Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Čierny princ, kráľ Gaydoš a filharmonický orchester kráľovstva za siedmimi horami a dvanástimi pivami inc.

03. 02. 2007
18
29
4750
Autor
Syd Barret

Kde bolo, tam bolo, a možno aj nebolo (ono je to nakoniec z makroekonomického hľadiska Činy úplne jedno) jedno malé kráľovstvo a v tom bol jeden malý hrad na ktorom panoval jeden malý kráľ. Ten kráľ sa volal Jeho veličenstvo Gaydoš 18,5. Prečo sa nevolal Gaydoš 19. drží CIA dodnes v tajnosti. Ale tento príbeh vám to rozpovie.

 Náš príbeh začína na dvore kráľa Gaydoša 18. Tento kráľ si dal jedného dňa zavolať všetky svoje dcéry, aby zistil, ktorá ho má najmenej rada, a následne ju vyhnal z domu. Bohužiaľ sa zistilo, že kráľ nemá žiadneho potomka, čo koniec koncov ani nebolo také divné, keďže nikdy nebol ženatý, a dokonca ani vydatý. Aby svoju chybu napravil, tak okamžite zorganizoval svadbu na osemnásty deň nasledujúceho mesiaca a začal zháňať nevestu. Nakoniec si zobral kuchárku, lebo to bola široko ďaleko jediná žena. Ešte aj komorník bol chlap... Niektorí mu radili aby si zobral za ženu mäsiarku, ale kráľ nebol debil, aby si bral muchu...

 

18. marca roku pána 1241 bol krásny deň, na oblohe ani mráčka, len uragán Irena robil problémy, ale nakoniec mu odobrali víza a poslali ho späť do Kyjevskej Rusi. Na našom malom hrade sa konala svadba. Kráľ a kráľovná zložili manželský sľub a potom sa zložili do postele. Kráľ odhodil plášť, nohavice, kráľovná zábrany a tak ďalej, veď to poznáte, nie? (Pre podrobnú inštruktáž sa odporúčajú filmy s Dolly Buster, alebo Ritou Faltoyano, ono to vyjde narovnako, nie?). A po deviatich mesiacoch si to zopakovali ešte raz. Lenže potomok stále neprichádzal. Kráľ musel čakať dlhých 19 rokov, keď už bol senilný a zbavili ho svojprávnosti, kým sa mu narodil potomok. A bol to syn. Všetko by bolo v poriadku, keby nebol čierny.  Vtedy začal tušiť možné nepríjemnosti komorník, ktorý bol jediný černoch v celom kráľovstve. Darmo všetkým vysvetľoval, že on sa len volá Jožo Černoch, nepomohlo mu to – obesili ho. Kráľovnú vyhnali do hôr, a malého princa chceli tiež, ale bohužiaľ nevedel chodiť, tak ho nechali na hrade, kde vyrástol, a stal sa z neho Gaydoš 18,5.

 

Tak, to bola jedna z verzií prečo sa ten kráľ volal tak ako sa volal, nebudem to tu vypisovať dokola ako taký oný... Iný tvrdia, že to bola jednoducho chyba v číslovaní kombinovaná s recesiou. A ostatní tvrdia, že taký kráľ ani nikdy nežil. Ťažko povedať...


29 názorů

Cornelie
12. 08. 2007
Dát tip
Pobavilo:)) tip*

leenai
17. 07. 2007
Dát tip
to je nádhera.. prskám si blahem na monitor.. =D

Syd Barret
19. 05. 2007
Dát tip
Tak to napravím svoju chybu a poďakujem... :)

Winter
19. 05. 2007
Dát tip
Jej, tak tohle si pamatuju ještě z dřívějška - a to je co říct. Málokterá povídka mi zůstane tak dlouho v hlavě. Takže teď, když jsem sem zavítal znovu, asi napravím svou chybu a tipnu si *

Velice poutavé, nápadité, originální. Jelikož toto určitě nesvedu, dávám tip! :-)

Najmladšia
26. 03. 2007
Dát tip
blbosť ako mraky, ale VTIPNÁ*******!

evalota47
12. 02. 2007
Dát tip
ponůkaj ďalej...je to dobré..humorné...pěkná matlanice chi chi chi....ťop*

martinez
09. 02. 2007
Dát tip
Syd, vylepšil si mi ráno... :o))

tak geniálnu paródiu som nečítala od vtedy, čo nie som na strednej a na slovenčine nám neblbnú chalani;))) ***

Syd Barret
04. 02. 2007
Dát tip
to aj ja,... na tom nie je nič zlé. Ale občas treba vypnúť a dať priestor tomu môjmu obľúbenému Prasačiemu úletu (škoda že som tú zbierku vymazal, to bolo počtění... :))

Syd Barret
04. 02. 2007
Dát tip
bábi: tak najprv ti samozrejme poďakujem za tvoje slová... čo sa týka poviedky: ako som písal vyššie, najväčšia sranda je pri týchto poviedkach pri ich tvorení... ako som sa nasmial len kým som vymyslel názov... :) Jediným zmyslom je vyvolať niečo podobné aj u čitateľa... a neviem presne ako to myslíš s tým hnijúcim zakusovaním.... Inak povedané toto je taký poviedkovský Monty Python... gag za gagom, hlbšie zmysly nehľadaj...

Syd Barret
04. 02. 2007
Dát tip
alojzia: to ja neviem, ja som len rozprávač... :)

Alojzia_W
04. 02. 2007
Dát tip
ach, no dobre, som necakala az taku nelutostnost k hlavnemu hrdinovi...no ale ked si ju bral bol este celkom mlady, nie?

Syd Barret
04. 02. 2007
Dát tip
alojzia: to teda bola... Jaro Filip 4ever... :) A tie intervaly - čo by si chcela, v jeho veku... :)

Alojzia_W
04. 02. 2007
Dát tip
No parada, rozpravky su super...len preco tu tvorbu potomka skusal kral v devatmesacnych intervaloch?ci uz po tom druhom raze neskusal vobec?:-)...miestami mi to pripomína styl humoru z apropa plus, to bola celkom fajn relacia*

Syd Barret
04. 02. 2007
Dát tip
Na 1 nohe: Teraz si trafila klinec na správnu strunu... Všetky moje výtvory vznikajú tak, že sa trochu pozabávam, a ak sa mi to páči, tak to ponúknem aj ostatným...

Syd Barret
03. 02. 2007
Dát tip
Pseudo: vďaka za hlbokú kritiku... (plytká je len ju... :))

zana_zana
03. 02. 2007
Dát tip
no to teda...:) si mysIeI ze ma a on nic....

Syd Barret
03. 02. 2007
Dát tip
fu... to ti je tak.. žiadne nie sú... hrôza, nie? :ˇ)

zana_zana
03. 02. 2007
Dát tip
veseIe...a co tie dcery na zaciatku?t

obluda
03. 02. 2007
Dát tip
buhehe :) *

Rabb
03. 02. 2007
Dát tip
uragán Irena.. :-))) černý komornák.. :-))))) ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru