Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pro Blanku (pro Prahu)

09. 01. 2007
4
11
1636
Autor
Ufounek

U kyvadla jsem nejťastnější ...

 

Překročíme zábradlí,

nohy necháme volně žít,

ze strany na stranu.

 

Otevřeme láhev vína,

plastikové kelímky  popřejou,

zazní nám.

 

U kyvadla jsem nejvzdálenější ...

 

Vykloním hlavu,

houpe se ----a houpe,

ze strany ----na stranu.

 

Padne ----nepadne??

A kdyby ...

Nebojím se,

Pohlídám aby si tam byla.

 

U kyvadla jsem nejzranitelnější ...


11 názorů

Ó
24. 06. 2007
Dát tip
...OK...

Jopol
24. 06. 2007
Dát tip
I po opakovaném přečtení, s odstupem času: Ufounku, tohle je jedna z tvých nejlepších básní, lehounká a jakoby sama běžící, jako by se tu slůvka poskládaly samy, všechno tu pasuje dohromady, není tu nic navíc ani moc málo, je to fantazie obyčejného dne, se silným vyzněním... Už jenom tím úvodem "U kyvadla jsem nejšťastnější..." jako bys zasáhla terč přímo do černého, otevřela jsi tu průhled do krásně poetického světa...

MAJKL65
16. 04. 2007
Dát tip
Ta je skvělá, prostě skvělá.

Ó
19. 01. 2007
Dát tip
...nesmíš být přehnaně skromná...ale taky věřím, že zůstaneš taková jaká jsi...

Ufounek
19. 01. 2007
Dát tip
nepřehánět ...prosím

Ó
19. 01. 2007
Dát tip
...do některých Tvých básní jsem se zamiloval...znovu si to uvědomuji... a po přečtení předcházející kritiky tuším... že nebudu sám...

Jopol
19. 01. 2007
Dát tip
Ufounku, řekni mi: jak to vlastně děláš? Jak to vlastně děláš, že nad tvými verši člověk musí ztratit tolik času? Zatímco většinu jiných básní je po přečtení možno zase odložit stranou - ty tvoje se zakousnou, zahryznou do mysli, a už nechtějí ven... A člověk pak musí probíhat, bloudit svými vlastními niternými světy, aby v nich vypátral, aby z nich pochopil, co ten Ufounek tu jen tak jakoby zcela lehce nadhodil? A proč jde z tvých veršů na člověka takový zvláštní, sladkobolný smutek? A jak to vlastně vůbec děláš, že tvé básně zůstanou svým zakončením, svým vyústěním tak ostře, tak neopominutelně vězet v prostoru - jako šíp, který, vystřelený z ruky mistra-střelce, právě zasáhl srdce? To "U kyvadla jsem nejzranitelnější..." - to je úžasná gradace, drahokam básnického umění; a ty mi budeš ještě něco vykládat o tom, že prý nejsi umělkyně...

diky Pavlinko...za Blanku musim rict, ze je ji z toho trochu smutno,ale Praha je jiste pysna

martinez
09. 01. 2007
Dát tip
tahle je fajn... *

Ufounek
09. 01. 2007
Dát tip
díky

Ó
09. 01. 2007
Dát tip
...je to parádní...zachovala jsi styl...a dobře se to čte...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru