Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

bolo ako nebude

28. 01. 2007
1
1
975
Autor
kamar

Autor nestojí o žádnou kritiku.

co sa za dva mesiace zmenilo a nezmenilo - odniesli nam pocitac a panovi sa nakoniec za tri tyzdne podarilo nainstalovat windows a doniesol nam ho naspat. tak mame internet v penzione. ktosi si tu vraj postahoval porno a nejake male dieta si to pozrelo a bola z toho afera .. neviem preco sa vsetci pozerali na mna, ako keby som ja za to mohla. asi preto, ze sa to stalo tyzden potom, ako som sem dosla. nepaci sa mi anglicko. som na dedine, aj ked sa to tvari ako mesto, proste sa tu nic nedeje. nikto tu nepracuje skor ako od desiatej a o piatej sa vsetko zavrie, len cudzinci pracuju stale. a ja tu. blba zdravotna sestra v penzione pre dochodcov. lovely? my love? darling? how lovely! skor ked sa ma tu denne tak stokrat spytaju, ci som all right, tak aj zacnem rozmyslat nad tym, ci naozaj .. ale isteze. ak niekto nie je all right, tak to nie som ja, v ziadnom pripade. praca je to blba, niekedy zabavna, niekedy ma dochodcovia strasne seru .. rozpravam vsetkym managerom, ako mam nesmierne rada nocne sluzby, tak zatial mam 75% sluzieb v noci .. dufam, ze sa to nezmeni. v noci sa to tu meni vyslovene na 'mad house', to sa mne velmi paci, rada sa bavim s deduskom o jeho carovnom prsteni, ktory ked pootoci, tak budeme do rana vsetci mrtvi, pretoze na nas nedozera jeho 'shepherd called ninja', alebo mi tu za chrbtom sedi babka v nocnej koseli naopak, ktoru si dokladne zastrci do nohaviciek a navrch si oblecie podprsenku .. ako sa ja na nej chechtam! a ona na mne - does your mother know where are you? does your mother know that you are not going to school today? .. a zopar vykrikov help me, help me dakde z tmavych chodieb a podobne ….. strasne som sa tu nudila, ale strasne, nevydrzatelne pred par tyzdnami, a potom som si vysla na pivo s kolegami a co som videla ma dalo hned do kludu .. naco stracat cas s niekym inym ako sama so sebou? som cista a triezva a vobec sa mi to nepaci. svet neskrasnel ani neoskaredel, proste normalny zivot .. tusim som sa tu trikrat opila za ten cas. nenavidim anglicke pivo, clovek je zvyknuty z ciech, ze pivo do seba leje ako vodu a tu si da sest piv a moze sa domov plazit … one staropramen, please. one what? staropramen vole! este ma budu ucit, ako to mam vyslovit ……. ah. na vianoce, 24th som v tej strasnej nude si tak velmi, velmi uprimne zelala, aby som nasla nejake drogy alebo aby si ma nasli, motala som sa len tak v noci po praci po meste, ze pojdem na polnocnu sa pozriet a motam sa a co nevidim, sacik s bielym horkym praskom, asi gram, mozno i viac .. ako keby na mna cakal, ako keby to bolo samozrejme, ze nieco najdem …. a nic to nerobilo. nic. ale bolo to zatial jediny raz, co som si upratala v tej budke, kde byvam .. typla by som to na neuveritelne nekvalitny kokain. alebo podivne placebo .. ale to uz bolo tak davno. davno. ked sa kolegovia opili, zacali sa po sebe sapat ako keby mali na koncatinach prisavky, neuveritelne .. vy ste boli v minulom zivote chobotnice??
prechadzam sa tu po okoli, nemam co robit, ak prave nepracujem .. nemozem spavat v noci. tak sa prechadzam v noci po lukach a poliach a vsade okolo mna pocujem beee beeee a vidim take biele oblaciky, ako sa vznasaju tesne nad zemou a neviem, co odomna chcu, lebo ja som z mesta .... z ktorej dediny na slovensku pochadzas? pyta sa ma sefkuchar, ktory si mimochodom mysli, ze som carodejnica a uz ma prestalo bavit mu vysvetlovat, ze v ziadnom pohanskom spolku nie som, netancujem o slnovratoch okolo ohna s dalsimi carodejnicami, ani nerobim po veceroch woodoo … som z dediny vacsej ako bristol, honey. bristol bol tiez pekne sklamanie, hura, konecne vypadnem z tejto dediny, vyskocila som v bristole z vlaku, na stanici pozeram 12 nastupisti, ooo, tolko ani v prahe nie je, co to musi byt za mesto a vysla som pred stanicu a .. a mesto je to mensie ako bratislava. vzdy som pokladala bratislavu za velku dedinu, ale mozem byt hrda, som z mesta! ale dala ma ta navsteva tiez do poriadku. sedeli sme v dome a pili cesku marhulovicu a jediny krat som sa tam zhulila za ten cas co som tu . .a ako dobre mi to padlo! jaaj, vraj sa mam na hulenie spytat tuto v pracovni (nerozumej office ale laundry!), ale neverim ja tymto ludom tu …
budem sa stahovat z tej budky, kde byvam, do nejakeho domu na konci dediny, s jednou ciernou pani z mozambiku, co so mnou pracuje a je pomerne ostra, neviem, ci vsetci cierni su taki, ale ked sa naozaj snazim, tak sa s nou da aj dohodnut a este s jednou pani z filipin, tu som videla raz a neodlisila by som ju od ostatnych filipincaniek, co tu su … dohadujeme sa o vyske najomneho. akosi sa mi nepaci, ze za ten priecinok, co tam budem mat, mam platit .. vela. ne ne, naucim ich pocitat. odhliadnuc od takychto prizemnosti, je to dom so zahradkou a hned prve, co som tam uvidela mojim vnutornym okom, bol nadherny zahon maku siateho ..... konecne sa pomaly prestavam nudit sama so sebou.
bavim sa na ludoch v praci a na vztahoch medzi nimi … mimochodom, mam krasnu uniformu v praci! nohavice som hned vymenila za kapsace, lebo tie pracovne mi k uniforme nesedeli, a uz som si aj kupila z prvej vyplaty 'ocelove' botky, dr. martens 14-dierkove, asi nie su ocelove, ale krasne vysoke, na velku radost mojich milovanych sestier .. som sa pred par dnami dozvedela, ze sa tu o mne hovori, ze som 'lesbian and look like a traveller', nie je mi sice jasne, co znamena traveller, ale konecne som sa tu naozaj uprimne krasne rozosmiala … am i lesbian just becuase i'm not into every cleaner and kitchen assistant here? then fuck you. or am i lesbian because i am not into you, girls? then just fuck me, my loves. … proste sem nezapadam a zdravotne sestry nemaju co robit … len ich matie, ze nie som blba, aj to sa o mne samozrejme hovori, a ze si robim svoju pracu zatial dobre … nech mi dvakrat nehovoria, ze mam nieco spravit s vlasmi, lebo spravim … ze by som si opat vyholila pol hlavy ako dakedy? aby neboli sestry prekvapene .. a to som im este nepovedala, ze idem v marci na koncert NURSE with wound …. este tak kde zohnat lsd dovtedy … idem si kupit bicykel. dnes. uz na mna caka v bristole. budem sa nahanat pomedzi ovce na bicykli. snad ma nezrazia. as we fall through the sky oh, broken horse, get ready to run with me, we’ll be such a holy patrol into poppy fields.

1 názor

Baziliška
29. 01. 2007
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru