Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pohádka na dobrou noc...

14. 01. 2007
0
2
22
Autor
kaťásek

dříve, než ulehnete na svá lože a necháte si zdát sny, povím vám jednu pohádku...

...byla jedna hvězdička, ale nebyla to obyčejná malá hvězda, byla to totiž hvězda Snová...
..ve dne se svou kamarádkou - hvězdou Fantazií - vymýšlela nejrůznější sny - pohádkové, romantické, ale i strašidelné..
.v noci se sama vydávala k lidem do domů a do šeptala jim příběhy, které si s Fantazií připravily.

Myslíte si, že byla hvězda ve svém snovém světě šťastná???

Byla i nebyla.
Sice byla ráda, že může občas dělat lidem radost, ale zároveň jí trápilo, že v nich vzbuzuje falešné naděje a lidé jsou později nešťastní, proto byla smutná i ona. Nevěděla si s tím rady, přece musí plnit to, pro co byla stvořena! Rozhodla se, že se půjde zeptat stařešiny Měsíce, který měl většinou na každou otázku odpověď....
...po dlouhé a velice namáhavé pouti se konečně dostala k Měsíci a zeptala se ho tedy. Měsíc si i tentokrát věděl rady, vysvětlil hvězdičce, že některé naděje, které lidem rozdává, nejsou vůbec falešné, naopak, jsou pro lidi velmi důležité a mají svůj význam. Hvězdičce to nestačilo, měla ještě tisíce otázek, na které se chtěla Měsíce zeptat, ale pochopila, že už by to stejně nemělo cenu, pomalu se stmívalo a ona se zase vydala na Zem - tentokrát povzbuzena a s úsměvem na rtech - a pro tento večer si vyhradila právo rozdávat jen sny veselé.

2 názory

Má to dobrý nápad, dalo by se s tim pracovat, což jsi bohužel neudělal(a). A taky vzhledem k tématu by to mohlo být více poetický. Doporučuji přepracovat, mohla by to bejt kultovní pohádka postmodernismu...

zana_zana
14. 01. 2007
Dát tip
jaj a ja som si myslela,ze som videla ufo;-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru