Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Uspávanka

03. 02. 2007
9
7
704
hm hm hmmm
spievam ti uspávanku
hm hm hmmm
a ty nechceš spať
pozeráš na mňa meravými očami
zoberiem ťa do lesa a tam ťa uložím

Vieš, občas keď sa v noci škľabím, bojím sa, že do mňa vliezol a že niekomu ublížim.

Zo začiatku recitoval normálne, ale potom sa začal smiať, ľudia sa cítili trápne a nevedeli, čo majú robiť.

"Toto je môj priateľ nôž a vraví:
'Ja som koleso a teraz vás budem liečiť.'"

Vzpažené ruky mu rástli ako stromy, z úst si namáhavo vyberal hada, potom sa hrýzol, dusil sa na zemi a ľudia sa nevedeli pohnúť.

Vidíš, ako sa teraz smeje, že toto píšem, vidíš, aký je šťastný, že plačem a že to píšem?

hm hm hmmm
zaspievam ti uspávanku
hm hm hmmm
prečo nechceš spať?

Už som ťa vzal na chrbát a plazím sa do lesa. Vždy keď sme chodili touto ulicou, šliapala si mi na vlasy, čo mi rastú z päty. Vidíš? Pozerá sa na nás spod stoličky červenými očami. Chce vyskočiť.

Už sme tu. Líška nás víta:
"Toto je môj priateľ nôž a vraví:
'Ja som koleso a teraz vás budem liečiť.'"

Líška nás celú cestu nasleduje, až nakoniec, k jame.

"Toto je tvoj domov a tu budeš teraz bývať."


Vieš, na krku mám kosák mesiaca

keď hrudky hliny padajú na meravé oči.

7 názorů

souhlas: ja viem presne, ako to myslis krempi: zmatenost som sa potlacat nijak nesnazil zana: dal som na tvoju radu Eileen: vznikla, ked som nemohol zaspat, niekedy sa v noci bojim, tak ako to tam je napisane, ze sa prestanem ovladat. v podstate zle sny.

Eileen
03. 02. 2007
Dát tip
je to ako sen. hlavne to s tým kolesom a nožom.. páči sa mi

krempi
03. 02. 2007
Dát tip
fuuuha zmätene ja zmätena...

zana_zana
03. 02. 2007
Dát tip
vynikajuce...jedna z najIepsich ake som keby citaIa...jedna vytka:Môj malý satanko to by som tam nedavaIa...proste by som nespecifikovaIa toho demona v tebe...mega t pIus obIibene:)

Mám problémy občas číst slovenský texty, nemám vůči této řeči ani jejím nositelům žádnou averzi, ale někdy se mi tyto texty přes jasnou příbuznost čtou obtížněji. Tohle je třeba ten případ. Hlubší kritika se mi nezdaří. Je to pěkné

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru