a štěbetá, že Sokrates byl především velice ošklivý a z toho důvodu se dal na filosofování. -„Cože?“, lehce sebou škubne Jonz. -„No to fakt není možný.“, skládá hlavu do dlaní K. „Aneb, kdybys byl hnusnej, nebyl bys blbej a vopačně.“, děsně se šklebí. Jonz a K. teď svorně zírají před sebe. Zírají skrze mladou ženu, která jim cosi velmi intenzivně hrne do hlavy. Končí se skvělou pointou: -„…protože já se narozdíl od vás o vaší maturitu bojím.“, na chvíli se odmlčí, hledí na Jonze s K. a pokračuje: -„Vy, vy vypadáte jako, že je vám to všechno tak nějak…“, krčí rameny, „tak nějak…“ -„My máme toxoplazmózu.“, pronese Jonz smutně rezignovaným tónem. Učitelka neodpoví, obrátí se k tabuli a píše své řádky o tom, kde hledat hranice čehokoliv. -„Já se z těch nekonečen zbláznim. Jímá mě z toho existenciální tíseň a to se mám pak soustředit na něco dalšího a jen tak s klidem psát, že odečteme-li od nekonečna třeba tisíc dvě stě padesát sedm, zůstane nám nekonečno, protože náš tisíc dvě stě padesát sedm s ním vůbec nehnul.“ -„No jo, K., C´est la vie,“ pravil Jonz a pastelka v jeho ústech se náhle podobala cigaretě, „Když umřeš, s vesmírem to taky nehne, tak to tak ber.“, řekl potom a mírně se uchechtnul. -„No právěže tak to beru a pak mi začíná připadat úplně dementní, že tady dřepíme a počítáme limity.“, K.-ina rozhořčená tvářička teď Jonzovi připadá něčím roztomilá, položí jí tlapu na koleno: -„Vyser se na to, K..“, a pak ji na tu tvářičku políbí. „Seš kóča, bych tě sněd.“ Crrrrrr, zvoní na přestávku, učitelka ještě dopisuje svou rozdělanou limitu, zbytek třídy si pilně, ale hlučně zapisuje. Jonz a K. už opouštějí třídu: -„Mě to v tý škole tak mrdáááá!“, huláká Jonz a jeho slova se spolu s rachotem zvonění tříští o stěny chodeb. -„Vyser se na to, Jonzíčku.“, konejší K., „zejtra spolu budem spát, bude dobře.“ -„Hmmmm, se moc těšim.“, zasněně a slastně hledí kamsi před sebe, „To je fakt, nebudu si tady s tim ústavem kazit život.Poď ven, tady to už bude stát za hovno.“ Jonz a K. vychází hlavním vchodem ze školy, je něco před polednem. Dojdou na roh Hellichovy ulice, čekají na přechodu a drží se za ruce, Jonz žádá kolemjdoucího o cigaretu a ten mu ji se slovy: ale nekuřte, je to nezdravý, a bohulibým úsměvem dává. Když přejdou na zelenou, spatří na Újezdě Jena, kterak si to vykračuje ve svém kabátě, šále a s baťůžkem na zádech. -„Čus kedry, co tu děláte?!“ -„Zatahujem a ty?“ -„Já mam volno, tak si du sednout do tráfy. A vy dete kam?“ -„No my eště nevíme. Co, K.?“ -„No já nevim, asi taky do tráfy.“ -„Tak jo.“ Všichni tři teď sedí u stolu v zakouřené kavárně. Kromě nich tam vysedává ještě pár dalších studentů. Místností se line hlas Edith Piaf. -„Kde ta čubka zase je?”, mručí znechuceně Jonz „Já tam skočim pro popelník.” Vrátí se ke stolu k Jenovi a K. a prohlásí: -„Já nevim, proč sem eště chodíme. Smrdí to tu, obsluha tu neni, lezou sem malý děti, hraje tu furt ta samá hudba. Už mě to tu fakt mrdá.” -„Já nevim proč sem chodíte, mě to tu už taky sere, nejhorší sou ty lidi ze školy, co se tu učej kouřit. Na to se fakt nepotřebuju dívat. A mimoto, už se tu cejtim skoro, jak ve škole. ”, říká rozhořčeně K. -„No já nevim”, mumlá Jen mírně, „já už sem si ňák zvyk.” -„No právě! To mi na tom vadí nejvíc.” Konečně přichází servírka oděná v batikovaném šátku: -„Co si dáté?“ -„No konečně. My skutečně existujem.”, pokračuje K. -„No já nevim, co vy?“, táže se Jen a je opět rozzářen. -„No já nevim. Co, K.?” -„No, nevim ták, co si budeš dávat ty, Jene?” -„No, já myslel, já si dam asi… nedali byste si…?“ -„…ňákej chlast?“ -„Dáme si chlast!“ -„Třikrát vodečku.“ -„A děkujem.“ -„No a co? Jak se vám jinak daří?” -„No hele, stojí to za hovno, …………… ale někdy je to fakt dobrý.“ -„Tak, tak.“ -„Ámen ámen pravím vám, tak nááá…?” -„Na všeobjímající lásku.“ -„Na nekonečnej vesmír.“ -„Na velkou Houbu.“ Cink cink cink.
krutyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy chrochtani hul lucie hul prospiva ti to trip

kámo, tohle je faq pěkný...

Phaedra
05. 11. 2006
Dát tip
Semráda, netynete, že se ti blíbí.Je to vlastně pokračování pražský noci, aby dostala tu pointu, takže se to pak celý dohromady bude jmenovat Jak si tu žijeme v Praze jako prasata v žitě nebo nějak ještě hůř a pošle se to pánům, co si nad tim budou vyškabávat soply z ucha.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru