Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nástrahy vedoucího

21. 01. 2007
0
0
522
Autor
tobi

Je možné být trochu v předstihu, když víme na co si dát pozor...

Nástrahy vedoucího. Nový rok se šťastnou sedmičkou 2007 nám pomalu začíná a každý od něj očekává, že bude lepší než ten právě uplynulý. Není však zrovna lehké, vždy správně rozpoznat, že se vyvíjí skutečně úspěšně. Samozřejmě, je možné vycházet z jednotlivých dílčích vydařeností a ty pak sčítat, ale ani tento systém, jak za chvilku zjistíme, není zas tak úplně dokonalý a je o něm možné za určitých okolností dosti pochybovat. Je to s podivem, ale většinou každý úspěch sebou přináší i něco záporného, co na první pohled nevidíme, nevnímáme, ale důsledek nepochybně dřív, či o později na svých bedrech pocítíme. Může se nám tedy stát taková věc, že u některých námi označených úspěchů nakonec zjistíme, že to vlastně zas takové vítězství nebylo, jak se nám v prvotním nadšení zdálo. Uvedu nyní malý příklad, ale berte ho prosím s notnou dávkou rezervy. Nelze ho v žádném případě prezentovat jako nějakou šablonku pro všechny případy, kdyby se někdo z nás stal...například...například…třeba vedoucím. Pravda, naše první reakce na takovou skutečnost by zřejmě u většiny z nás vyvolala široké úsměvy na tváři v neblahé předtuše toho, že se jedná o nějaký nejapný žertík našich povedených spolupracovníků. Jenže jak známo jsou mezi námi i tací, kteří přímo touží moci šéfovat a právě těmto jsou určeny další moje řádky. Ve svém okolí jsem totiž zaznamenal dost významné poměny lidi kteří se stali vedoucími. Nebudu ovšem dnes hodnotit stránku charakteru, která většinou také dozná velkých změn, ale zaměřím se pouze na skutečnosti přímo viditelné, což myšlenkové pochody v žádném případě nejsou, takže o nich až někdy příště… Když se tedy někdo stane skutečně vedoucím pracovníkem…pracovníkem…ale to slovo mi nějak neladí, vedoucí přece nepracuje v pravém smyslu slova pracovat, ale pracovníky řídí což je jistě zodpovědnější úloha. Tak tedy ještě jednou, kdybychom se stali vedoucími se vším všudy, tak je myslím jasné, že tento počin zařadíme na první odhad do kategorie úspěchů. Takový člověk se cítí v nové funkci velmi důležitý a také daleko vyšší finanční ohodnocení je myslím dostatečnou motivací zařadit svoje povýšení do kategorie úspěchů. Má to však, ale i opačnou stránku, kterou si uvědomíme až po čase. Post vedoucího totiž také v drtivé většině znamená, vzít na sebe větší zodpovědnost a to si vyžaduje ať chceme či ne více nervového vypětí, které bude mít většinou neblahý vliv na naše zdraví. Vím, vím, teď si řeknete a co prachy...přece daleko vyšší výplata stojí za tu trochu nervů navíc? Ano, to je možná pravda a tak se zkusme trochu podívat na zoubek zvýšeným financím. Myslím si však, že ani tady není skutečnost tak úplně ideální, jak by se na první pohled zdálo. Jak je známo z jednoho českého pořekadla, že s jídlem roste chuť, tak já bych ho ještě v tomto případě rozšířil o to , že neroste chuť jen ta pomyslná, ale i ta skutečná. Najednou místo skromných domácích večeří začne náš nový šéf navštěvovat restaurační zařízení, tak jak je to běžné u lidí…řekněme na vyšší úrovni... To samozřejmě znamená za prvé, větší finanční zátěž a za druhé když si uvědomíme, že si může objednat pokaždé jen to co mu chutná, tak to nebude právě moc ladit se zdravou výživou a to pak může být velmi nebezpečné pro náš organismus. Také je potřeba v tomto ohledu upozornit na případné nabírání tělesné váhy, znamenající ve svém důsledku ohrožení í krásy tělesné. K tomu musíme ještě chtě nechtě přičíst nějaké to kafíčko navíc, při hojných, ale určitě velmi důležitých výrobních poradách. Také pokud je dotyčný v klanu kuřáků, tak snad ani jeho nedopalky v popelníku nebudeme sčítat, ale ten kdo někdy kouřil tak je mu nadmíru jasné jak to na takových poradách vypadá. Z nervozity a nebo naopak k přispění lepší pohody se potom zapluje jeden kouřivý hřebíček do rakve za druhým.. Také dovolená se začne plánovat do míst, kde je potřeba k vycestování ještě příslib, aby byl pan či paní vedoucí byli trochu jak se říká IN. Myslím si, že taková Kuba by byla pro začátek plně dostačujícím místek k trávení zasloužené dovolené, ale to jsem možná trochu přehnal, to by umožnily jen platy vedoucích pouze v případě, že by byly z kategorie nějakého sci-fi a to nebude jistě případ pro každého.. Když si nyní na závěr sečteme a podtrhneme všechny klady a zápory, tak zjistíme velmi podivné a pro mnohé také nemilé věci. V případě financí nám vyjde výsledek takový, že i když je plat o hodně vyšší než předtím tak se peněz paradoxně nedostává a to uznejte jde pěkně na nervy. Je tu však ještě jedno záporné hledisko a to je ještě důležitější než to, že čím více vyděláme o to více utratíme. Je to hledisko zdravotní, které nelze nikdy podceňovat, ale to dozajista každý pochopil z výše řečeného a tak nebudu závěr článku kazit nějakými případnými zdravotními problémy. Ba právě naopak..je třeba v závěru najít něco pozitivního co by neodradilo případné nové vedoucí k radostnému vstupu do nové role. Stát se tedy vedoucím znamená podstoupit jistá rizika, ale v konečné fázi všechno záleží na každém jednotlivci, jak se s nimi vyrovná. Pokud by neměl o nich ani jen trochu potuchy, tak by to bylo jistě velmi nepříjemné, ale nyní po přečtení tohoto článku, je pro něj jak doufám všechno o hodně jednoduší. Už v začátku si nový šéf bude vědom popsaných nebezpečích a může jim hned v zárodku velmi úspěšně čelit a tak se stane pohodovým vedoucím. Přeji všem hodně zdaru a případné komentáře směřujte na nero@inmail.cz nashledanou přátelé.
Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru