Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

..ešče ne, mami

18. 01. 2007
13
35
2092
Autor
Rabb

.

.
.
 
 

Nejprve hrnce. Pečlivě je utřela a odložila na patřičné místo do kredence pod dřezem. Následovaly dva hrníčky. Hrníček od kávy, mám ráda, když si po dobrém obědě sednu do křesla a uvařím si kávu. Hrníček Granko, co má všude malý červený puntíky, ten je Honzíkův, jsou mu tři a pořád u stolu v jídelně bojuje s jídlem. Nezbeda jeden.
  „Honzo, už to máš spapaný?!“ Hrníček odložila suchý na polici.
  „Ešče ne, mami,“ ozval se tříletý syn ovdovělé Marie, v odpověď a následně propukl v radostný smích.
  Co tam ten lump dělá? „ale Honzíku, už se v tom rýpeš strašně dlouho. Už mi to dones, abych to mohla umýt, prosím tě.“
  „Ešče ne, mami,“ odpověděl strojově znovu, “ta paní říkala, že by to chtěla dopapat,“ dodal.
  „Jaká paní, Honzo?“ Zeptala se se zájmem Marie.
  „Ta paní, co sedí vedle mě.“ Ztišil hlas a zašeptal: „Řekněte něco, paní.“
  „Nedělej vtípky a dones to jídlo sem!“
  „Já si nevymýšlím. Ona nechce mluvit!“ Znovu zašeptal: „Paní, promluvte.“
  „Jak chceš! Jdu si pro to sama!“ Odhodila utěrku na odkapávající rošt, na kterém zůstával poslední talíř. Přešla kuchyni, plovoucí podlaha zaskřípala, prošla dveřmi, otočila se směrem doprava a zůstala nehybně stát.
  Zorničky se jí úlekem doširoka roztáhly. Cítila první náznaky infarktu. Přes paniku, která ji zachvátila, nedokázala ani mrknout okem.
  „Co od nás chceš?!“ Dokázala najednou zakřičet.
  U stolu seděl malý Honzík. Celá ústa a prsty měl zamazané od omáčky. Usmíval se od ucha k uchu a hladil saténový černý hábit osoby, která seděla vedle. Přes hlavu měla přehozenou kapuci a civěla do prázdného talíře před sebou.
  Postava neodpověděla, namísto toho zvedla jednu ruku v kožených rukavicích ke kapuci a sejmula si ji z hlavy.
  SMRTKA!, napadlo Marii okamžitě. Sesunula se k zemi a zůstala nehybně ležet.

 
Cizinec obešel stůl a klekl si k bezvládnému tělu. Dýchala. Jen omdlela. Rukou ji pohladil po tváři a do ucha ji zašeptal: „Pro tebe jsem si dnes nepřišla.“

 
.

.
.


35 názorů

TierraZ
01. 09. 2009
Dát tip
Až jsem se lekla, děkuji

Buřinka
02. 10. 2007
Dát tip
zajímaví....=Dfakt hezky píšeštip

Kytiii
18. 06. 2007
Dát tip
dost syrový... líbilo moc, protože to vzbudí emoce a všechno v tobě křičí: toho malého ne! takže tak - tip

náhodou mne sa páčilo. tip

avox
11. 03. 2007
Dát tip
A nádobí jsi taky nejspíš nikdy neutíral... nejdřív porcelán, až potom hrnce...

Rabb
10. 03. 2007
Dát tip
tak ty takhle?! do neoblíbených s tebou! :-)) (ftip, že..:-))

Alojs
10. 03. 2007
Dát tip
já to posčítám a pak to vyúčtujem. dneska se už přece neděkuje :)

Rabb
10. 03. 2007
Dát tip
oki.. díky zas.. :-)

Alojs
10. 03. 2007
Dát tip
celý začátek... trochu mě to rušilo. možná kdybys více rozčlenil text, ale... ale nech to tak. ekzém jsem z toho nedostal a zas tak rušivé vlny to nebyly.

Rabb
10. 03. 2007
Dát tip
skloubení myšlenkových pochodů? Uveď příklad, budu rád..

Alojs
10. 03. 2007
Dát tip
dobrá (zrakem příjemně plynoucí) povídka, která nemá nikterak objevný konec, ale přesto je překvapivě zašněrovaná a úderná (byť by se dala slova smrtky - ta závěrečná - označit za filmové klišé :)). Psát umíš. I když mi někdy vadilo skloubení myšlenkových pochodů s "právě prováděným".

prečo???? prečo to zlé ham...prečo? prečo ma nútiš mať slzy v očiach a ja sa ani nemôžem vyplakať? prečo?

Rabb
22. 02. 2007
Dát tip
ano..

au, au...ten malý? :´(

Oldjerry
02. 02. 2007
Dát tip
Dobrá, fantazie máš na rozdávání, jen mi připadá malinko nedotažená (nevím, jak ji dotáhnout - není to mé téma). Líbí se mi to ano, jsi dobrý vypravěč a čte se to samo. Jen ta piha...

Rabb
31. 01. 2007
Dát tip
reko, viz odpověď na kritiku StVna..

reka
31. 01. 2007
Dát tip
hmhm. dobra je ta veta s pani: „Ešče ne, mami,“ odpověděl strojově znovu, “ta paní říkala, že by to chtěla dopapat,“ dodal. to najednou dostane grady. ale pak je to najednou smrtka, ktera si jde pro maleho Honzika - ach, takove klise, takove zklamani.

hašigora
27. 01. 2007
Dát tip
pekne...tenhle neurvaly styl se mi libi....tip

Rabb
26. 01. 2007
Dát tip
Cizinec se postavil. Tuhle větu, tedy hlavně ten rod, abych oddálil pointu, jestli se tedy jednalo o smrtku či ne.. záměr. Nechám to tak. A teprve čas ukáže, jak dobře, a jestli vůbec, budu psát.. teprve se učím. Styl piluju bez knížek a pouček. Podle sebe a podlůe ostatních. Ale snad to bude časem lepší. Apropo, co bys od člověka, co měl ve čtvrťáku čtverku z češtiny, chtěl, že.. :-) děkuji za slova.. tak si představuju kritiku.. díky.

anula16
26. 01. 2007
Dát tip
krásny... takovy ze se me to nejak dotklo alenemuzu rijit na to cim... t*

Rabb
23. 01. 2007
Dát tip
Chiméro, Polednici to připomínat mělo.. těsně před tím, než jsem to začal psát, jsem si ji přečetl.. :-)

Chiméra
23. 01. 2007
Dát tip
Hehe, konec zajimavej :)). Trosku mi to pripomnelo Polednici, tak letmo :)

Lakrov
22. 01. 2007
Dát tip
Věty by si zaloužily trochu ohoblovat. Pohrát si s rody podstatných jmen v po sobě následujících větách, případně zvolit vhodná synonyma. To aby bylo na první pohled zřejmé 'o kom/o čem' je řeč a aby to zároveň netahalo za uši (oči). Některá souvětí jsou poněkud nastavovaná: ...ale ta odměna, pečlivě ho utřela a... Slovo 'Mňam' je hnusné citoslovce, hodící se leda tak do televizní reklamy... A je to morbidní a zbytečně. Přece stačilo jen vymyslet nějakou zápletku. Nebýt toho, že první řádky mé kritiky byly napsány 'za běhu', tak by ode mne žádná kritika nepřišla, protože tomu vůbec nerozumím. Promiň.

johny45
21. 01. 2007
Dát tip
Neviem, mne ta pointa prisla taka...onicom, predpokladatelna a neprekvapiva... Napisane to sice bolo dobre, ale...sorry, pre mna nic prekvapujuce...

zvedavec
20. 01. 2007
Dát tip
aj mne sa to paci :)

Rabb
20. 01. 2007
Dát tip
opraveno.. ..tak teď ten tip.. :-))

Rabb
18. 01. 2007
Dát tip
však on jednou příjde.. ten nápad. ..díky za přečtení.

StvN
18. 01. 2007
Dát tip
To je vpořádku. Píšeš dobře. Jen to chce nějaký neotřelý nápad.

Rabb
18. 01. 2007
Dát tip
ano.. uznávám.. jen jsem si chtěl zase jednou napsat povídku.

StvN
18. 01. 2007
Dát tip
Jako jedna z mnoha v tomto žánru gut. Ale jinak jistě uznáš, že jsi nepřekvapil.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru