Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

kóan VI. - Pohlavek

17. 12. 2006
3
13
1737




















Pohlavek



Mistr putoval krajem a hledal koho by učil. Po čase se k němu přidal zvláštní mladík.
Chodil všude s ním a pořád ho jen mlčky se zaujetím pozoroval. Jednoho dne mistr
prováděl čajový obřad a v duchu si kladl stále stejnou otázku:
"Proč se ten žák na nic neptá?"
Žák to zpozoroval a usmál se, načež mu mistr vlepil pohlavek.
Mistr poznal, že to on sám prve vstoupil do učení.





















13 názorů

ludmil
25. 04. 2009
Dát tip
Nu ano, mistra se zmocnila hněvivost. Myslel si o sobě, že je mistrem, ale byl pouze zpychlým učencem. A když přišel obyčejný člověk, žák, projevilo se to. Teď se mistr bude muset znovu dřít.

Najmladšia
18. 01. 2007
Dát tip
nie je zac,aj nabuduce a velmi rada

diky za to "chacha"! asi nejlepsi kritika, jakou jsem ke koanu dostal, a to nesranduju...

Najmladšia
15. 01. 2007
Dát tip
no zaujimave take na zamyslenie...chacha

Baziliška
26. 12. 2006
Dát tip
právě že, tohle mám skoro stejné:-) - taky vím, kde to bylo, ale jak to bylo?...o to víc mě příjemně překvapilo, že se setkám s někým, kdo taky považuje tenhle epigram za hodný zapamatování (ač je to pracné:-)...třeba vzorec glukózy jsem se učila už snad šestkrát, ale dodnes mám jen povšechnou představu o tom, jak asi vypadá...;o)

Baziliška
26. 12. 2006
Dát tip
ehm, se omlouvám, že se vměšuji do cizí diskuze...ale tenhle H. epigram patří k mým oblíbeným, jedinný, na který si vzpomenu kdykoli...:-)

jo jo, ty carky... :-) pisu to uplne sam... tem epi. je skvelej

Baziliška
17. 12. 2006
Dát tip
:-))...perfektní koan...

to se ti zda, sem se k vam spis priblizil z te druhe strany ;-) navic - tohle prece neni kamenak! :-°

G_B_Show
16. 12. 2006
Dát tip
poslyš tos přece přehnal, nesnižuj se na naší úroveň.. my o to nestojíme :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru